Gå til innhold

Program til å redde HD

Anbefalte innlegg

Har prøvd på å flytte en Quantum Fireball Plus 3.5 serien, over til en annen PC for å få noe av det jeg har på den over på dvd. FOr den gamle PCen gikk til he***te!

Så jeg tok min gamle harddisk og satte den i en annen PC, tok ut den som var der. Og når jeg starter PCen så står det at HD er funnet og safe mode vinduvelge greiene kommer opp. Jeg velger safe modus, så tar det noe sekunder så kommer det en lang "sjekkliste" og så kommer jeg ikke videre. Så prøvde jeg en annen PC og da kom det op en blåskjerm. :thumbdown:

Så da lurte jeg på om det en måte å få ordnet opp i dette, med evt et program

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg tok min gamle harddisk og satte den i en annen PC, tok ut den som var der.

6762861[/snapback]

Det er kanskje lurere å sette den inn som en disk_nr_2 i maskinen som virker samt å la denne fortsatt ha sin Windows-disk i behold.

Lenke til kommentar

getdataback ntfs/fat er et greit program til å redde data ut fra en dårlig disk.

Sørg for å bruke den versjonen som passer til det filsystemet du har på disken.

Sett den ødelagte disken som slave før du setter den i pc'n.

Mulig du må inn i bios å justere boot rekkefølgen hvis den gamle disken lager krøll i oppstarten.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg til å bruke to harddisker på en gang. For jeg er ikke helt sikker på om den ene hd er ødelagt og at jeg bare kan koble den til PCen og alt her på harddisken. Men hvordan får jeg til dette. Blir de sånn at den enne hd bli c: og den andre d:`?

For det som ksjedde fra starten av, er at det samlt i strømforsyninga og PCen vil ikke startet. Og da regnet jeg med at HD gikk til ******. Men jeg trenger kanskje bare å finne en ny Host til HD

Endret av SiestaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...