LarsP Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Heisann, jeg er ute etter 2 nye S-ATA disker + en kontroller. Har sett på følgende: Hitachi Deskstar T7K250 Promise SATA 300 TX4 Kommer sikkert til å kjøpe flere disker etterhvert, så 4 porter virker som et godt valg. Virker dette som et godt valg? Tilleggspørsmål; hvor mange disker kan/bør jeg kjøre på en strømkabel som går ut fra PSU'en (er det noen grense?)? mvh LarsP Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Heisann, jeg er ute etter 2 nye S-ATA disker + en kontroller. Har sett på følgende: Hitachi Deskstar T7K250 Promise SATA 300 TX4 Kommer sikkert til å kjøpe flere disker etterhvert, så 4 porter virker som et godt valg. Virker dette som et godt valg? Gode valg alt i sammen, men valget av kontroller har forsåvidt ikke så mye å si. Det kommer litt an på hvilke funksjoner du er ute etter. EDIT: Jeg mener ikke at dyrere kontrollere ikke har noe for seg, men i det prissegmentet så har det ikke så mye å si hvilket du velger. Jeg har forøvrig ett no-name kort kjøpt på shg for 300,- baser på SiL 3114 brikkesettet, som fungerer helt greit. Ikke helt den store outputen pga av begrensningene med PCI bussen, men det overlever jeg. Selv kjører jeg kun Seagate hardisker, men dette har vel kun med at jeg hadde problemer med 75GXP og 60GXP serien til IBM, som jo ble kjøpt opp av Hitachi. Tilleggspørsmål; hvor mange disker kan/bør jeg kjøre på en strømkabel som går ut fra PSU'en (er det noen grense?)? 6763643[/snapback] Selv kjører jeg 4 hardisker på 1 kontakt, men dette vil jeg si kommer litt an på strømforsyningen, er det en svak strømforsyning, og den har flere rails, ville jeg prøvd å spredd det litt utover. Men at ledningene brenner opp, pga 4 hardisker det kan du se vekk ifra Endret 29. august 2006 av kpolberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå