TwiiK Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Nå har jeg bare sett reviewet på gametrailers og traileren på tv, men skulle tro at folk flest selv vet hvor kresne de er når det gjelder framerate. Ut ifra det jeg så så synes jeg det ser ut som om spillet sliter veldig med frameraten og ikke er noe for meg. Nå aner jeg ikke hva screen tearing er, men i gametrailers reviewet så viser de at bygninger, biler og omverdenen forsvinner til tider og dersom dette skjer ofte så virker det veldig irriterende. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Nå har jeg bare sett reviewet på gametrailers og traileren på tv, men skulle tro at folk flest selv vet hvor kresne de er når det gjelder framerate. Ut ifra det jeg så så synes jeg det ser ut som om spillet sliter veldig med frameraten og ikke er noe for meg. Nå aner jeg ikke hva screen tearing er, men i gametrailers reviewet så viser de at bygninger, biler og omverdenen forsvinner til tider og dersom dette skjer ofte så virker det veldig irriterende. 6766353[/snapback] Tearing er, så vidt jeg har forstått, når øvre og nedre halvdel av skjermen ikke oppdateres samtidig. Dette er ganske tydelig i omtalen på gametrailers. Det du beskriver er såkalt pop-in. Det er langt fra så fremtredende her som det er i f.eks. Grand Theft Auto-spillene. Endret 29. august 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Ja, det har jeg merket. Med to politibiler og to gangsterbiler i en mølje med min egen bil i midten der jeg rygget frem og tilbake for å meie ned flest mulig med bilen og må snu på kameraet selv hele tiden rundt bilen, merket jeg dette ganske tydelig. 6766319[/snapback] Nå vet jeg ikke hva du kaller FPS drops i et spill. Men jeg snakker om generelt FPS dops. Da jeg tok et oppdrag å meie ned mest mulig biler var det masse action og jeg hadde ikke noe problemer med FPS drops her. Nå har jeg ikke lagt merke til noe FPS drops i spillet en eneste gang. Men hvis jeg skulle se et bittelite FPS drops etter mye spilletid så kan man ikke hyle ut at spille har FPS drops. Spill demoen så kan vi diskutere FPS drops Endret 29. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Nå vet jeg ikke hva du kaller FPS drops i et spill. Men jeg snakker om generelt FPS dops. Da jeg tok et oppdrag å meie ned mest mulig biler var det masse action og jeg hadde ikke noe problemer med FPS drops her. Nå har jeg ikke lagt merke til noe FPS drops i spillet en eneste gang. Men hvis jeg skulle se et bittelite FPS drops etter mye spilletid så kan man ikke hyle ut at spille har FPS drops. 6766369[/snapback] Er det ikke mer korrekt å gjøre det, enn å lyve å si at spillet overhodet ikke har FPS-drops? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Nå vet jeg ikke hva du kaller FPS drops i et spill. Men jeg snakker om generelt FPS dops. Da jeg tok et oppdrag å meie ned mest mulig biler var det masse action og jeg hadde ikke noe problemer med FPS drops her. Nå har jeg ikke lagt merke til noe FPS drops i spillet en eneste gang. Men hvis jeg skulle se et bittelite FPS drops etter mye spilletid så kan man ikke hyle ut at spille har FPS drops. 6766369[/snapback] Er det ikke mer korrekt å gjøre det, enn å lyve å si at spillet overhodet ikke har FPS-drops? 6766377[/snapback] Jeg kan ikke skrive at spillet har FPS drops når jeg ikke har sett et eneste FPS drops IGN skriver at spillet er steady framerate of 30 FPS. Det betyr jo at det skal gå flytende. Det gjør det værtfall her Endret 29. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Jeg anbefaler avanore en tur til optikeren. Grafikken i ferdigversjonen av spillet både tearer og er full av framedrops når det skjer mye på skjermen. Jeg har spilt PAL-versjonen nå i rundt fire timer, og det er langt fra så glatt og perfekt som avanore fremstiller det her. Til og med fanboysa på Team Xbox skriver jo at dette er et problem i sin omtale: The framerate is another problem area for Saints. When the action gets too frantic on-screen, which it commonly does thanks to the amount of chaos that you’re able to cause, things can slowdown to what can only be defined as a quick slideshow. Nå er ikke jeg så opphengt i framedrops o.l. som mange andre her på forumet, det plagde meg ikke i demoen og plager meg heller ikke her. Men kanskje lurt å få beina ned på jorda før man kjøper spillet, så man ikke tror man får paradis på jord på en 360-plate. 6766024[/snapback] Veldig mye att og frem her..Jeg merka ikke noe særlig framerate drop på demoen. Håper fullversjonen går bra. Noen som kan forklare meg kort hva 'tearing' er? Edit: hva tar komplett.no i frakt for Spill? Endret 29. august 2006 av dark by design Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Kan noen fortelle en stakkars nub hva tearing er? Edit: lol, slått på målstreken av nuben dbd. Endret 29. august 2006 av Mr.FOXHOUND Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg merka ikke noe særlig framerate drop på demoen. Ikke jeg heller for den lå jo på 15 fps eller noe sånt. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) IGN skriver at spillet er steady framerate of 30 FPS.Det betyr jo at det skal gå flytende. Det gjør det værtfall her 6766390[/snapback] Og TeamXbox skriver: When the action gets too frantic on-screen, which it commonly does thanks to the amount of chaos that you’re able to cause, things can slowdown to what can only be defined as a quick slideshow. Så noen tar tydeligvis feil. Men nå gidder jeg ikke pirke mer, for nå skal jeg spille spillet i stedet for å snakke om det. God kveld videre. Og de som lurer på tearing: Jeg tror tearing er når hele skjermbildet ikke oppdateres samtidig, at øvre halvdel av skjermen ligger litt foran nederste. Andre må gjerne korrigere meg om jeg tar feil. Endret 29. august 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 "Tearing er, så vidt jeg har forstått, når øvre og nedre halvdel av skjermen ikke oppdateres samtidig." Sitat Twiik.. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Og jeg er fornøyd med demoen, så fullversjonen blir nok herlig Gleder meg til helgen.. (Gamertagen min er Vegard S K ) Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 de som lurer på tearing: Jeg tror tearing er når hele skjermbildet ikke oppdateres samtidig, at øvre halvdel av skjermen ligger litt foran nederste. Andre må gjerne korrigere meg om jeg tar feil. 6766431[/snapback] Riktig det. Det oppfattes som en slags stripe som ofte sees midt på skjermen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Noen lignende VB? (vertical banding) Hvordan er fps'n på fullversjonen i forhold til demoen forresten? Var jo fryktelig lav på demoen. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det har jeg faktisk aldri sett før- kun når et spill totalt har fryst på PC. Men da vet jeg det også. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Tearing ........................................ ..................../\................. ................../....\............... ................/........\............. ................/............\......... ............../................\....... ............/__________\..... ........................................ Endret 29. august 2006 av trykkertor Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Jeg merka ikke noe særlig framerate drop på demoen. Ikke jeg heller for den lå jo på 15 fps eller noe sånt. 6766421[/snapback] 15?? Med mindre du overdriver så MÅ det være forskjeller på 360'ene. Seriøst. Jeg har spilt demoen, og ikke f... om det går så tregt som 15 fps. Det flyter rimelig greit og fint på min 360. (Ting i 15 fps flyter IKKE rimelig greit, bare sånn at folk skjønner hva jeg mener ) Så, kan folk virkelig ha så forskjelllige oppfatninger eller ER det forskjeller på 360'ene. Jeg har stilt min på HDTV 720p i 60hz. Spiller på Samsung LE40M61. Dr Peedee Endret 29. august 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) prøvd streetrace eller pimping av biler (feks:p) ? 6765440[/snapback] Ikke ennå. Sitter ikke på X360 nå. Samboeren har okkupert TV og det blir nok ikke mere spilling før i kveld 6765477[/snapback] Ah, derfor du er her istedenfor foran TV-en? Jaja, jeg håper Spaceworld her i Trondheim gjør som de bruker og legger spillet ut for salg et par dager før release. 6765552[/snapback] pass på (hvis det er torget du mener) en kompis av meg skulle kjøpe Table Tennis der så "glemte" de å legge discen i coveret han merka det etter en liten stund og de trodde heldigvis på han edit: leif Endret 29. august 2006 av ShakinHeshNigga Lenke til kommentar
freke Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg merka ikke noe særlig framerate drop på demoen. Ikke jeg heller for den lå jo på 15 fps eller noe sånt. 6766421[/snapback] 15?? Med mindre du overdriver så MÅ det være forskjeller på 360'ene. Seriøst. Jeg har spilt demoen, og ikke f... om det går så tregt som 15 fps. Det flyter rimelig greit og fint på min 360. (Ting i 15 fps flyter IKKE rimelig greit, bare sånn at folk skjønner hva jeg mener ) Så, kan folk virkelig ha så forskjelllige oppfatninger eller ER det forskjeller på 360'ene. Jeg har stilt min på HDTV 720p i 60hz. Spiller på Samsung LE40M61. Dr Peedee 6766717[/snapback] 15 fps må være en overdrivelse. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Jeg har spilt demoen, og ikke f... om det går så tregt som 15 fps. Det flyter rimelig greit og fint på min 360. Dr Peedee 6766717[/snapback] Da har du noe å glede deg til. Det flyter enda bedre i fullverisjonen Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Etter den praten med pastoren angående FPS drops så har denne gangen sjekket nærmere. Vel.. jeg synes det ikke er FPS drops og spillet går flytende. Men hvis man skal pirke og være 100% nøyaktig så er det selvfølgelig steder som gjør at spillet har bittelitte lavere FPS. Det går ikke utover spillegleden. Det er ikke det samme som demoen som sliter med store FPS drops. Sånn er det værtfall hos meg Du verden og artig spillet er! Fikk meg en shotgun da jeg gikk ut av kåken min og kom rett ut i en fight mellom politiet og en gjeng. Jeg stod og så på og rappa selvfølgelig shotgun når det hele var over Sparte jeg de pengene Kjøre bulldozer er artig Grafikken er så nydelig det går å bli. Fatter ikke at gamereactor ga karakter 6 på grafikken. Bare å se sol oppgangen er HELT noe annerledes enn GTA4 Endret 29. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå