Gå til innhold

world games inc, svindel???

Anbefalte innlegg

"Siden WGI er forbudt ifølge norsk lov, ønsker me ikkje verving til dette på vårt forum. Av denne grunnen stenger eg denne tråden. Om du har problem med dette, ta kontakt med meg via e-post. " Så var det en link til http://www.lotteritilsynet.no/vis_sak.asp?sak=144&l=1

For at WGI skal være forbudt ifølge norsk lov må de faktisk være dømt for det, og svjv så er de ikke det. At Lotteritilsynet vurderer at vervingen ikke er lovlig ifølge norsk lov er ikke det samme som at det er ulovlig. Jeg kan godt legge ut på hjemmesiden min at Hw.no sitt forum er ulovlig, vil dere sperre hele forumet pga det?

Jeg syntes det er helt greit at dere sperrer skrottemaer som WGI ol, men prøv iallefall å argumenter riktig for det. som kjent er man uskyldig inntil det motsatte er bevist i Norge, ergo forsvinner hele grunnlaget som moderatoren kom med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lotteritilsynet er offentlig organ som blant annet har som oppgave å uttale seg i juridiske spørsmål som er knyttet til Lotteriloven.

En slik uttalelse vil selvsagt bli vektlagt i en rettssak. Det er så vidt jeg vet er to anmeldelser mot WGI-deltakere under behandling hos politiet.

Lovverket er temmelig klart på dette området. Merk at det ikke er MLM/pyramidespill-problematikken det gjelder her. WGI er et pengespill som ikke er godkjent i Norge.

At bare Norsk Tipping og godkjente "veldedige" lotterier er tillatt å markedsføre i Norge burde være allment kjent.

LeD

Lenke til kommentar

Jeg vil bare svare til Johnny Knoxwille i den forrige tråden (som av ubegripelige grunner ble stengt av en reguleringskåt moderatør) at antallet som blir vervet på hvert nivå ikke betyr noe for det faktum at det simpelten systemet kommer til å slippe opp for potensielle medlemmer!

Hvis hvert medlem f.eks. verver 3 nye, er hele jordens befolkning med på det 20. nivået.

Hvis hvert medlem f.eks. verver 2 nye, er hele jordens befolkning med på det 32. nivået.

Det er konseptets natur som gjør at hele grunnlaget faller sammen som et korthus! At hvert medlem har sitt eget "nettverk" er bare utenomsnakk, konseptet er det samme!

Lenke til kommentar

Quote:

sumptrollet skrev (2002-10-25 22:48):

[mye greier]

Om du hadde orka å lese alt eg hadde skrive, samt sett på retningslinjene, ville dette stilt seg annleis. La meg få sitere meg sjølv (uthevinga gjorde eg no):

Quote:

Siden
, ønsker me ikkje verving til dette på vårt forum. Av denne grunnen stenger eg denne tråden. Om du har problem med dette, ta kontakt med meg via
e-post
.

Deretter vil eg gjerne sitere retningslinjene, punkt 8 (igjen er dette mi eiga utheving);

Quote:

Respekter dine moderatorer. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via
e-post eller private meldinger
.

Det står både i mi begrunning for stenginga av tråden, og i retningslinjene, at dersom du er ueinig med stenginga, skal du ta kontakt med meg via e-post.

Eg er klar over at mange sikkert er ueinige med Lotteritilsynet i denne saka, men dei uttalar (og ein kan rekna med at Lotteritilsynet veit kva dei uttalar seg om) at dette er ulovlig. Er det noko meir å diskutere her?

Eg kjem til å ignorere kommentaren til ShitHead ("reguleringskåt moderatør").

Om nokon ikkje kan respektere at me ikkje ønsker dette på forumet, er de velkommen til å ta fri frå forumet i ein periode.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-28 11:58, skrev Guybrush:

Det virket som om det var greit at du stengte tråden, men det var vel begrunnelsen han var litt mere uening i...

Vi har i alle fall vorte einige internt i nettverket at trådar som omhandlar verving til WGI vil me ikkje ha noko av... Slik at det er sagt... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...