Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon

Faris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deep House er forsåvidt en hovedbetegnelse for funky, latin og disco house der de tre sistnevnte ofte er mer lystige og bærer et mer kommerst preg enn "standard" Deep House. Deep House kan man vel også si er en av housens fedre, direkte nedstammet fra Chicago House som var den opprinnelige.

Sånn har hvertfall jeg fått det med meg at det er :p

Edit:

By the way, når man først er inne på sjangere. Hva synes folket om Dirty Dutchen om dagen? Selv synes jeg det var en grisefet stil i fjor, men nå synes jeg de ofte begynner å strekke det litt vel langt, fra at det går fra noe som er litt villere enn electro, til å bli noe som bare er helt sykt og uhørbart.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

@Feh: Personlig synes jeg Dirty Dutch er helt fantastisk jævlig. Afrojack, Chuckie osv. gjør en jævlig god jobb med å ødelegge ørene mine. Jeg sier som Eric Prydz sa på twitter i går:

just heard a rumour that they changed the name on the pitch bend wheel on all yamaha keyboards to "afrojacker" ?? is this true?

Men alle har forskjellig smak, jeg synes dog det er helt jævlig.

Lenke til kommentar

Haha genialt sitat. Ja Afrojack er en av de værste med unntak av forsøket(?) på kommersialisering av dutchen med Take Over Control. Bart B More - Brap var syk, men på en genial måte, og mye fra Laidback Luke har vært greit, men mye i det siste har bare vært way out of my league.

Lenke til kommentar

By the way, når man først er inne på sjangere. Hva synes folket om Dirty Dutchen om dagen? Selv synes jeg det var en grisefet stil i fjor, men nå synes jeg de ofte begynner å strekke det litt vel langt, fra at det går fra noe som er litt villere enn electro, til å bli noe som bare er helt sykt og uhørbart.

Er vel en stort sett enig i det du skriver her, men har sansen for en del av det som har kommet i år og. Kan vel ha noe med at jeg også liker litt "villere electro".

Lenke til kommentar

De siste to åra jeg har hørt/drevet med house har artisten StoneBridge kun vært der som en regulær fyr som har mixet helt greit osv. Kom tilfeldig borti han idag og bestemte meg for å høre litt mer på han. En utrolig type!

http://www.youtube.com/watch?v=omf02JLVq-8

http://www.youtube.com/watch?v=LzewrDIZLEg&feature=related

Kanskje to av hans beste. Synd han har overdrevet med vokalene til Ne Yo ved siste video.

Ha en god helg folks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...