Svendsen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Driver å skal lage noe i A4 str i PS nå, men når jeg vel A4 str og zoomer 100% blir jo denne ikke 1:1. Er det mulig å få til for da er det lettere å se forholdet. Skal lage tskjorte trykk Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Du må endre oppløsningen (ppi) i Image Size til å passe din skjerm, om du skal få 1:1 i forhold til et fysisk ark. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Men det er ganske idiotisk, da du fort ender opp med en helt feil PI, noe som enten gir ett jævlig lite bilde eller jævlig store pixler. Og hvorfor behovet om 1:1 egentlig? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Fordi jeg da føler at det er lettere å se hvor stort det vil se ut på en tskjorte.... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er ikke lenge siden noen spurte om det samme. Altså, mål bredden på skjermbildet ditt i tommer, f.eks. 14.3". Hvis skjermen din er satt til 1280x960 (sjekk skjerminstillingene dine), tar du 1280/14.3 og får ca 90. I Photoshop, gå i menyen Edit->Preferences->Units & Rulers, og fyller inn 90 i "Screen Resolution". Nå, ikke zoom til 100%, men velg "Zoom tool" (forstørrelsesglasset), høyreklikk på bildet, og velg "Print Size". Eventuelt gå i menyen View->Print size. Da skal bildet vises i rett størrelse på skjermen. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Tusen takk for et bra svar Var lite sikker på hva jeg skulle søke etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå