vlkj Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Bor ca 150m vekke fra skolen og vil gjerne koble til deres trådløse nettverk (har tilgang der) , men får ikke inn signal på laptopen. Er det mulig å kjøpe en antenne e.l. som jeg kan koble til laptopen (Acer Ferrari 4000) og få inn signal? Har fri sikt til skolen så ikke noen forstyrrende element i veien. Håper noen kan hjelpe, er ikke noe data-geni Endret 29. august 2006 av vlkj Lenke til kommentar
vlkj Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Noen som har peil? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 For å koble til ei antenne, må du enten ha en ekstern antenneutgang eller et kort med ekstern antenneutgang. Det er også mulig å modde egen ant.utgang, men du bør ha grunnleggende kunnskaper til lodding for å gjøre dette. Dersom jeg var deg, ville jeg kjøpt en Linksys WRT54G, lagt inn 3.partsprogramvare (dd-wrt), koblet en TP-kabel mellom linksys'en og laptop'en og satt routeren i BRIDGE-modus. Da er det som om man er fysisk koblet opp mot nettverket Lykke til, uansett hva du velger. Når det gjelder rekkevidde er ord som ekstern antenne og spesielt MIMO (Multiple Input Multiple Output) gode stikkord. Lykke til! Lenke til kommentar
vlkj Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Hørtes litt avansert ut Ingen enklere metode Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=622383&hl= Sjekk posten til x800 (nest siste nå, det kan endre seg dersom andre svarer på posten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå