_norse_ Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvorfor tar Sony disiplene seg så nær av dårlige PS3 nyheter? Er det fordi de er redd for at det er sant? Ser ikke at X360 eierne blir like hysteriske når X360 blir omtalt med negativt fortegn. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Og det samme går for folk jeg kjenner. De driter i alt som har med hdmi, dvi, ghz, flip flopper, ram, rsx, xenos og buffer framerate vertex pipeliner shaders. Sier jeg Rsx, så spør de om det er en ny Nissan. Folk kan sitte og krangle her så mye de vil, men egentlig så er det bare å innse at eksplosjonen i salget av "next gen" konsoller ikke skjer før Sony reduserer prisen på Playstation 3. MS vil nok lede en stund fremover, men Playstation er som Ipod, det er for det store flertall definisjonen på markedet de utfolder seg i. Når vi spiller Xbox 360 hos meg så sier kompisene at det er bra grafikk, vet du når PS3 kommer ? Er prisen for høy i begynnelsen så klarer de seg fint med PS2en sin, de trenger ingen ny konsoll hvis den koster for mye. Så om Xbox 360 på mirakuløst vis skulle være kraftigere enn PS3, så har det vel ikke akkurat den store betydningen siden PS2 eiere venter på PS3 og ikke Xbox 360. De kjøper PS3 fordi de liker spill som WRC, F1, God of war, Metal gear solid og Gran turismo. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 I tillegg er håndkontrolleren til PS3 mye kraftigere enn Wii. 6763764[/snapback] Kraftigere til hva? Slagvåpen? Har den bedre attack power, strenght eller no? I fosterstilling kan du selv sitte. Kunne ikke brydd meg mindre om tallene til ene eller andre eller hvem som funker best som slagvåpen for den del. Leverer X360 og PS3 varene så er det vel ikke noe negativt for ene eller andre. Skal ha meg en Wii m/ Zelda (og kanskje Mario Galaxy etter hvert). Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Og det samme går for folk jeg kjenner. De driter i alt som har med hdmi, dvi, ghz, flip flopper, ram, rsx, xenos og buffer framerate vertex pipeliner shaders.Sier jeg Rsx, så spør de om det er en ny Nissan. 6763917[/snapback] Joda men vi nerdene som holder oss på forumet må jo brette opp og ta et par nerde runder. Men sant det du sier sikkert. Andersen eller pedersen bryr seg veldig lite om hva som er best men kjøper den konsollen som faller i smak. Men PS3 har uansett en stor bakdel der og det er prisen. Andersen eller pedersen bruker ikke 6000 kroner på en spillekonsoll til seg selv eller ungene når du får en X360 til halvparten av prisen eller Wii som blir enda billigere Endret 29. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Let's look at the maximum theoretical numbers for the Xbox 360 and PS3 GPUs. Dette er med GPU til PS3 med hastighet 550/700 Som vi vet er det rykter om at den er nedgradert til 500/650 MHz. Vertex Shader Processing Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines) Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines) PS3 - 1.1 Billion Vertices/sec (if all 8 Vertex Pipelines remain) Filtered Texture Fetch Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec PS3 - 13.2 Billion Texels/sec (if all 24 Pixel Pipelines remain) Vertex Texture Fetch Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec PS3 - 4.4 Billion Texels/sec (if all 8 Vertex Pipelines remain) Pixel Shader Processing with 16 Filtered Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock) Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines) PS3 - 17.6 Billion Pixels/sec (if all 24 Pixel Pipelines remain) Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock) Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines) PS3 - 26.4 Billion Pixels/sec (if all 24 Pixel Pipelines remain) Multisampled Fill Rate Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz) PS3 - 8.8 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 550MHz) Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4) PS3 - 2.2 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 550MHz / 4) Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz) PS3 - 4.4 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 550MHz) Texture/Vertex Memory Bandwidth Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU) Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU) Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU) PS3 - 22.4 GB/sec Shader Model Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture Xbox 360 has the advantage in most cases. Link 6763376[/snapback] Det det er en enormt misvisende sammenligning. Først av alt, på grunn av at 360-arkitekturen er unified, så kan alle 48 "pipelinesene"(de er betydelig svakerene enn "vanlige" pipelines") brukes til ENTEN pixel eller vertex processing. Det vil begty at MAKSIMALT så vil Xenos ha et enormt stort tall på ENTEN vertex eller pixel-shaders. Et spill bruker derimot ikke all kraft på ENTEN pixel eller vertex-shaders, den tar i bruk begge deler. Slike anslag som forfatteren av dette har skrevet, der Xenos tar i bruk alle 48pipeliens til vertex-processing, er fullstendig meningsløst og utenkelig. Tenk dere heller halvparten av de 48 til pixel (varierer tidvis oppover) og halvparten til vertex (vanligvis mindre) Triangel setup er igjen helt irrelevant. Playstation 2 hadde triangel setups enn den originale X Boxen. Det er hva du legger på triangelsene som teller. Nå har jeg tatt vekk alle de irrlevante tallene (jeg har funnet så langt, jeg finner mer). Det er fortsatt mye tull på grunn av at forfatterene åpenbart ikke ville ta med helt relevante tall (slik som at Xenos bruker 32 "pipelines" på pixel shading heletiden). Spesielt bandwithen er det noe muffens med her, Ps3 GPU`en har en enorm fordel i forhold til Xenos på grunn av at den har en dedikert 256mb "linje" til Cell. Forfatteren har subtrahert bandwithen til RSX med frame-buffer operasjoner, mens han subtraherer Xenos med CPU. Det er selvsagt helt på trynet, du kan ikke sammenligne to helt forskjellige ting. Det er sikkert mer å finne, men jeg har nettop stått opp. Endret 29. august 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er selvsagt helt på trynet, du kan ikke sammenligne to helt forskjellige ting. Det er sikkert mer å finne, men jeg har nettop stått opp. 6763947[/snapback] Flott at noen gidder å plukke i stykker svadaet. Nå blir det vel ingen solskinnsdag for A i dag heller.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Flott at noen gidder å plukke i stykker svadaet. Nå blir det vel ingen solskinnsdag for A i dag heller.. 6763979[/snapback] Du vil ikke gi deg med den hakkingen din? Retningslinjer, punkt 2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. En slik post til og 10% warn og en ukes ferie venter på deg. Mvh jarmo ps. nå vil jeg ha fakta på bordet, ikke bare synsing og spekulasjoner. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er jo umulig å være høflig og saklig i argumentasjonen når enkelte andre i klarer det og kommer med med svada fra A-Å. Så hvis fhj skal få 10% tror jeg du må gi det til andre også... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Du vil ikke gi deg med den hakkingen din? I mine øyner er det samme folkene som hakker på hverandre om og om igjen. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Flott at noen gidder å plukke i stykker svadaet. Nå blir det vel ingen solskinnsdag for A i dag heller.. 6763979[/snapback] Du vil ikke gi deg med den hakkingen din? Retningslinjer, punkt 2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. En slik post til og 10% warn og en ukes ferie venter på deg. Mvh jarmo ps. nå vil jeg ha fakta på bordet, ikke bare synsing og spekulasjoner. 6763998[/snapback] Joda, jeg skal gi meg med hakking jeg.. Jeg forventer forøvrig at du som moderator kjører en fair linje her. Det er flere her som hakker, og jeg forventer at du henger dem ut på samme måte som du henger meg ut nå.. EDIT: I samme omgang kan du kanskje be om at man endrer tittelen på denne tråden, som er misvisende. Her fremstilles spekulasjoner som fakta. Endret 29. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er jo umulig å være høflig og saklig i argumentasjonen når enkelte andre i klarer det og kommer med med svada fra A-Å. Så hvis fhj skal få 10% tror jeg du må gi det til andre også... 6764006[/snapback] Vurderer saken fortløpende, foreløpig er det kun fhj som har brudd nettetiketten/retningslinjene gjentatte ganger og ignorerer moderator fullstendig. Stenger tråden pga. personlig krangel og offtopic. Flere poster slettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg