Gå til innhold

Hvorfor velger bedrifter bedriftsutgaver av laptop

Anbefalte innlegg

I dette tilfelle skal faren min ha hjemme-pc og det er visst denne de skal ha.

Den koster jo ca. 13.000 kr. i noen nettbutikker.

For 500 kr. rimeligere får han f.eks. en annen 14" laptop, Zepto 6214W med bedre grafikkort, bedre ram, bedre cpu osv...

Hvorfor vil de betale ekstra? Support?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så får de sikkert bedre priser på dette. Det gjør det lettere for de å administrere, om de kun har noen få PC'er å velge mellom (spesielt for IT-avd).

Dessuten, så har de sikkert 3 års business support på den.

Hmm, ja, noen av grunnene til at vi velger slike PC'er (som dog ikke er HP)

Lenke til kommentar

De får jo trekt av på skatten som utgjør noen 1000... så si de må betale rundt 10.000 kr. hver og hvis man ser bort fra en business-support. For der kan man vel tegne andre avtaler?

50 mann skal ha pc, si at de kjøper en Zepto isteden og alle sponser 1000 kr. hver på bruk til en slik avtale... hadde ikke det vært mye bedre?

Lenke til kommentar

Nei, det ville ikke vært bedre.

Si at PC'n din ikke starter opp. Du ringer til supporten din (som er sponset med 1000 kr /pr person), og de sier at;

"Ja, hovedkortet er ødelagt vi skifter det. Skal bare bestille et, og det kommer om 3 uker".

Du ringer HP's business support, og de sier;

"Hovedkortet er ødelagt, vi sender en person som skifter deg for deg nå"

Dessuten, igjen. Man velger i veldig mange bedrifter å samle utstyret sitt hos samme produsent. På jobben har de sikkert bare/veldig mange HP pc'r. Hvorfor skulle de da starte opp et kundeforhold med Zepto? (Som da også muligens kan gjøre at avtalen deres med HP dårligere)

Lenke til kommentar

Jeg har bærbar kjøpt via firmaet. Fordi firmaet hadde kjøpt så mye der, fikk vi avslag. Stort avslag. Sparte mange tusen i forhold til privat, samt at vi fikk med tyveriforsikring, idiotforsikring og same day business support (d.v.s. de kommer innen 4 timer og fikser PCen, uansett hvor jeg måtte befinne meg). Noe slikt får du ikke som privatkunde.

Dette og mye mer er ting som gjør at en bedrift velger å kjøpe alt fra en og samme leverandør, og om nødvendig noe dårligere maskine enn privat, i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...