Gå til innhold

Fire eksotiske dyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kule bilder av kule dyr!

Liker de to første best, men den hvite fuglen imponerer teknisk sett med å ikke være utbrent og det har mye tekstur i de hvite områdene, godt jobbet. Det kan være vanskelig å få med detaljer når en har så mye hvitt og svart (nebbet) rett ved hverandre.

Det første bildet skulle jeg gjerne sett med litt mer luft foran og over dyret, men som ren dokumentasjon sitter bildet fint som det er.

Jeg synes kanskje også de to siste mangler en komposisjon som gir bildene det lille ekstra.

Tigeren er stilig, men noe oransje trekker til seg mitt blikk nede til høyre, men den grønne planten plager ikke meg. Levende og fint bilde, ser ut som han har deler av gjerdet i nesa :D

Lenke til kommentar

På det første bildet har du fått et fint bilde uten forstyrrende element i bakgrunnen. Fokus ser bra ut, men savner enda litt mer skarphet på øynene.

Men det jeg vil henge meg mest opp i er bildet av svanen. Her har bakgrunnen lurt lysmåler såpass at svanen er på nippet til å bli helt utbrent. Noen kanaler er allerede klippet, men det var mulig å hente ut forholdsvis bra med info i fjærene likevel. Samtidig var bakgrunnen veldig tung, så den løftet jeg litt.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
På det første bildet har du fått et fint bilde uten forstyrrende element i bakgrunnen. Fokus ser bra ut, men savner enda litt mer skarphet på øynene.

Men det jeg vil henge meg mest opp i er bildet av svanen.  Her har bakgrunnen lurt lysmåler såpass at svanen er på nippet til å bli helt utbrent.  Noen kanaler er allerede klippet, men det var mulig å hente ut forholdsvis bra med info i fjærene likevel. Samtidig var bakgrunnen veldig tung, så den løftet jeg litt.

6773626[/snapback]

Ble rimelig imponert over etterbehandlingsjobben her må jeg si! Kan jeg spørre hva du har gjort? (eller involverer det så mange operasjoner at det er fåfengt å forklare til en nybegynner? :D)

Lenke til kommentar
Ble rimelig imponert over etterbehandlingsjobben her må jeg si! Kan jeg spørre hva du har gjort? (eller involverer det så mange operasjoner at det er fåfengt å forklare til en nybegynner? :D)

6777728[/snapback]

Hehe..jo takk for det, men i dette tilfellet her var det skremmende enkelt (i CS2).

Vedlagt utklipp er alt som er gjort (Image -> Adjustments -> Shadow/Highlights).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...