ttt Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ikkje overraskane høge prisar det der. Personleg reknar eg med å kjøpe studentversjonen. men hva er krisen her egentlig? alle vet jo at det kommer til å koste både armer og bein. Epz. 6763177[/snapback] Ingen krise, men folk må jo benytte kvar einaste anledning til å kritisere Microsoft. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Takk og pris for P2P teknologi 6763270[/snapback] Trodde det var såpass mye bry å bruke pirat windows nå om dagen at det omtrent ikke er verd antrengelsen. Kjøpte selv en ny XP Pro 64bit for en stund siden og betalte 1500.- på en lokal butikk(kunne fått den enda billigere på nettet), men synes det er en OK pris. OEM riktignok, men det er greit nok for meg, bytter ikke HK så ofte. Kjøpte også Beta 2 utgaven av Vista, så jeg håper at MS er snille og tilbyr en god pris på den endelige versjonen Endret 29. august 2006 av kindings Lenke til kommentar
inspir Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Tyveri av slike serialer er ulovlig. Posten er sensurert av jarmo. Endret 29. august 2006 av jarmo Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hihi, sier jeg bare 6763650[/snapback] Tror jeg ville lest retningslinjene og redigert litt i siste post.. Uansett husker jeg at da XP kom kunne man laste den ned i en RTM versjon(tror det var det) og bare bruke en enkel nøkkel til å aktivere den med. Fikk med XP home på en datamaskin jeg kjøpte, så jeg lastet ned denne og brukte den en stund, men på ett eller annet tidspunkt sluttet windows update å fungere. Mener også at jeg fikk problemer med å legge inn SPer, så det er tydelig de identifierer keys som blir brukt til piratkopiering. Poenget mitt er at man kan skape endel problemer for andre ved å ta en slik nøkkel, da det sikkert er registrert ett visst antall lisenser til hver av disse? Endret 29. august 2006 av kindings Lenke til kommentar
G Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvorfor 4 forskjellige varianter av Vista, for det er vel mest i favør for Microsoft enn forbrukeren!? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hva er forskjellen på de forskjellige versjonene? Jeg er av den typen som ikke fikser XP Home, da den er for begrenset. Hva blir det opplagte valget for den litt avanserte hjemmebruker? Windows Vista Ultimate, Business eller Home Premium? Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hva er forskjellen på de forskjellige versjonene? Jeg er av den typen som ikke fikser XP Home, da den er for begrenset. Hva blir det opplagte valget for den litt avanserte hjemmebruker? Windows Vista Ultimate, Business eller Home Premium? 6763890[/snapback] Iallefall ikke Business, den selges ikke til privatpersoner. http://winsupersite.com/showcase/winvista_editions_final.asp Les her, den gir en grundig beskivelse av forskjellene og en fin tabell. Ville gått for Ultimate utgaven selv. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Mja, ting er like dyrt som før. Blir som det bestandig har vært: man vil ha sukkertøy, men så oppdager man at det ikke blir gratis... Jeg håper som alle andre på OEM utgaver, som kan selges med noe hardware. I tillegg så må jeg inrømme, at jeg faktisk liker å jobbe i office 2007.... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Var jo ikke så ille med prisen da. Finnes det en verrsjon / lisens der jeg kan installere der på alle maskinene hjemme? Jeg har 4 Maskiner + 1 Laptop der 1 av maskinene kjører Linux, men det blir litt penger om jeg skulle oppgradere operativsystem på alle de. Jeg bruker Windows hver eneste dag, og selv om man kan diskutere om det er et bra produkt eller ikke, så har de mange ansatte som har jobbet mange timer for å få produktet og noe må de jo leve av. Blir jo ikke mer enn ca 1,5-2 kr pr dag når man tenker på varigheten. Men den dagen jeg skifter maskin / hardware ønsker jeg ikke at jeg må kjøpe ny Windoiws av den grunn. Var jo så vanskelig med aktiveringsprossessen i Windows da jeg reinstallerte for 2. gang bare noen få dager etterpå. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Iallefall ikke Business, den selges ikke til privatpersoner. 6763946[/snapback] Sikker på at du ikke nå blander med Enterprise-utgaven nå da? Står ikke noe sted jeg kan se at Business ikke skal kunne selges til hvem som helst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 men sånne priser blir det bare mer piratvare. Hva forventer de egentlig? 6763153[/snapback] At folk som har XP oppgraderer i stedet for å kjøpe nytt kanskje? Uansett går nok prisene ned en tusenlapp om et år Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg synest godt at prisene kan være lavere. For eksempel at retail hadde hatt OEM-pris. For mange blir full pris for dyrt, og lavere priser ville nok mest sannsynlig ført til midre piratvirksomhet. Lenke til kommentar
AOe Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Fatter ikke at de kan charge såå mye for noe som er så likt windows XP? Prøvde Vista betaen for noen uker siden nå. Ble så skuffa at jeg pælma det ut av HDen før to uker var gått! Men erlig talt, hva er den store forskjellen? støtte for direct x 10, sånn fansy alt + tab funksjon, og nytt stilig skin som man forøvrig kan laste ned (alle fall noe som likner da...) helt lovlig! Anyone enlighten me! Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Sikker på at du ikke nå blander med Enterprise-utgaven nå da? Står ikke noe sted jeg kan se at Business ikke skal kunne selges til hvem som helst. 6764062[/snapback] Mener å ha lest et sted at den kun skal være tilgjengelig for bedriftskunder. Men uansett tror jeg privatkunder vil ha lite interesse av den, den inneholder en del nettverksgreier og verktøy som er interessant for bedrifts-PCer, men mangler Media Center og den siden av programmene. Trenger du funksjonaliteten i Business, er du bedre tjent med Ultimate. Jeg synest godt at prisene kan være lavere. For eksempel at retail hadde hatt OEM-pris. For mange blir full pris for dyrt, og lavere priser ville nok mest sannsynlig ført til midre piratvirksomhet. 6764520[/snapback] Ville ikke hatt noe i mot det eller at de gav bort systemet gratis, men Microsoft har jo tross alt 50 000 ansatte som skal ha lønn. Men trodde ikke at prisen på Windows brydde deg? Du har jo gjort det klinkende klart mange ganger at du kommer til å holde deg til Linux i fremtiden. Tror ikke piratkopiering blir et større problem enn det er i dag, prisene er omtrent samme som XP, og de fleste kjøper fra OEMer uansett. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Fatter ikke at de kan charge såå mye for noe som er så likt windows XP? Prøvde Vista betaen for noen uker siden nå. Ble så skuffa at jeg pælma det ut av HDen før to uker var gått! Men erlig talt, hva er den store forskjellen? støtte for direct x 10, sånn fansy alt + tab funksjon, og nytt stilig skin som man forøvrig kan laste ned (alle fall noe som likner da...) helt lovlig! Anyone enlighten me! 6764581[/snapback] Begynner å bli trøtt av alle som sier "OMG XP reskin". Forskjellene er langt større enn du tror: http://en.wikipedia.org/wiki/Features_new_to_Windows_Vista Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvorfor 4 forskjellige varianter av Vista, for det er vel mest i favør for Microsoft enn forbrukeren!?6763809[/snapback] Windows Vista i 7 utgaver. I tillegg vil 5 eller 6 av disse komme i både 32 og 64bit-utgaver. Så kan man selvsagt gange det med antall språkversjoner Jeg tror MS vil nyte veldig godt av å stykke det opp slik. Det betyr f.eks at hvis man uventet endrer bruksområdet ditt litt så er det mange som bør kjøpe en ny variant av Vista for å dekke det. Eller hvis f.eks man kjøper 32bit-utgaven og en av programmene man bruker slutter å oppdateres i 32bit-versjon så må man jo kjøpe en 64bit-versjon av Vista. Innen generasjonen etter Windows Vista lanseres tror jeg det er langt flere som kjøper 2 eller flere varianter av Windows enn det er folk som de siste 5 årene har kjøpt 2 eller flere varianter av Windows. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvorfor 4 forskjellige varianter av Vista, for det er vel mest i favør for Microsoft enn forbrukeren!?6763809[/snapback] Windows Vista i 7 utgaver. I tillegg vil 5 eller 6 av disse komme i både 32 og 64bit-utgaver. Så kan man selvsagt gange det med antall språkversjoner Jeg tror MS vil nyte veldig godt av å stykke det opp slik. Det betyr f.eks at hvis man uventet endrer bruksområdet ditt litt så er det mange som bør kjøpe en ny variant av Vista for å dekke det. Eller hvis f.eks man kjøper 32bit-utgaven og en av programmene man bruker slutter å oppdateres i 32bit-versjon så må man jo kjøpe en 64bit-versjon av Vista. Innen generasjonen etter Windows Vista lanseres tror jeg det er langt flere som kjøper 2 eller flere varianter av Windows enn det er folk som de siste 5 årene har kjøpt 2 eller flere varianter av Windows. 6765192[/snapback] Har langt mere tro på at man bare kjøpr Ultimate Edition hvis man er redd for att noe sånt skal skje. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jepp, hvis man er redd for at noe sånt skal skje. Det var derfor jeg tok forbeholdet om at bruksmønsteret uventet endrer seg eller programvareprodusenter plutselig slutter å støtte f.eks 32bit-versjonene. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvorfor 4 forskjellige varianter av Vista, for det er vel mest i favør for Microsoft enn forbrukeren!?6763809[/snapback] Windows Vista i 7 utgaver. I tillegg vil 5 eller 6 av disse komme i både 32 og 64bit-utgaver. Så kan man selvsagt gange det med antall språkversjoner Jeg tror MS vil nyte veldig godt av å stykke det opp slik. Det betyr f.eks at hvis man uventet endrer bruksområdet ditt litt så er det mange som bør kjøpe en ny variant av Vista for å dekke det. Eller hvis f.eks man kjøper 32bit-utgaven og en av programmene man bruker slutter å oppdateres i 32bit-versjon så må man jo kjøpe en 64bit-versjon av Vista. Innen generasjonen etter Windows Vista lanseres tror jeg det er langt flere som kjøper 2 eller flere varianter av Windows enn det er folk som de siste 5 årene har kjøpt 2 eller flere varianter av Windows. 6765192[/snapback] Alle utgavene av Vista (bortsett fra loser-utgaven "Vista Starter") vil komme med to DVD-er på kjøpet, en for 32-biters og en for 64-biters, så man vil ikke trenge å velge når man skal kjøpe (bare når man skal installere på PC-en). Så det vil ikke være noe problem i realiteten så lenge man har en PC som støtter 64-biters kode. Jeg tror neppe det vil være så stort press for å bruke 64-biters før hardwaren som støtter det er kommet skikkelig på plass i de tusen hjem. Kilde: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ff_x64.asp Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg tror neppe det vil være så stort press for å bruke 64-biters før hardwaren som støtter det er kommet skikkelig på plass i de tusen hjem.6765711[/snapback] Så godt som alle maskiner som selges nå støtter 64bit og siden majoriteten kjøper windows samtidig med maskin så tror jeg det er et stort marked for 64bit-versjonene. De litt mer spesielt interreserte som kan finne på å kjøpe OS og maskin separat har som regel 64bit PC fra før eller kjøper det samtidig. Men det var en god nyhet å høre at det følger med 32bit og 64bitg versjoner i samme pakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå