darker Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hei, har et stort script her hvor jeg sliter med å norsk charset til å fungere overalt (fungerer med .html templatene som includes, men ikke når det hentes ut fra mysql etc). Om noen hadde vært villige til å ta en titt på dette hadde det vært helt gull!! send meg en melding så ordner jeg tilgang til ftp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg gjetter på at templatene dine f.eks. er lagret i ISO-8859-1 (Latin 1), mens databasen er satt opp til å bruke UTF-8. Da er det ikke så rart det blir krøll. Har du selv tilgang til å konfigurere databasen? En mulig løsning er å bytte tegnsett i databasen (og legge inn dataene å nytt) til det samme som du har lagret template filene i (eller omvendt, altså lagre templates i UTF-8). Eller, så kan du lage en funksjon som bytter ut alle æøå med æ ø og å før teksten blir lagret i databasen (noe som du da må tenke på hvis det skal gå ann å søke i dette etterpå). Lenke til kommentar
darker Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 har testa templatene i både utf-8 og iso, kødder til uansett. gjør blant annet Ø til %C3%98stlandet etc.. slitsomt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 opplever samme problemene med linux som server og windows som leser irriterende. hadde vært greit om noen kunne hjulpet (han) sånn at vi kanskje finner ut av det Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har hadd AKKURAT det samme problemet. Legg inn dette helt øverst i index.php filen din: "<?php header("Content-Type: text/html;charset=UTF-8"); ?>" Da lover jeg deg ganske sikkert at alt ble bra eller:D? k9z<3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) eg skal såfall prøve når eg får linux'n opp å kjøre virket helt fint Endret 10. september 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Hei EDIT: Fiksa det Endret 1. september 2006 av Mr Chief Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå