Fragletrollet Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Hei der! Det ser ut til at jeg får låne fatterns ferieleilighet på Malta noen måneder i vinter, og da har jeg tenkt til å hovedsakelig bruke tiden på min fremste hobby: å mekke musikk. Det er uaktuelt å ta med min stasjonære pc, så jeg skal gå til innkjøp av en bærbar pc. Jeg må innrømme at jeg ikke har holdt meg helt oppdatert på hardware-fronten den siste tiden, og lurte på om dere kunne hjelpe meg litt på vei. Som sagt, så skal denne pc'en først og fremst brukes til å mekke musikk på. Derfor er en nokså kraftig prosessor nødvendig, samt min. 1024 MB ram. Grafikkortet er det ikke så viktig med, men fint om det er mulig å kunne spille noen spill på maskinen (som CS oll.). Mye hardiskplass er heller ikke særlig nødvendig, da jeg uansett kommer til å bruke eksterne disker til lagring av større filer. Mitt budsjett er på maks kr 8k, og størrelsen på maskinen er lite viktig. Fikk et tilbud på en pc fra en forretning nedi byen. Husker ikke hvilket merke det var, men den bestod av en Turion 50 (1.6 GHz), 1 GB ram og et 7200 grafikkort. Dette til 7500. Er dette et godt tilbud, og er denne maskinen dugandes til mitt formål? Sitter med en Amd 64 3500+HT (939) + 1GB ram idag, hvordan ligger ytelsen på den bærbare jeg fikk tilbud på oppimot min nåværende stasjonære maskin? Håper på noen tips Mvh Fragletrollet Endret 28. august 2006 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Ingen som har noen tips på vei? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Beklager virkelig for å bumpe tråden, men er det absolutt ingen som har noensomhelst feedback å komme med? Lenke til kommentar
psychokid Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det hørtes jo ut som en drøm det da Må innrømme jeg har falt litt av lasset jeg og. Spesielt med tanke på harddisk, rpm, cpu osv i forhold til musikk. Men jeg vil tro det er mye avhengig av hva slags lydkort du har tenkt å bruke og hvor mange spor du skal spille inn samtidig? Mange mener at dagens 5400rpm disker holder i massevis til mindre prosjekt. Nå regner jeg med at du skal sitte mest alene (?) så da skulle vel også en bærbar med 5400rpm holde. Når det gjelder prosessor så har jeg ikke så mye kjennskap til AMD. Men er vel Intel som er hakket vassere til bærbare for tiden. Hvis du kjører mye Vsti Ville jeg gått for 2Gb ram. Har ikke noen konkrete maskiner å anbefale, da jeg selv ikke har fått testet ut min Acer Aspire 5920G på musikkprod enda. Men jeg håper det skal bli heftig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå