Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skifte clutch peugeout 405 91

teke

Anbefalte innlegg

Har en slitt clutch på en peugeot 405 stasjonsvogn (91-mod)

fikk forespeilet rundt 7000 kr og skifte denne hos bertel o steen. Er det noen som har skiftet denne selv, så vet omfanget av en slik operasjon? Jeg har lite erfaring med skruing selv, men kjenner folk som har vært mer borti dette.

Tips mottaes med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet egentlig ingenting om bilen din, men det jeg vet er at hvis den er framhjulsdrevet så er vel 7000 en tilnærmet "normal" pris for å bytte clutch... Det inkluderte vel selve clutch settet også?

6764674[/snapback]

Jada det er full pakke med arbeid og nødvendige deler.

Har sjekket litt pris, del koster enten ca 1300 eller 2300 på mekonomen avhengig av hvilke type jeg skal ha.

Lenke til kommentar

Har gjort ca. det samme på en Citroën BX14. Demontert girkassa. Om du har verksted/garage, verktøy, tid, godt utvalg av banneord og noe/noen til å hjelpe å løfte med så er det ikke all verdens (hvis du er vandt med å skru). Girkassa satt i 6 bolter og var lett å få av. Drivakslingene derimot var værre. pipenøkkel, forlenger, sylinderjekk og slegge var det jeg måtte bruke.

Selve cluchen har jeg aldri skifta selv, men tror ikke det kan være så mye værre enn alt det andre arbeidet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...