Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon

Faris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal være ganske godt begrunnet for å mene at Avicii, SHM og D5 er oppgulp : P De tre kanskje aller største navnene i år.

Nye låta til avicii:

http://soundcloud.com/aviciiofficial/preview-armin-van-buuren-ft-laura-v-drowning-aviciis-unnamed-mix

Jeg kom. Som faen. Sykt.

De tre størrste navnene i år, jo kanskje.

Låta var ikke noe å skryte av. Ikke noe særegent og kjedelig melodi. Kanskje det vil lease en fet mix en dag, men ikke så kjempe track imo.

Lenke til kommentar

Tror dere ender opp i mindretall, bois. De aller fleste med peiling på musikk greier å forutse "store" låter. Ergo; publikum vil digge låta.

Det føler jeg meg over 110 % sikker på. Jeg fikk samme vibber som jeg fikk da jeg hørte CotU for første gang. Det er sjeldent.

EDIT: En start kan jo være at dere kikker på kommentarene på SoundCloud-linken ; )

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Overgå Bromance? Aldri. Er ikke like emotional, og det spruter ikke av takeoffet, mangler bigroom feelingen. Men en populær release blir det sikkert, dog jeg synes den var kjedelig. Synes den ble for "søt" i forhold til Bromance.

Den ble spilt på Pacha NY for ikke lenge siden - de som var der har en helt annen oppfatning. Dette er en typisk bigroom-låt.

Lenke til kommentar

Tja, sikkert mange som elsket det, men er mange som har elsket mye rart oppigjennom som likevel ikke har slått an hos den jevne befolkning (som Bromance har gjort). Vi snakkes igjen om en måned etter release (som det pleier å ta for de få låtene vi liker som faktisk når helt frem til mann i gata) så ser vi hvordan det ligger an :)

Jeg har dog ikke hørt den live selv, men bare for deg så skal jeg spille den ute og se reaksjonen, når den omsider blir released.

Anyways:

SHM "Until One" får slakt i lydverket.

Lenke til kommentar

For min del ER Bromance tune of the year og har vært det siden release (den uten vokal). Tviler ikke på at AvB remixen blir stor innen housemiljøet, på klubber osv, men faen til og med enkelte av den eldre generasjonen har fått med seg Bromance, og den er vidkjent blandt samtlige av mine venner, EDM heads eller ikke. Skal relativt mye til for å toppe det, og det føler ikke jeg den remixen her har.

Grunnen til at jeg ikke tror denne har nubbesjans til å toppe Bromance er teknisk: Bromance har først den digge, rolige melodien som er såpass enkel, og følsom, at den fester seg på hjernen med en jævla gang. Etter det kommer det store pianoet som bare får dansefoten til å vibrere under deg og så er det hele i gang med kick, basslinje, percs og den herlige melodien toppet med et snev av sidechain.

Her i Drowning remixen er oppskriften en helt annen, og den kommer IKKE til å appelere til et større publikum enn det Bromance har gjort. Her har vi et 1 minutt langt break med en middels grei vokal, noen synths og fx før det sparkes i gang. Vokalen er for avansert (for mye) til at den huskes, melodien er for intetsigende til at den fester seg (til at du går å nynner på den). I mine ører blir den for avansert til at jeg har noe tro på at den tar av.

Lenke til kommentar

Tror dere ender opp i mindretall, bois. De aller fleste med peiling på musikk greier å forutse "store" låter. Ergo; publikum vil digge låta.

Det føler jeg meg over 110 % sikker på. Jeg fikk samme vibber som jeg fikk da jeg hørte CotU for første gang. Det er sjeldent.

EDIT: En start kan jo være at dere kikker på kommentarene på SoundCloud-linken ; )

Ehm, FANBOYS :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...