AndersT2 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hvis man kjøper en oppgraderings versjon av f.eks. Windows XP Pro. er det noe forskjell på denne, og en fullstendig versjon? Eller er det bare at den sjekker om det ligger en annen versjon på harddisken før den formaterer og innstallerer? Det vil jo være en del billigere å kjøpe oppgraderings versjonen av Vista i forhold til standard versjonen. Endret 29. august 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Du må faktisk ikke ha noen Windows installert! Under installasjonen kan du f.eks. bare sette en Windows 2000 CD i drevet, trykke "Sjekk" og bytte tilbake til Windows XP CD'en og fortsette installasjonen. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Du må faktisk ikke ha noen Windows installert! Under installasjonen kan du f.eks. bare sette en Windows 2000 CD i drevet, trykke "Sjekk" og bytte tilbake til Windows XP CD'en og fortsette installasjonen. 6762993[/snapback] Kan du forklare den litt nermere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Det er noen som misforstår hvordan en oppgradering-CD skal brukes. Du kan bruke en oppgraderingsversjon også for å installere på en blank disk, det er ikke nødvendig å ha noe installert fra før. Da vil du underveis i prosessen få et spørsmål om du har en fullversjon, og da setter du bare inn en eldre CD et kort øyeblikk for å verifisere det. Endret 29. august 2006 av hårek Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Visste jeg faktisk ikke, takk for infoen. MS opplyser jo ikke om dette når du kjøper, eller.. egentlig har jeg aldri kjøpt Windows Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Men utenom spørsmålet om eldre versjon under installering så er det ikke noe forskjell på utgavene? Må man bevise at man har en eldre versjon når man kjøper? Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Kjøpte en student oppgraderingscd til windows xp pro. Aldri fått spørsmål om jeg er student eller om å sette inn noen gammel windows cd av noe slag... og jeg har kjørt clean install flere ganger... Men mulig at en "vanlig" oppgraderingspakke vil etterspørre en slik cd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå