sindrej Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Tok masse bilde av sommerfuglar i dag, og kunne tenkt meg litt tilbakemelding på akkurat dette bilde. Bilde er tatt med Panasonic DMZ-FZ30, 1/200sek, F/5,6 og ISO-80. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Greit bilde med grei skarphet og alt det der, men det gir meg lite. Har liksom sett det her før. En annen ting du kan tenke på er å ikke plassere motivet midt i bildet. Sett deg inn i diverse komposisjonsprinsipper, og prøv f.eks. å plassere sommerfuglen i det gylne snitt om du har en større kildefil å jobbe med. Lenke til kommentar
sindrej Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Greit bilde med grei skarphet og alt det der, men det gir meg lite. Har liksom sett det her før. En annen ting du kan tenke på er å ikke plassere motivet midt i bildet. Sett deg inn i diverse komposisjonsprinsipper, og prøv f.eks. å plassere sommerfuglen i det gylne snitt om du har en større kildefil å jobbe med. 6763700[/snapback] Testa med forskjellig cropping, men syns ikkje det vart bedre. Dette bilde er ikkje croppa, men har muligheten til det, for kildefila er 7MP. Takk for konstruktiv kritikk Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 veldig greit bildet. skarpt og fint. syns du var veldig helldig med det bildet Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg ville ha croppet mer samt få mer skarphet av sommerfuglen og mindre skarp bakgrunn. Ellers et meget fint motiv! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) En annen ting du kan tenke på er å ikke plassere motivet midt i bildet. Sett deg inn i diverse komposisjonsprinsipper, og prøv f.eks. å plassere sommerfuglen i det gylne snitt om du har en større kildefil å jobbe med. 6763700[/snapback] De hvite merkene på enden av vingene er så å si i det gyldnesnittet, og vil være det som øynene fokuserer på. Om selve kroppen på sommerfuglen er i midten er vel ikke så problematisk siden den ikke er så interessant likevel. Ville kanskje gått litt tettere på motivet. Endret 29. august 2006 av Nimzo Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Nja, mine øyne lander på hodet til sommerfuglen til slutt, blir dratt inn av enden av vingene som du sier - men at øynene orienterer seg litt og ser vingene de første millisekundene betyr ikke at det er der man ser... Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Heilt greitt, fargerikt bilde, men temmelig uspennende dessverre. Ville prøvd å gå nærmere, samt ta bildet fra en mere spennende vinkel. Har selv tatt "tonnevis" av insektbilder i sommer, de aller fleste blir ordinære uten interesse for publikum. Slik fotografering er ganske lærerik, synest jeg i hvert fall, og før eller senere kommer blinkskuddet Lenke til kommentar
sindrej Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Takk for all tilbakemelding, sett stor pris på alt. Er enig i at det ikkje er eit spennande bilde. Eg tenkte uheldigvis ikkje på å prøve forskjellige vinklar når eg tok bilda, eg har nokon som er "på sida bakfra", men eg veit ikkje om dei er so mykje meir spennande Eg har eit bilde med 2 sommerfuglar på, men eg syns ikkje dette vart so spennande heller... Ja, det er lærerikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå