Gå til innhold

Trenger seriøst mye HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ett pussig forslag ett annet sted på forumet. det var noen som fore slo og støvsuge bunnen av pc`n og sette en svær vifte til og blåse inn fra siden en stund dor og fjerne støv. Det hadde hjelpa for den personen som sa det, og han som fikk rådet. enda han ene hadde lite støv i datan.

jeg har litt støv i datan.(2x 120mm enermax vifter. har ikke fått filter enda. dette har gått i ca. 1 måned.)

nå må jeg til og finne framm den vifta jeg bruker om sommeren som jeg pakka bort for litt siden. er ikke vits og ha den på rommet om vinteren.

Hvis det ikke er noe av dette so er problemet er det sikkert Hovedkortet, Ram eller CPU disse er de eneste tinga jeg ikke har fått sjekka om funker.

har reseta biosen. det hjalp ikke en dritt.

reiner med att enten det er rammen eller cpu`n siden speninga på de gikk på mer en defult.

nei det funka ikke etter å fjerna nesten alt som heter støv heller

[ Denne Melding var redigert av: Lord-KGA på 2002-10-27 18:01 ]

Lenke til kommentar

Det er nok nok og ta ut batteriet, eller bytte om jumperen (j-bat1 tror jeg?) Og prøve igjen, akkurat det samme skjedde med meg, og da hadde jeg nettop klokket litt :smile: Mitt problem var at prosessoren fikkf ro lite strøm, så da var det bare og resette bios og alt funka igjen. :grin:

Lenke til kommentar

jeg har reseta biose. hjalp ikke en dritt.

jeg trur jeg har reseta den i hverfall

1. tokk ut bateriet

2. kortslutta to lodda punkter med en jern bit i 5sec(jeg tokk litt mer)

lettere sakt jeg følte manualen. det står litt mer utdypa der.

men jeg kan ha gjort feil under kortslutinga. ikke fått ordentlig kontakt mellom de to punktene samtidig eller noe sånt. det var ikke så lett som å bruke jumpere på mitt kort.

Lenke til kommentar

Hvis skjermen er svart, ingen pip men disker og cdrom starter opp, så er Hk ditt mest sannsynelig ferdig. Det kan oxo være CPU, men den tåler litt mer en HK. Har vært utfor dette på en del maskiner jeg har hatt til rep. ofte kan dette skyldes statisk elektrisitet eller spennings svingninger på el-lnettet. Husk en pc tåler minimalt med spennings svingninger og bør være tilkoblet et spennings værn til en hver tid.

Bios har ingenting med dette og gjøre, på dagens bios så vil maskinen gå inn i safemode etter en kaldboot hvis maskinen ikke klarer og boote.

<Redigert>

Når jeg leser at du oxo har vannljøling, så kan det oxo fort være kondens som har fororsaket kortslutning

P4 1400@1708 23g@idle - 35g@Maxload

Zalman CNPS6500Cu-b m/92mm Zalman fan

Thermaltake XaserII m/6 80mm PAPST

Digital doc

512 MB Rambus

3x80GB WD 8MB Cache HD

[ Denne Melding var redigert av: Celzern på 2002-10-29 00:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...