Gå til innhold

Saints Row. Inntrykk og tips/hjelp tråden

Straffa

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler avanore en tur til optikeren. Grafikken i ferdigversjonen av spillet både tearer og er full av framedrops når det skjer mye på skjermen. Jeg har spilt PAL-versjonen nå i rundt fire timer, og det er langt fra så glatt og perfekt som avanore fremstiller det her.

Nå er ikke jeg så opphengt i framedrops o.l. som mange andre her på forumet, det plagde meg ikke i demoen og plager meg heller ikke her.

6766024[/snapback]

Jeg har lyst å kjøpe Avanore sin 360, for det må være en proto-super-type.

Han skrev nemlig også:

En ting klart: MotoGP demoen er elendig i forhold til hvordan fullverisjonen er.

Demoen sliter med fps drops og banene er noe av de dårligste i fullverisjonen.

I fullverisjonen er grafikken nydelig. Det er ikke noe framedrops eller tearing. Banene er ekstremt bra laget og selve gameplayet er nydelig.

MotoGP fullversjon til 360 er det spillet jeg har spilt med mest tearing på, noen sinne.

Finnes også enkelte baner hvor spesielle partier har skikkelige framedrops.

Dette er testet og bekreftet på ikke mindre enn 3 forskjellige Xbox360-er da jeg først lurte på om det var bare min som slet.

(Og alle boksene har godt med kjøling og står fritt framme).

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler avanore en tur til optikeren. Grafikken i ferdigversjonen av spillet både tearer og er full av framedrops når det skjer mye på skjermen. Jeg har spilt PAL-versjonen nå i rundt fire timer, og det er langt fra så glatt og perfekt som avanore fremstiller det her.

Nå er ikke jeg så opphengt i framedrops o.l. som mange andre her på forumet, det plagde meg ikke i demoen og plager meg heller ikke her. Men kanskje lurt å få beina ned på jorda før man kjøper spillet, så man ikke tror man får paradis på jord på en 360-plate.

6766024[/snapback]

Spørs hva du mener med framerate problemer. Bruker du FPS måleapperat for å sjekke om den er stabil på 30 FPS så stemmer sikkert ikke det.

Men de problemene som er i demoen er borte. Last ned demoen og gå inn i hus eller butikker så vet du nok hva jeg snakker om.

Jeg har vært i samme våpen butikk som det er i demoen og alle som har spilt demoen og vært der vet hva det vil si med store FPS problemer.

I full verisjonen går det som smør og i forskjellen mellom demoen og fullverisjonen er veldig stor.

Nå hadde faktisk jeg ikke så store FPS problemer med demoen på min maskin, men hos en kompis var det veldig lett og se FPS drops og tearing.

Hvis du fortsatt sliter med store FPS problemer med fullverisjonen så anbefaler jeg deg og gå til optikeren selv eller bytte boksen din

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Til og med fanboysa på Team Xbox skriver jo at dette er et problem i sin omtale:

The framerate is another problem area for Saints. When the action gets too frantic on-screen, which it commonly does thanks to the amount of chaos that you’re able to cause, things can slowdown to what can only be defined as a quick slideshow.

Nå er ikke jeg så opphengt i framedrops o.l. som mange andre her på forumet, det plagde meg ikke i demoen og plager meg heller ikke her. Men kanskje lurt å få beina ned på jorda før man kjøper spillet, så man ikke tror man får paradis på jord på en 360-plate.

6766024[/snapback]

Spørs hva du mener med framerate problemer. Bruker du FPS måleapperat for å sjekke om den er stabil på 30 FPS så stemmer sikkert ikke det.

Men de problemene som er i demoen er borte. Last ned demoen og gå inn i hus eller butikker så vet du nok hva jeg snakker om.

Jeg har vært i samme våpen butikk som det er i demoen og alle som har spilt demoen og vært der vet hva det vil si med store FPS problemer.

I full verisjonen går det som smør og i forskjellen mellom demoen og fullverisjonen er veldig stor.

Nå hadde faktisk jeg ikke så store FPS problemer med demoen på min maskin, men hos en kompis var det veldig lett og se FPS drops og tearing.

Hvis du fortsatt sliter med store FPS problemer med fullverisjonen så anbefaler jeg deg og gå til optikeren selv eller bytte boksen din

6766108[/snapback]

Skjønner ikke helt fremgangsmåten optikeren bruker for å øke frameraten på øynene deres :)

Lenke til kommentar

6766108[/snapback]

Som sagt sliter jeg ikke med dette, det kommer ikke i veien for spillopplevelsen min. Jeg bare påpeker at fremstillingen din kan være misvisende for andre som leser tråden her og forventer å få et silkeglatt spill.

Gametrailers har forøvrig lagt ut en videoanmeldelse av spillet, der man kan studere hvor glatt fullversjonen er selv.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg så opphengt i framedrops o.l. som mange andre her på forumet, det plagde meg ikke i demoen og plager meg heller ikke her.

6766024[/snapback]

Jeg har lyst å kjøpe Avanore sin 360, for det må være en proto-super-type.

Han skrev nemlig også:

En ting klart: MotoGP demoen er elendig i forhold til hvordan fullverisjonen er.

Demoen sliter med fps drops og banene er noe av de dårligste i fullverisjonen.

I fullverisjonen er grafikken nydelig. Det er ikke noe framedrops eller tearing. Banene er ekstremt bra laget og selve gameplayet er nydelig.

MotoGP fullversjon til 360 er det spillet jeg har spilt med mest tearing på, noen sinne.

Finnes også enkelte baner hvor spesielle partier har skikkelige framedrops.

Dette er testet og bekreftet på ikke mindre enn 3 forskjellige Xbox360-er da jeg først lurte på om det var bare min som slet.

(Og alle boksene har godt med kjøling og står fritt framme).

6766079[/snapback]

Jeg må være heldig tydligvis med boksen min da.

Jeg har ikke noe framedrops eller tearing i MotoGP 06. Men ofte tar jeg turen til en annen som har 42" plasma HD-TV og der ser jeg det mye bedre.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6766108[/snapback]

Som sagt sliter jeg ikke med dette, det kommer ikke i veien for spillopplevelsen min. Jeg bare påpeker at fremstillingen din kan være misvisende for andre som leser tråden her og forventer å få et silkeglatt spill.

Gametrailers har forøvrig lagt ut en videoanmeldelse av spillet, der man kan studere hvor glatt fullversjonen er selv.

6766149[/snapback]

Jeg har ikke opplevd noe FPS drops og da blir det vanskelig for å skrive at det er det

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen problemer med demoen, og hvis det er bedre "kvalitet" på fullversjonen skjønner jeg ikke at det er noe å klage på.. Spillet virker uansett så bra på alle andre områder så ser ingen vits i å prøve å finne feil/henge seg opp i feilene.

Sikkert en grunn til at saints row har fått så bra resultat på alle tester jeg har lest i dag (gjennomsnitt 8/10 tenker jeg). :)

Lenke til kommentar

IGN:

Graphics

Solid next-gen graphics offering fantastic particle effects, good animation, and a steady framerate of 30 FPS are unfortunately countered by noticeable fade-in, texture and screen tearing

Ser ut som IGN også trenger å ta seg en tur til optikeren da.

Jeg hadde nok heller byttet boksen din pastoren, om du merker FPS drops i dette spillet

Endret av avanore
Lenke til kommentar
IGN:

Graphics

Solid next-gen graphics offering fantastic particle effects, good animation, and a steady framerate of 30 FPS are unfortunately countered by noticeable fade-in, texture and screen tearing

Ser ut som IGN også trenger å ta seg en tur til optikeren da.

Jeg hadde nok heller byttet boksen din pastoren, om du merker FPS dops i dette spillet

6766196[/snapback]

Heheh, enig :D
Lenke til kommentar
De skriver jo at det er noticeable screen tearing? Er det ikke det på din 360?

6766216[/snapback]

Jeg har ikke noe tearing når jeg spiller, men i sekvensene kan jeg se at det er bittelitte tearing. Men ikke så merkbart at det irriterer.

Men som du skrev over så var det FPS drops du siktet til og det har ingenting med tearing å gjøre.

Spillet går som smør og tar du forskjellen mellom demoen og fullverisjonen så går det som nypolert is

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe tearing når jeg spiller, men i sekvensene kan jeg se at det er bittelitte tearing. Men ikke så merkbart at det irriterer.

Med andre ord var det du skrev her:

Ingen FPS drops eller noe som helst

Løgn?

6766260[/snapback]

Det kaller jeg pirking. Ta deg sammen nå!

Jeg kunne selvsagt skrevet tearing men hva er poenget når det er så lite at du må se etter det hvis det skal synes.

Du skriver at du har FPS drops og det mener du fortsatt?

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Pastor, de aller fleste spill har jo noen slags for feil eller svakheter hvis man vil finne det. Men spillet kan jo være sykt bra for det inv_biggrin.gif

Ja, men det er ikke poenget mitt, jeg sier jo ingenting om kvaliteten på spillopplevelsen.

Avanore skriver at spillet teknisk er feilfritt. At ingen av problemene som plagde demoen (tearing/framedrops) er til stede. Jeg bare påpeker at dette er misvisende, og at hvis du går i butikken og kjøper Saints Row og forventer et spill totalt uten tearing eller framedrops etter å ha lest hans beskrivelse, så vil du bli skuffet.

Du skriver at du har FPS drops og det mener du fortsatt?

Ja, det har jeg merket. Med to politibiler og to gangsterbiler i en mølje med min egen bil i midten der jeg rygget frem og tilbake for å meie ned flest mulig med bilen og må snu på kameraet selv hele tiden rundt bilen, merket jeg dette ganske tydelig. Uten at det gikk utover spillopplevelsen min av den grunn.

Verre var det når jeg måtte restarte et mission jeg hadde spilt i en halvtime fordi han siste karen jeg skulle drepe satt fast i en murvegg, og uansett hvor mange ganger jeg skjøt hånda som stakk ut av veggen, eller sprengte biler ved siden av veggen nektet han å dø, og jeg hadde ikke noe annet valg enn å loade og begynne oppdraget helt på nytt.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Har også forhåndsbestilt Saint's Row på cdon. Og regna med at de skulle sende det på fredag. Men sjekket i sted på sia der, og nå står det faen meg at de ikke får det inn før 9 september.

My Webpage

6766307[/snapback]

avbestill og kjøpe på elkjøp 1.september? :)

6766314[/snapback]

Skal først se om den blir sendt på fredagen, hvis ikke avbestiller jeg det.. De må jo få den inn her i byn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...