Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon

Faris

Anbefalte innlegg

Stonebridge har jo holdt på i snart 20 år med litt mer kommers house / funky house. Han har jo et utall remixer, dog ikke så mange egne produksjoner i forhold til hvor mange remixer han har gjort. Er ikke så mange som har -56- sider på beatport :p Tiesto har til sammenligning 85 sider. Dog blir jo låtene til tiesto gitt ut sykt mange ganger bare på forskjellige labels.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stonebridge har jo holdt på i snart 20 år med litt mer kommers house / funky house. Han har jo et utall remixer, dog ikke så mange egne produksjoner i forhold til hvor mange remixer han har gjort. Er ikke så mange som har -56- sider på beatport :p Tiesto har til sammenligning 85 sider. Dog blir jo låtene til tiesto gitt ut sykt mange ganger bare på forskjellige labels.

Enig. Veldig fremdragene hvor mye man kan gjøre, med tanke på at Tiesto har alle disse in search of sunrise (som selvom er fabelaktig) som han kun har mikset sammen.

Uansett, ligger det en 13 timers busstur foran meg kommende uke. Tips til noen mikser/albumer eller sanger som burde lastes ned?

Lenke til kommentar

Leter etter en låt som er mixet av Deadmau5, med kvinnelig vokalist (vocal house). Det er IKKE:

-I remember

-Move for me

-Longest road

-Watching berlin

-You and I

..av de jeg kommer på. Sangen går veldig rolig og er ganske kjent tror jeg, men kommer ikke helt på hva den heter. Noen mau5 eksperter som kan komme med et forslag?

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Fet tracklist, du har dog mye å jobbe med på mikse siden :D Hva brukte du for å mikse?

For å si det sånn, jeg satt og spilte fifa mens jeg gjorde det der, så hadde halvdårlig tid stort sett hele tiden :p. Var et par av låtene jeg måtte mixxe mens jeg hadde innkast : P Skal mekke noe i løpet av et par dager med tilnærmet perfekt mixxing.

Hjemme har jeg bare 2x CDJ350 og 1x DJM350 så har ikke for mye å leke med på transitionsiden mtp på effekter osv.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Bruker sjeldent noe annet enn filter eller delay når jeg mikser selv, effekter er oppskrytt :p Er så mye "innebgyde" effekter i dagens house at å bruke det selv er nesten overflødig. Hvordan liker du det setupet? Har tittet litt på det selv, har nå djm-700 + 2xcdj800mk2, men har lyst på noe som fungerer bedre med timecode.

Lenke til kommentar

Det som er digg er selvsagt minnepenn-opplegget som gjør at du kan recorde live. Jeg har 3x 2GB minnepenner, 1 for hver av CDJ-ene og 1 for DJM-en. Funker veldig bra, brukt hjemmeoppsettet mitt på noe private arrangementer og det har funket som bare juling.

Det som er dumt er at DJM er en 2channelmixer og uten evnen til å isolere effektene til en av channelsene, ellers er jeg veldig fornøyd. Jeg liker å bruke effekter på litt mer avanserte oppsett for å finjustere overganger osv. men det går som sagt helt fint med DJM350 om man bare bruker huet litt og bruker ørene. Har sjæl brukt DJM-700 ved flere anledninger og det er en sykt digg mixer : P

Skal mekke en ny mix i løpet av en dag eller to hvor jeg faktisk forbereder tracklist og planlegger overganger.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å spille fra usb, synes det ødelegger litt av hele greia med og være en disk jockey. Bare plugge inn en minnepenn å velge sanger derifra. Spill heller fra cd og ta vare på tradisjoner. Enda værre er det med 350 spillerne som har beatlock. Det ødelegger hele poenget med beatmatching og den eneste man lurer ved og bruke den er seg selv da man eventuelt skal spille på større arrangement og man står bak feks 1000 spillere.

Er det ''what planet you on'' du tenker på digital blaster?

Lenke til kommentar

Bruker sjeldent noe annet enn filter eller delay når jeg mikser selv, effekter er oppskrytt :p Er så mye "innebgyde" effekter i dagens house at å bruke det selv er nesten overflødig. Hvordan liker du det setupet? Har tittet litt på det selv, har nå djm-700 + 2xcdj800mk2, men har lyst på noe som fungerer bedre med timecode.

Ta en titt på de nye 850 spillerne. Har selv vurdert og bytte ut mine 1000 mot 850 og en 800 mikser.

De er jo helt midi kompatible så er bare plug n play

Endret av Deadmau5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...