Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon


Faris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har anbefalinger til en som liker godt Justice, SebastiAn, Digitalism, Daft Punk, Simian Mobile Disco, Soulwax osv? Kanskje mer electro enn house, men.

 

 

Electro er også house. :)

kan prøve teenage bad girl, kavinsky, dj mehdi, alter ego, surkin, bobmo, para one, MSTRKRFT, mr. oizo, data, yuksek, tepr, danger. Finnes jævli mye bra som ligger i omtrent den sjangeren.

 

Daft punk skiller seg litt ut fra lista di som består mest av electro house. Liker du daft punk burde du sjekke ut cassius om du ikke har hørt dem allerede. Ble populært i omtrent samme periode som daft punk og er på en måte den andre french house-giganten. Nesten bedre, etter min mening.

Lenke til kommentar

Herlig, takk for anbefalinger!

 

Av det du nevnte har jeg (såvidt) hørt Kavinsky, Dj Mehdi (skal se han live om en uke), Surkin, Para One, MSTRKRFT og Mr. Oizo.

 

Resten skal sjekkes ut, inkludert Cassius.

 

Takk igjen, kom gjerne med mer. :)

Lenke til kommentar

Visste ikke hvor mye det var vits i liste opp. Anbefalinger drunker gjerne litt i for lange lister. Men elsker musikken her så anbefaler gjerne mer.

 

The toxic avenger, don rimini, puzique(samarbeid mellom boys noize og d.i.m), feadz, vitalic, guns n' bombs, black strobe.

 

Litt vanskeligere å anbefale noe som ligner daft punk. De har en ganske unik sound. Jeg har i hvert fall ikke hørt noe slående likt. Kan anbefale etienne de Crécy, ikke veldig likt, men begge slekter litt på disco og funk og er uansett verdt å høre.

 

Noen av anbefalingene kan være vanskelig å finne tror jeg, med mindre man kjøper over internett. Men ligger noe på youtube og samples på last.fm osv.

 

Slenger med et track jeg har blitt hekta på siste dagene.

Danger - 11h40(data remix)

 

Lenke til kommentar

Endelig noen som deler lidenskapen min!

 

Daft Punk trenger du egentlig ikke å tenke for mye på, er klar over at de er litt for unike.

Mente egentlig mest Ed Banger-ish musikk, er bare så dårlig på sjangre. Synes ikke det likner så mye på tradisjonell house.

 

Men du har skjønt akkurat hva jeg menerk, vises av at du nevner mye av det jeg allerede har oppdaget og digger (alt fra Ed Banger, Para One, Surkin osv)

 

Danger - 11h40(data remix) var helt sinnsykt fet. Akkurat det jeg leter etter. Skal sjekke ut alt du har nevnt hittil, bare kom med mer hvis du har noe!

Lenke til kommentar

Liten skrivefeil. Sangen heter egentlig 11h30. kongesang.

 

Komme ikke på så mye mer sånn fra toppen av huet. Kan sjekke lexy and k. paul, punks jump up, rex the dog og ascii. disko.

 

Kan prøve bangkok impact, le syndicat electronique, alek stark, squadra blanco(sideprosjekt til legowelt), tonite only, Alden Tyrell og I-F også, men begynner å bevege seg vekk fra det jeg tror du egentlig var ute etter da. Meste av det går vel også under electro, men høres annerledes ut uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det er. Begynner i grunn kanskje å bevege meg bort allerede med første anbefalingene, men kan jo se om du liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...