Gå til innhold

Vista pre-RC1 sluppet


Anbefalte innlegg

Har fått inn Vista nå og den fungerer fint med skjermen min nå etter installasjonen. Jeg er imponert over hvor smooth denne versjonen er i forhold til beta 2 og grafikkmessig ser det meget pent ut.

 

Men, er nå"tilbake i ubuntuen min. Må si at windows virker mer "integrert", men følelsen blir liksom borte med en gnag men legger inn firefox og andre programmer som ikke har vista style (enda). Følerer også at ubuntu er mer effektivt å bruke, men det er nok pga at jeg har blitt så vant til samspillet mellom kommandolinje og gui.

 

Om Vista er en god erstatning for XP er jeg ikke helt sikker på enda. Selve gui'en er forbedret og gir mer flyt, men spill og slikt er tregere i vista. Vista vil også bruke en god del mer strøm pga ressurs bruken, som gjør den nærmest uaktuell for bærbare foreløbig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig, leste på en side at det ikke var laget noen 64-bit version, men det var tydeligvis feil.

 

Fungerer foresten fint å laste ned den der hos meg iverfall.

6767515[/snapback]

Dette her er en side som ikke er ment for noen ennå. Den inneholder en "temporary" fil, som faktisk er Beta 2. Ikke la dere lure!

Lenke til kommentar

"#¤%#&"# svarte! Hvorfor må man ha doble plassen ledig på harddisken får å laste det ned?

 

Lastet først ned på hovedmaskinen men noe skjedde så den lastet bare ned 1,6GB. Så satte jeg den til å laste ned på den andre maskinen siden jeg tweaker denne maskinen og skrur den av og på.

 

Jippi endelig ferdig å laste ned men, så får den ikke lagret for da er det jo bare 2GB ledig plass fordi filen allerede bruker 2,6GB plass på harddisken grrr

 

*laste ned på nytt*

 

Edit: tror jeg kommer rundt det. satte page fila til 256mb og vista fila ligger enda i temp mappa. så jeg kopierer den ut derfra nå!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Ser endel bedre ut enn den forrige versjonen :thumbup: . Håper bare at 64bits versjonen vil fungere bra slik at man slipper dual boot med tidligere OS! :blush:

 

Fikk litt problemer da jeg valgte FF som standard nettleser. M$ er temmelig arrogante som ikke følger standarder og til overmål ødelegger for bruken av gode konkurrerende lesere på egne sider...

Lenke til kommentar

"Pre-RC1"? herregud... hva blir det neste - beta-alfa? Microsoft stormer frem i suveren forakt for innarbeidede standarder enda en gang. Hva er galt med alfa, beta, gamma, og kanskje omega? I gamle dager var alt så meget enklere. Da betød bl.a. en "beta" at all kode var lagt inn og det ble testet og rettet feil, men i dag er en betaversjon egentlig en alfa - takket være Lillemyk. Millioner av linjer med utestet kode kastes i fanget på kreti og pleti. Omtrent som hageavfall lempes over gjerdet til naboen som har dratt på ferie til hytta på sørlandet...

 

Jeg gidder i hvertfall ikke laste ned denne Pre-beta-alfa-en. <gjesp>

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
M$ er temmelig arrogante som ikke følger standarder og til overmål ødelegger for bruken av gode konkurrerende lesere på egne sider...

6768462[/snapback]

Eller så kan det være at det;

 

1) Er et problem med kodingen til FF i forhold til Vista. Det er forandringer som må gjøres for de fleste program.

2) Det er en bug i Vista.

 

Uansett er jo det ironisk siden MS har invitert Mozilla-utviklere til å få FF til å fungere bedre på Vista.

Lenke til kommentar

makkverk.. det virker som det er en god del igjen til RC ja. jeg må le av alle plutselige stopp og "ditt og datt har stoppet".. noe så elementært som å lese fra en cd samtidig som det pågår andre ting får det hele til å stoppe opp.

 

systemet er en d940 cpu og ett nForce4 SLI XE bord med 4gb minne og ett 7600gt skjermkort.

 

jeg holder meg til xp en stund til gitt.. dette var bortkastet tid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...