Gå til innhold

Event ID 26, dwwin.exe feil ved avslutting.

Anbefalte innlegg

Når jeg skal slå av pcen så popper det opp en feil melding der det står et eller annet om dwwin.exe.

Sjekker så event loggen og der finner jeg denne:

Program-popup: dwwin.exe - DLL-initialisering mislyktes : Programmet kunne ikke initialisere fordi stasjonen avsluttes.

Dette er da Dr.Watson et feil raporterings program fra microsoft eller noe.

Har søkt på google, og feilen er ikke noe farlig, men har ikke greid å finne et svar på hvordan jeg kan fikse dette, er litt irrterende å se feilen poppe opp hver gang.

Så jeg lurer på om noen her har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde sjøl problemer med feilmeldinger mht dwwin.exe. Jeg deaktiverte tjenesten: Error Reporting Service, som man finner på Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Tjenester. Etter dette får jeg ingen feilmeldinger mht dwwin.exe.

Lenke til kommentar
Hadde sjøl problemer med feilmeldinger mht dwwin.exe. Jeg deaktiverte tjenesten: Error Reporting Service, som man finner på Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Tjenester. Etter dette får jeg ingen feilmeldinger mht dwwin.exe.

6762412[/snapback]

Skal ta å prøve det når jeg kommer hjem, har aldri hatt stor bruk for dette feilrapporterings programmet uansett, så takk for tipset.

Skulle noe andre ha noen fler tips eller ha kjennskap til denne feilmeldingen si ifra.

Lenke til kommentar

6762412[/snapback]

Skal ta å prøve det når jeg kommer hjem, har aldri hatt stor bruk for dette feilrapporterings programmet uansett, så takk for tipset.

Skulle noe andre ha noen fler tips eller ha kjennskap til denne feilmeldingen si ifra.

6763599[/snapback]

Feilmeldingen forsvant, men syns pcen bruker ekstra lang tid til å skru seg av nå, får en eller annen melding i hendelsesloggen som sier et eller annet om at registeret ikke kunne løses ut.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve med UPHClean som brukes til å fikse langsom bootup og shutdown. Med google finner du den.

6770460[/snapback]

Har lasta ned den, men skjønner ikke helt hvordan den funker?

Skal den bare stå å gå eller må jeg fikse og trikse med et eller annet i registry for at den skal funke?

Lenke til kommentar
Du laster ned UPHClean-Setup.msi fra:

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

Lagre UPHClean-Setup.msi i en mappe og dobbelklikk så ikonet til UPHClean-Setup.msi og UPHClean.exe blir installert på  programfiler/UPHClean.  Her dobbelklikker du UPHClean.exe ikonet og så er du i gang (les gjerne readme.txt først).

6774998[/snapback]

Så ut til å funke, maskinen brukt normal tid til å slå seg av nå =)

Så takker for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...