ToillKaill Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hei Jeg har kjøpt meg ny LCD-TV, og tenkte å benytte anledningen til å rydde i skapet under TV'n. Bort med videospilleren, dvd spilleren og inn men en ny fantastisk DVD-opptaker som tar hele jobben! For at opptakeren skal kunne erstatte begge to(DVD og VCR) må den kunne ta opp programmerteopptak(tidsopptak kaller noen det) mens f.eks. dvdspilleren er i bruk. Jeg har de siste ukene testet 3 opptakere som selgerne mente skulle fungere for meg. Dette er: LG RH7800 LG RH188H SAMSUNG DVD-HR735 Men ingen av disse spillerne klarer å ta programmerteopptak hvis spilleren ikke står i standby!! Hvorfor må det være sånn? Spillerne klarer fint å ta opp, fra tv-tuner(eller annen kilde), mens du ser på dvd hvis du manuelt starter opptaket først. Jeg skrev mail til LG om problemet og fikk følgende svar: ”Produktet er dessverre laget slik at spilleren må være i standby mode for å starte en allerede programmert innspilling mvh LG kundeservice”. Så dette er ikke en bug, de er konstruert slik! Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de legger en slik begrensning(i software) på sine produkter! Jeg er på jakt etter en spiller som klarer å ta programmerteopptak(til Harddisk) selv om dvd spilleren er i bruk. Er det noen i dette forum som har/vet om spillere som klarer dette? Endret 29. august 2006 av ToillKaill Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 (endret) Ikke noe eg. svar, bare et hjertesukk: Har det samme problemet med min gamle VHS. Man må sette den i standby for at den skal ta opp. Hadde håpet at dette ble fikset på nye DVD-opptakere, og det burde ikke være noe problem når man kan gjøre det manuelt! En løsning er vel å skru av spilleren akkurat i det DVD-opptakeren skal starte, og så DVD'e videre etter at den har startet. (Dette kunne jeg ihvertfall gjøre med min gamle VHS, da den gikk i en slags ventemodus hvis den var aktiv når opptaket egentlig skulle starte. Skrudde man den i standby, startet det automatiske opptaket med en gang. Man kunne dog ikke se på noe annet mens opptake gikk...) Endret 4. september 2006 av KalleKanin Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 JVC DR-MH20 kan det, og mest sansynelig alle nyere JVC-spillere... Dette var en selvsagt funkjson når jeg skulle ha meg DVD-opptaker!! Kan ikke annet enn å skryte av nevnte opptaker, men burde vel gå for en med HDMI, noe den nye JVC-opptakeren har!! Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hei... Har akkuratt kjøpt meg Sony hx910 til 3999. Den trenger ikke å stå i standby. Den har ogsp IQ recording, noe som er veldig greit og ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå