grukke Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Går det ann å sette eller endre en ipaddresse i dos prompt i winxp/win2003 tro? I linux f.eks, så har man ifconfig. Ex: ifconfig eth0 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 up Er det noen måte man kan "jukse" seg til å sette en ip på et nic, istedet for å gå via gui'et? Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hei, i prinsippet - JA! Du trenger "netsh.exe" som følger med Windows SP1 eller som kan finnes som nedlastingspakke her: Overview of the Advanced Networking Pack for Windows XP Beskrivelse / forklaring finner du her: Configure TCP/IP from the Command Prompt MEN - dette vil ikke fungere hvis du ikke har rettighetene som du trenger i W2K / W2003. Bare fordi du ikke bruker GUI (som er sperret for ikke administratorer) vil du ikke være i stand til å gjøre det du vil hvis du ikke har de nødvendige rettighetene. Hilsen, Bit Endret 29. august 2006 av bitcowboy Lenke til kommentar
grukke Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Flott, jeg skal ta en titt på det. Jeg har ansvaret her, så akkurat den biten med rettigheter er jeg ikke redd for Vil prøve å få til ipbytte via scripting. Så det kan jo bli artig å prøve. Takk for innlegg! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Netsh funker helt fint det. Det går også an å gjøre dette via WMI script. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå