Gå til innhold

Trenger tips til ny bærbar...!


kc

Anbefalte innlegg

Hallo, godtfolk!

 

Jeg er ny her, og kan ikke alt for mye om PC... (er ikke heeelt grønn heller)

 

Jeg skal kjøpe ny bærbar, og håper at noen av dere kan komme med gode råd.

 

Jeg vet noenlunde hvilke krav jeg vil at PC'en skal imøtekomme, men problemet er at jeg ikke kjenner markedet godt nok. Har kikket litt rundt på nettet, men finner ingen PC som tilfredsstiller alle kravene mine...

 

PC'en må/bør ha:

 

- størrelse; helst 14'' skjerm (ikke større enn 15 komma noe, og ikke så liten som 12'' - har nettopp hatt en Dell Latitude X1, og det ble litt lite....)

 

- ok prosessor (intel core duo 2,0 gHz og oppover, evt den nye AMD Turion X2 (?))

 

- ca 2 gb minne

 

- dedikert skjermkort, gjerne ett skikkelig bra et...

 

- god lagringsplass, størrelsen er ikke såå viktig, bare det er 80 gb eller mer, men harddisken bør være rask (7 200 rpm)

 

- GOD SKJERM (er lei av blasse, lyssvake skjermer - ønsker den nye typen med "hard og skinnende" overflate (vet ikke hva de skjermene kalles...)

 

- vekt helst under 2,5 kg

 

- DVD spiller og brenner integrert

 

- gode trådløse muligheter

 

- generelt gode tilkoblingsmuligheter

 

- logisk plassering av porter o.l. er ikke veldig viktig, bare de er der

 

- pris: under 20 000

 

Det var vel det.... Ble ganske fasinert av Zepto Znote 6214W, men i følge testen her på siden er skjermen dårlig... Det skremmer meg nok kanskje bort fra den PC'en... ellers virket den god...

 

Dell sine nye XPS maskiner virker også bra, men 12'' er altså for lite, og 17'' blir for stort etter min smak....

 

Håper det er noen der ute som kan anbefale noe bra!

 

Takker for gode råd på forhånd! :)

 

Mvh KC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Kikket på asus.com, på w3j... Så ikke dum ut den! Synes det var litt tynt med info på nettsiden deres, vet du/noen hvor jeg kan lese mer?

 

Hvem forhandler disse maskinene?

 

Og er det noen som har erfaringer med asus w3j?

 

Takker for alle tips!

 

mvh kc :)

Lenke til kommentar

Her er to anmeldelser på Notebookreview, pluss en fra trustedreviews.

 

Dette er vel en av de få bærbare med vekt rundt 2 kg som samtidig har kraftig skjermkort og cpu. Zepto har lignende maskin, og muligens Compal.

 

Ved å se på prisguiden til hardware.no ser du at den selges av en rekke forhandlere. Så vidt jeg vet må pc'ene fra Asus sendes til Nederland ved reparasjon, uten at dette forsåvidt trenger å bety noe negativt. Er liksom bare litt enklere å levere den inn på Elkjøp og få en ny hvis man f.eks. tegner en Happy Care forsikring.

 

Jeg har egentlig bare lest positive ting om denne pc'en. 3DMark 05 score rundt 4000 poeng, batteritid ca 3,5 timer ved normal bruk, moderat støy, solid og fint design. Eneste negative er muligens at skjermen kan se litt kornete ut på enkelte fargepartier. Men dette er muligens et generelt problem med alle X1600 kortene.

Lenke til kommentar
Her er to anmeldelser på Notebookreview, pluss en fra trustedreviews.

 

Dette er vel en av de få bærbare med vekt rundt 2 kg som samtidig har kraftig skjermkort og cpu. Zepto har lignende maskin, og muligens Compal.

 

Ved å se på prisguiden til hardware.no ser du at den selges av en rekke forhandlere. Så vidt jeg vet må pc'ene fra Asus sendes til Nederland ved reparasjon, uten at dette forsåvidt trenger å bety noe negativt. Er liksom bare litt enklere å levere den inn på Elkjøp og få en ny hvis man f.eks. tegner en Happy Care forsikring.

 

Jeg har egentlig bare lest positive ting om denne pc'en. 3DMark 05 score rundt 4000 poeng, batteritid ca 3,5 timer ved normal bruk, moderat støy, solid og fint design. Eneste negative er muligens at skjermen kan se litt kornete ut på enkelte fargepartier. Men dette er muligens et generelt problem med alle X1600 kortene.

6768934[/snapback]

Vil bare nevne at dersom maskinen må inn til service,så vil Asus sende en transportør for å hente maskinen din,slik at du slipper jobben med å sende den via f.eks. Posten.. :-)

Lenke til kommentar
Hallo, godtfolk!

 

Jeg er ny her, og kan ikke alt for mye om PC... (er ikke heeelt grønn heller)

 

Jeg skal kjøpe ny bærbar, og håper at noen av dere kan komme med gode råd.

 

 

Hvis jeg skulle kjøpt bærbar pc nå, så hadde jeg ikke vært i tvil:

 

http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:924977

 

Det virker som om HP driver og selger ut lageret sitt, for dette er en maskin som burde kostet 16 000 og ikke 12 000 som de selger den for. Har ikke 7200 disk, så det kan du eventuelt vurdere + minneoppgradering.

 

Men dette er vanvittig mye for pengene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...