Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon

Faris

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å spille fra usb, synes det ødelegger litt av hele greia med og være en disk jockey. Bare plugge inn en minnepenn å velge sanger derifra. Spill heller fra cd og ta vare på tradisjoner. Enda værre er det med 350 spillerne som har beatlock. Det ødelegger hele poenget med beatmatching og den eneste man lurer ved og bruke den er seg selv da man eventuelt skal spille på større arrangement og man står bak feks 1000 spillere.

Du er en sånn en du ja :p Jeg har spillt med både CD og Software om hverandre i ca. 5 år, men begynte ikke å spille ute før i juli i år. Og gud bedre hvor deilig det er å kun ha med laptopen, traktor kontrol x1 og djm-700 når jeg skal spille enn å drasse med 2xcdj og cd koffert, for ikke å nevne de timene jeg må bruke på å forberede cd-mappa med tracklist for cdene samt brenning etc. i forhold til å eksportere en spilleliste fra traktor på denne maskinen trådløst til laptopen mens jeg dusjer før jeg drar.

For meg handler det ikke om hva som føles "ekte" ut eller å beholde en slags integritet som mange maser om, for meg handler det om hva som gir meg den mest komfortable følelsen, og hva jeg klarer å produsere ut av høyttalerne. Hvordan det gjøres er meg rivende likegyldig. Å gå vekk fra CD har ikke bare skaffet meg mye mer tid til å planlegge lenger i forveien, i tillegg gir det mer tid til å gjøre noe kreativt og leke litt med samples og slikt innimellom. Om jeg så skulle komme et sted hvor det står 1000 spillere eller whatnot så spiller jo ikke det noen rolle. Jeg lærte meg beatmatching på et par numark axis 4 som jeg brukte de 3 første årene så jeg har lært det the hard way. I tillegg er det som å sykle, du glemmer det aldri. I tillegg er jo beatmatching en såååå liten del av miksinga, timing og EQing er etter min mening tre ganger så viktig å mestre for å mikse bra. Om du er litt off her og der på beaten er bare litt av sjarmen, bommer du på f.eks 1/2/4 bar e.l., eller 1 beat for den saks skyld, så er du FUCKED. sklir låta ut litt av beaten så er det bare å dra den inn.

Edit: Ja sett på 850 spillerne selv, men til en slik pris så hadde jeg mye heller kjøpt en Xone:4D...

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt klart lettere å spille fra software ja, men jeg føler at de gangene jeg spiller fra software blir det slik at jeg vet nesten på forhånd va jeg skal spille. Jeg liker å kunne se på cd coveret å velge sangene jeg skal spille på farta. Også er det mye morsomere å spille fra cd da. Da er det litt jobbing med og finne fram cd'ene og sette inn og ta ut osv istedet for og se på dataskjermen eller lete fram på minnepenna. Jeg er kansje litt old school enda jeg bare er 16 år :tease:

Lenke til kommentar

jeg hører ganske mye på house, egentlig det eneste jeg hører på .. for det meste progressive.

jeg vil anbefale "www.housebloggen.no" så dere kan få med dere de nyeste releasene av alle låter og sånn!;)

Det er en del gamle låter rav det jeg gir deg her, men det høres ut som du ikke er så kjent med denne sjangeren så jeg gir deg de som jeg ihvertfall har elsket oppgigjennom tidene!:)

Miami 2 Ibiza (Extended Vocal Mix) - Swedish House Mafia (feat. Tinie Tempah).

The World Is Mine - David Guetta (feat. JD Davis)

Nothing but Love for you - Axwell (feat. Errol Reid)

Pjanoo - Eric Prydz

Miami to Atlanta - Pryda

Dirty Talk (Laidbak Luke Remix) - Wynter Gordon

Cheap Trills - Herve (Laidback Luke Bootleg)

Mad men - Ketz

Andys Factory - Ketz

Good Thing (George Acosta Remix) - JD Davis Dj Ralph

New New New (Avicii Remix) - Bob Sinclair

Bromance - Tim Berg (Her er det også noen andre remixer og bootlegs som er bra^^;-)

Run Away (Norsk Brygge edit) - SunStroke Project & Olia Tira (Remix av Saxophone duden fra Eurovision!:)

No Superstar (Mr Pink Remix)

Scatman 2009 - Mark' Oh & Scatman

Dominicana (Original Mix)- David Mayne

Deep Progression (Original Mix)- David Mayne

Bodytalk (Original Mix) - Bodybangers

Olympia - Jhon Dhalback

en annen undersjanger fra House:

Club-House (kan minne litt om funky eller elektronik;)

Genesis - Justice

jeg kan egentlig ganske mye om house og dj'ing så hvis noen lurer på noe så bare spør meg^^:)

Lenke til kommentar

jeg hører ganske mye på house, egentlig det eneste jeg hører på .. for det meste progressive.

jeg vil anbefale "www.housebloggen.no" så dere kan få med dere de nyeste releasene av alle låter og sånn!;)

Det er en del gamle låter rav det jeg gir deg her, men det høres ut som du ikke er så kjent med denne sjangeren så jeg gir deg de som jeg ihvertfall har elsket oppgigjennom tidene!:)

Pjanoo - Eric Prydz

Miami to Atlanta - Pryda

Mad men - Ketz

Andys Factory - Ketz

Bromance - Tim Berg (Her er det også noen andre remixer og bootlegs som er bra^^;-)

Run Away (Norsk Brygge edit) - SunStroke Project & Olia Tira (Remix av Saxophone duden fra Eurovision!:)

Olympia - Jhon Dhalback

Genesis - Justice

jeg kan egentlig ganske mye om house og dj'ing så hvis noen lurer på noe så bare spør meg^^:)

Mye bra her ja :thumbup: men er ikke justice French house? eller french touch som mange kaller det.

Endret av Deadmau5
Lenke til kommentar

Pjanoo - Eric Prydz

Miami to Atlanta - Pryda

Mad men - Ketz

Andys Factory - Ketz

Olympia - Jhon Dhalback

Genesis - Justice

Mye bra her ja :thumbup: men er ikke justice French house? eller french touch som mange kaller det.

kan godt hende:)

men tror det var et tid han hadde midlertidig ellers kan det hende jeg har en type remix elns:D

vil også anbefale Jerry Rekonius!:)

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har så mye å gjøre på natta slenger ut en liste over mine favoritter om dagen:

Tim Berg - Bromance (The Love You Seek) (Avicii's Vocal Extended)

WTF?! & Dead Prez - It's Bigger Than Hip Hop UK (Sidney Samson Remix)

Alex Armes - No Reasons (Angger Dimas Remix)

Lil Jon ft Claude Kelly - Oh What A Night (Chuckie Remix)

Tiga - You Gonna Want Me (Hey Today! Remix)

Dem Slackers - Swagger (Clouds Remix)

East & Young - Lifelike (Original Mix)

SHM - Miami 2 Ibiza (Instrumental)

Martin Solveig - Hello (Sidney Samson Remix)

Adrian Lux - Teenage Crime - Axwell Remix

Toni Braxton - Make My Heart (Avicii's Replacer Mix)

Axwell - Nothing But Love (Extended Vocal Mix)

SHM - Be vs Satisfaction

Phonat - Toni Braxton - Make My Heart (Avicii's Replacer Mix)

Albin Myers & Walodja - Romani Beats (Original Mix)

Jason Derulo - Watcha Say (Afrojack Remix)

Calvin Harris - Merrymaking At My Place (Deadmau5 Remix)

Deadmau5 - Ghosts 'N' Stuff (Original Mix)

Wolfgang Gartner & Mark Knight - Conscindo (Original Club Mix)

Duck Sauce - Barbara Streisand (Afrojack Remix)

Usher feat. Will.I.Am - OMG (Alvaro Dirty House Bootleg)

Kannamix - Touch Your Body (HotShot Remix) (Norsk Dj og producer for de som ikke vet hvem HotShot er)

Carl Louis & Martin Danielle - The Message

Freestylers - Cracks ft. Belle Humble (Flux Pavillion Remix)

Steve Angello - Knas (Original Mix)

Porter Robinson - Say My Name (Original Mix)

Kaskade vs. Swedish House Mafia - Fire In Your New Shoes vs. One

Deekline, Tim Healey feat. Babe Ruth - The Mexican (Yolanda Be Cool & DCUP Mix)

Yolanda Be Cool & DCUP - We No Speak Americano (Chew Fu Rosetta Stone Fix)

Martin Solveig ft. Dragonette - Hello

Deadmau5 - Harder Better Faster Stronger (Deadmau5 2007 Edit)

Afrojack - Daft Sound (Original Mix)

Kunne fortsatt i en evighet så stopper her..

Lenke til kommentar

Leter etter en låt som er mixet av Deadmau5, med kvinnelig vokalist (vocal house). Det er IKKE:

-I remember

-Move for me

-Longest road

-Watching berlin

-You and I

..av de jeg kommer på. Sangen går veldig rolig og er ganske kjent tror jeg, men kommer ikke helt på hva den heter. Noen mau5 eksperter som kan komme med et forslag?

Kom til å tenke på Tiny Dancer, men der er det jo en mann som synger, selv om han har like gjerne kunne vært en svart kvinne :p.

Lenke til kommentar

Leter etter en låt som er mixet av Deadmau5, med kvinnelig vokalist (vocal house). Det er IKKE:

-I remember

-Move for me

-Longest road

-Watching berlin

-You and I

..av de jeg kommer på. Sangen går veldig rolig og er ganske kjent tror jeg, men kommer ikke helt på hva den heter. Noen mau5 eksperter som kan komme med et forslag?

Kom til å tenke på Tiny Dancer, men der er det jo en mann som synger, selv om han har like gjerne kunne vært en svart kvinne :p.

hehe, ikke langt unna :p tipper det er snakk om en mash up eller ikke offisiel mix av noe slag.

og for noe helt annet:

http://www.youtube.com/watch?v=UO6p8rKePXs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...