Fredriao Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 HEi, Er svært lite bevandret i terminologien her, så ha meg unnskyldt.. Vi er noen personer som jobber i samme dokumenter (Office-dokumenter) Trenger å få delt disse på en fornuftig måte - per dags dato benytter vi Mamut teamwork, som er veldig bra (og helt gratis inntil 10 GB!) men det har sine begrensninger: Hvis flere har åpnet dokumentet og lagret det i samme tidsrom, vil den versjonen som er lagret sist bli lagret lokalt på alle maskiner som er med i samarbeidet. Dermed kan det skje at én har jobbet i flere timer med å oppdatere et dokument, men alt blir slettet hvis en samtidig har gått inn og satt inn et komma Har tidligere testet en webDAV sak - det fungerte litt, men fikk konstant opp brukernavn/passord dialogboksen, og masse tull og frustrasjon rundt det. Lurer derfor på hva som kan være den ideelle løsningen. Har hørt om microsoft sharepoint server / services, og innbiller meg at dette kan være en løsning. Men har for tiden ikke tid til å sette meg inn i å bygge en server og bruke kveld etter kveld på å lære meg / sette opp dette. Noen som har noen tips om hva som kan lønne seg, f.eks hyre noen til å sette opp en server hos oss? (Har fast IP) ..eller er dette noe som aktører som f.eks active24, 24sevenoffice, etc etc tilbyr? (Inkl oppsett og "vedlikehold" av server) Håper på noen fornuftige svar (som dere skjønner, er dette en tjeneste vi er villige til å betale for) P.s. Vi trenger ikke nødvendigvis jobbe samtidig i dokumentet (som er mulig med sharepoint....?) men det holder at man får beskjed om at "Dokumentet er låst av 'navn 1' - du kan åpne en skrivebeskyttet kopi.." elns - som jeg har vært borti. Den ble jo fryktlig lang den posten her... Fredrik Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Kanskje du skal se om Subversion,http://subversion.tigris.org/, er tingen for deg? Du trenger da en server med subversion, og så kan du bruke TortoiseSVN som klient.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå