Gå til innhold

Sommerfugl på vestlandet

sindrej

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit bilde med grei skarphet og alt det der, men det gir meg lite. Har liksom sett det her før.

En annen ting du kan tenke på er å ikke plassere motivet midt i bildet. Sett deg inn i diverse komposisjonsprinsipper, og prøv f.eks. å plassere sommerfuglen i det gylne snitt om du har en større kildefil å jobbe med.

Lenke til kommentar
Greit bilde med grei skarphet og alt det der, men det gir meg lite. Har liksom sett det her før.

En annen ting du kan tenke på er å ikke plassere motivet midt i bildet. Sett deg inn i diverse komposisjonsprinsipper, og prøv f.eks. å plassere sommerfuglen i det gylne snitt om du har en større kildefil å jobbe med.

6763700[/snapback]

Testa med forskjellig cropping, men syns ikkje det vart bedre. Dette bilde er ikkje croppa, men har muligheten til det, for kildefila er 7MP. Takk for konstruktiv kritikk :)

Lenke til kommentar

6763700[/snapback]

De hvite merkene på enden av vingene er så å si i det gyldnesnittet, og vil være det som øynene fokuserer på. Om selve kroppen på sommerfuglen er i midten er vel ikke så problematisk siden den ikke er så interessant likevel.

Ville kanskje gått litt tettere på motivet.

Endret av Nimzo
Lenke til kommentar

Heilt greitt, fargerikt bilde, men temmelig uspennende dessverre.

Ville prøvd å gå nærmere, samt ta bildet fra en mere spennende vinkel.

Har selv tatt "tonnevis" av insektbilder i sommer, de aller fleste blir ordinære uten interesse for publikum. Slik fotografering er ganske lærerik, synest jeg i hvert fall, og før eller senere kommer blinkskuddet :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for all tilbakemelding, sett stor pris på alt. Er enig i at det ikkje er eit spennande bilde.

Eg tenkte uheldigvis ikkje på å prøve forskjellige vinklar når eg tok bilda, eg har nokon som er "på sida bakfra", men eg veit ikkje om dei er so mykje meir spennande :( Eg har eit bilde med 2 sommerfuglar på, men eg syns ikkje dette vart so spennande heller...

Ja, det er lærerikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...