_norse_ Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Next Gen Consoles Held Up by Last Gen Disc Speeds Adam Pletcher is a Volition veteran and technical artist on Saints Row. He translates artistic vision into strings of code and is concerned with the 360's number-crunching power every day. What does he see as the biggest technical problem in the new system? "The streaming stuff." "The Xbox 360 is a wonderful machine and we can do a ton more, but one thing that hasn't changed is the dvd transfer speed," Producer Jacques Hennequet explained. "It's become the new soundbarrier." And his colleagues agree. With all the worry about graphics chipsets and processor cores, no one questioned the transfer speed of DVD. Sure, Sony has talked about blu-ray until they've become blu in the face, but early blu-ray players aren't significantly faster than standard DVD: the same speed players we will see in the PS3. Can DVD technology get faster? Blu-ray can. Theoretically 12x blu-ray could reach transfer speeds of 400mb/s while 16x DVD only clocks in at 21mb/s. I asked if a bigger hard drive might be a solution - even in this generation of consoles. "Even the hard drive is not going to be fast enough," he replied. Blu-ray Disc (2x = 9.0 MB/s) DVD: (12x, 16.0 MB/s) Her virker det jo som MS og Sony har bommet helt... Men det er vel kanskje ikke så mange gode alternativer... Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Oblivion streames jo ganske bra. Litt stoppepauser er det jo men det går jo greit Får jeg Saints Row i dag skal jeg sjekke ut om det er noe streaming problemer Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Oblivion streames jo ganske bra. Litt stoppepauser er det jo men det går jo greitFår jeg Saints Row i dag skal jeg sjekke ut om det er noe streaming problemer 6763308[/snapback] Allerede idag? Det er jo rett og slett urettferdig Isåfall kreves det full tilbakerapportering etter du har prøvd det Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Får det enten i dag eller i morgen. Skal gi en tilbake melding når jeg har spilt det ja Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvor kjapt er drevet i de respektive konsollene da? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvor kjapt er drevet i de respektive konsollene da? 6763624[/snapback] Det står jo lenger oppe? 12xDVD for Xbox360 2xBlueRay og 10xDVD(tror jeg) for PS3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå