Changis Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) hva ville boten vært hvis de fant ut at jeg hadde en tv kort, brukte det, men ikke betalt lisens? 6769761[/snapback] fra nrk.no/lisens: Størrelsen på tilleggsavgiften er 15% av beløpet som står ubetalt ved forfall. Se § 3 i Forskrifter om fjernsynsmottakere Hvis du har betalt for sent vil du motta en ny regning ca 1,5 måned etter forfall med tilleggsavgiften og den ordinære avgiften hvis ikke denne allerede er betalt. Dersom betalingspåminnelsen ikke blir overholdt vil du etter en tid motta varsel etter Tvangsfullbyrdelsesloven § 4-18 - Varsel om inkasso. Dersom heller ikke denne blir betalt vil ditt krav bli oversendt Statens Innkrevningssentral for tvangsinndrivelse ved hjelp av trekk i lønn eller tygd. Du vil da i tillegg bli belastet med ett gebyr som i er på 740 kr. altsaa de sender regning tror ikke du faar noen bot direkte, men dyrt blir det nok uanz Endret 30. august 2006 av Changis Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Visst man ikke betaler lisensen trekker staten det til slutt fra lønnen din tror jeg Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det gjør dem, men da må dem gå utifra at du har tv først - ring si du har solgt den da, og hvem du har solgt den til er da vitterlig ikke din plikt opplyse om - noe må dem vel få jobbe for alle pengene dem drar inn(og blåser bort på hvem f/¤& som vet) ;P Lenke til kommentar
Psifon Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hmm... Jeg slapp å betale når jeg bodde på hybel. Betalte kun første gang, så ringte mudern til nrk og snakket med dem. Etter det har je ikke hørt noe Lenke til kommentar
Changis Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 moedre kan vaere skumle... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Du får ikke kjøpe TV-kort uten å fylle ut lisenspapirer heller.Eller, om du bestiller fra komplett, kommer det regning på lisensen til samme adresse. Du kan ikke bare sitte og nekte å betale regninger, da blir det inkassosaker og det som værre er til slutt. 6764987[/snapback] øhh... Den var isåfall ny. Kan du bekrefte dette? Jeg har tvkort fra komplett (Hauppauge pvr 250) og har ikke sett snurten i noe lisensregning Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 jkjk: spørs muligens når du kjøpte pvr250?! eller så er ikke loven vedtatt enda? Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 er jo bare å nekte å slippe dem inn..... De har ingen politimyndighet(selv ikke politiet har noen rett til å komme inn til deg uten en ransakelsesordre). Hold døren låst/si at du ikke har tid/lukk døren igjen. Er ikke så veldig vanskelig å unngå den avgiften Lenke til kommentar
pstub Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 øhh... Den var isåfall ny. Kan du bekrefte dette? Jeg har tvkort fra komplett (Hauppauge pvr 250) og har ikke sett snurten i noe lisensregning 6771749[/snapback] Jeg fikk lisens-regning på et TV-kort jeg kjøpte til PC'en i 1999, så den loven er nok ganske gammel! Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva med skjermkort med video-inn da? Det blir jo det samme som tv-kort. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hvem vet? Da jeg bygget den Pc-en jeg har nå, for tre år siden, kjøpte jeg meg et 9800PRO AIW kort og jeg har aldrig behøvet å betale noen lisens? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg trodde ikke selgere av tvkort var pliktige til å melde fra om hvem som kjøpte det? Lenke til kommentar
klute Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kjøpte meg et USB tv-kort over disk for litt over et år siden. Ble spurt om navn, adresse og telefonnummer, men ikke om legitimasjon - så det gikk greit. Bildekvaliteten var imidlertid så laber at jeg knapt har brukt det. Savner forsåvidt ikke tv, ettersom det bare vises møl (unntatt National Geographic, da, som er *konge*) - men det hadde vært steike greit å ha en tv til å se DVD-film på. Men, det har de gribbene sørget for at jeg ikke kan ha uten å betale straffeskatt til nrk. Kjipinger. Lenke til kommentar
klute Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva med skjermkort med video-inn da? Det blir jo det samme som tv-kort. 6776221[/snapback] Det er bare tv-tunere som er lisenspliktig, så video inn er "safe". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 men det hadde vært steike greit å ha en tv til å se DVD-film på. Men, det har de gribbene sørget for at jeg ikke kan ha uten å betale straffeskatt til nrk. Kjipinger. 6776335[/snapback] Jeg har en 32" LCD-"TV" som er 100% lisensfri. Mangler tuner. Det finnes altså TV uten tunere, men de er sjeldne og ofte dyrere enn med tuner. Lenke til kommentar
klute Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg har en 32" LCD-"TV" som er 100% lisensfri. Mangler tuner.Det finnes altså TV uten tunere, men de er sjeldne og ofte dyrere enn med tuner. 6776362[/snapback] Ikke hell salt i sårene da Har sykt lyst på en slik tv som du har, men økonomien er for stram. Av ren nysgjerrighet: hvor mye ga du? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Om jeg ikke husker helt feil gav jeg 10.000,- fra Multicom. Hentet den selv og sparte 500,- i frakt. Lenke til kommentar
klute Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Om jeg ikke husker helt feil gav jeg 10.000,- fra Multicom. Hentet den selv og sparte 500,- i frakt. 6776433[/snapback] Det var jo ikke så altfor ille. Litt utenfor rekkevidde foreløpig, men bedre enn jeg hadde forestilt meg. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Viss man kjøper ett tvkort i julegave til noe (ett eks) også må jeg sitte og betale for at kompisen min bruker det :S ehh... Jeg har foresten ikke egen bostedsadresse Bor i nr 8 og det gjør hu over meg å (ikke noe a eller b eller sokkel del osv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå