soyland Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hadde problemet med min Dell inspirion '00 mod, at den begynte å sprekke opp i hengslene, skjermdekselet mm , elendig kvalitet på plasten. (Maskinen falt faktisk fra hverandre rent fysisk, før prossesoren eller noe sånt, gikk duken etter 5 år ) Er alle merker produsert i den samme elendige plasten eller er det noen forskjell? Lenke til kommentar
GA Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Velkommen til forumet! Lenovo(gamle IBM) lager etter min mening de absolutt mest solide bærbare på markedet i dag. En T60 maskin er utrolig god, med veldig stivt chassis, "rollcage" som er en metallramme all innmaten er festet i, metallhengsler, metallbeskyttelse rundt disk og optisk osv osv. Det er veldig mye mer, vil anbefalle et søk på forumet, jeg har skrevet mer fyldig om det i andre poster... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Anbefaler Lenovo Thinkpad som det finnes en del tester av her, men det er en ren kontormaskin... Lenke til kommentar
spurspower Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Min gikk også duken etter 2 år, akkuratt slik som du beskriver.. Heldigvis har jeg garanti :!: wohoooo! Jaja, kan anbefale Acer, veldig solide bærbare PC'er Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Vil anbefale Panasonic Toughbook hvis du ser etter en maskin som tåler mye, men hvis det er kvaliteten på komponentene du kikker på er HP/Asus å anbefale. Lenke til kommentar
GA Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Asus vil jeg absolutt ikke anbefalle, de og dell bruker ofte samme eller nesten samme "chassi". Acer er heller ikke de beste på ren byggekvalitet, men Travelmate serien dems er grei til prisen. Toughbook er en flott maskin, men alt for dyr om du ikke trenger en omtrent vanntett maskin. Da er det bedre å gå for en Thinkpad(de er også dyre, men ikke like dyre). Når det gjelder HP så lager de veldig gode maskiner, men da må man velge riktig "serie". Pavillion modellene er ikke noe særlige, men business maskinene er veldig bra. De er ikke like solide som Thinkpad'ene, men de er litt billigere med tilsvarende specs. Dette er da NC serien jeg tenker på. Lenke til kommentar
coban Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 IBM (Lenovo) Toshiba og Panasonic ToughBook Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har også god erfaring med IBM (Lenovo) når det gjelder soliditet. Dell d620 er også ganske hardfør. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hei. IBM er kjent for god kvalitet på chassiset. Jeg har vært borti at hjelpemiddelsentralen fortrekker at brukerne kjøper enten IBM eller Fujitsu Siemens. Enkelte HP prudukter er også av god kvalitet. F.eks min gamle ze4424ea som ennå er så og si like god som ny bortsett fra at den er full av støv. Har nå kjøpt meg en Zepto znote 6214W som jeg har god tro på. Chassiset på denne er forsterket med aliminium... jeg har ikke ennå kommet over noe som jeg ser på som svakt med den. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Tilbake til IBM (Lenovo)... Som det står i i testen av T60 her. ThinkVantage Active Protection har nok reddet flere IBM brukere enn noen vet om Endret 1. september 2006 av trn100 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Dell markedsfører jo XPS serien som som veldig hardfør. Det vil jeg si meg enig i. Er enig i at de gamle Dell maskinene, ikke var noe særlig. Men de har blitt mye bedre i det siste... Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 vet om 3 merker som er veldig dårlige når det gjelder byggekvalitet. Fujitsu Siemens og Packard Bell og ECS Elitegroup Faller fra hverandre og får feil veldig ofte etter det jeg ser. Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Sitter på en 4 år gammel fujitsu siemens den har vert gjennom det meste og er like hel, bortsett fra noen skjønnehets skrammer her og der da. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ville uten å tenke meg om velge Lenovo! Er så sinnsykt bra byggekvalitet på de! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Snakket med en som hadde kjørt over HP-en sin med bil uten at den tok nevneverdig skade. Lenke til kommentar
coban Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 vet om 3 merker som er veldig dårlige når det gjelder byggekvalitet. Fujitsu Siemens og Packard Bell og ECS Elitegroup Faller fra hverandre og får feil veldig ofte etter det jeg ser. 6785471[/snapback] Fujitsu Siemens? Tror du blander... FS går for å være kvalitet. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har en Tundra som jeg veldig godt fornøyd med, men byggekvaliteten er vel ikke mer en litt over middels.. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 vet om 3 merker som er veldig dårlige når det gjelder byggekvalitet. Fujitsu Siemens og Packard Bell og ECS Elitegroup Faller fra hverandre og får feil veldig ofte etter det jeg ser. 6785471[/snapback] Fujitsu Siemens? Tror du blander... FS går for å være kvalitet. 6791648[/snapback] Nei blander ikke. har flere kamerater med PC-Er i Amilo Serien. 2 av dem har store sprekker nede ved festet til skjermen mens den 3 har spruket ramme rundt skjerm. maskinene er forholdsvis nye 1-2år gamle. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg har en Dell xps m1710 og vil ikke si at den er så veldig solid, den er stiv og kraftig, men i og med at den er VELDIG stor\brei og veier 4kg så er den ikke så solid lengre + på lokket så kommer det lett kladdemerker\riper. men uten om det så er den laptopen skamgod;p Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 vet om 3 merker som er veldig dårlige når det gjelder byggekvalitet. Fujitsu Siemens og Packard Bell og ECS Elitegroup Faller fra hverandre og får feil veldig ofte etter det jeg ser. 6785471[/snapback] Fujitsu Siemens? Tror du blander... FS går for å være kvalitet. 6791648[/snapback] Nei blander ikke. har flere kamerater med PC-Er i Amilo Serien. 2 av dem har store sprekker nede ved festet til skjermen mens den 3 har spruket ramme rundt skjerm. maskinene er forholdsvis nye 1-2år gamle. 6792658[/snapback] Så kommer det jo ann på om du ser på forretingsmodellene eller forbrukermodellene... det er ofte litt forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå