Gå til innhold

Trenger seriøst mye HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Den nye pc`n min som jeg måtte betale dyre domer fof har seriøse problemer. den klikka plutselig i windows og jeg måtte restarte. når jeg gjorde det ville den ikke starte igjen. Vifter begyner og surre og diskane starter opp og slikt men skjermen er svart.

jeg har testa skjermen på en annen pc, så det er ikke den. jeg har også tatt ut alle pci kort uten om skjermkort, men har prøvd ett annet skjermkort jeg vet funker, og det hjalp ikke. HJELP!!!:(

Jeg har ikke fått testa med en annen ram brikke eller prosesor for det har jeg ikke tilgang til.

jeg tviler på att noe av det kan ha gått istykker på grunn av varme cpu lå på 24grader i litt kjølig rom.

Jeg fikk faktisk starta den litt. gikk in i biosen og sa att FSB var for høy. den var på 120 på ett Asus p4b533 hovedkort. burde tåle det. satt den ned litt. men hjalp ikke. fikk ikke starta opp i det hele tatt noe mer:(

Jeg skjøner ikke hvordan noe kan ha gått i stykker heller siden jeg ikke gjorde noe spess, drev kun og skulle innstalere neverwinter nights.

volten på rammen var satt fra X,7 til X,9 for å få pc`n til og bote på 120 FSB. enda det er DDR PC2700

jeg mista riktig nokk ram brikka på gulvet når jeg satt datan sammen, men det er vel en månte siden ca.

P4 2,4 gikk på 2,88

512DDR PC 2700

2x 80GB

G4 Ti4600

Audigy

Asus P4B533

3x120mm vifter

Vannkjølt CPU og GPU

kan dere versåsnill og hjelpe meg.

håper noen gidder og lese alt dette, lit dårlig skrivi og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med å ta ut bateriet. jeg veit ikke om noe bateri på pc`n jeg.

men siden ikke jeg hadde fukla noe inni der på en måned ca. hvoedan kan egentlig noe gå i stykker da.

iriterer meg skakk i hjæl. får bare svart skjerm. møkk.

er lissom ikke noe jeg kan gjøre med softwear og sont for jeg kommer ikke inn i biosen en gang

Lenke til kommentar

jeg skal prøve det, se om jeg finner det.

jeg har gitt prosessoren 1,8 vcore.

men den har aldri ver over 40grader for det.

håper det er noe med biosen. da blir det sikkert ikke så dyrt.(nye deler og sånt)

jeg dreiv og klokka litt ca. 5-7 timer før det skjedde. kan kansje vere noe i biosen jeg gjorde galt.

Lenke til kommentar

jrg har prøvd og ta utt ett batteri. vet ikke om det ver den riktige. litt stor. ca.4cm i diameter.

hvet noen om hvordan man reseter biosen til Asus P4B533 hovedkort

hva annet kan det vere hvis det ikke er det.

har ikke fått sjekka om det er IDE kabelen enda.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 18:21, skrev cyberspin:

hva skrev jeg et par tr*der opp .. ja og kortslutting av batteriet vil si det samme som reset av bios .. .

Kortslutte batteriet er det samme som å resette BIOS?

Tror ikke det...

Når du kortslutter ett batteri, lager du en direkte linje (ledning) uten resistans mellom pluss og minus.

Når du resetter BIOS sletter du CMOS og default values kommer opp når du starter maskina igjen...

Lenke til kommentar

det batteriet alle snakker om er et kolkkebateri som holder liv i klokken på datamaskinen når den er skrud av, det har også den funksjonen at det holder liv i den delen av hovedkortertet som husker hvilken maskinvare du har installert og drivere osv. dette bateriet koster 40 kroner i nesten alle pc foretninger og bør være det første du sjekker. husk å ta med bateriet i butikken så du får riktig dimensjon og volt. ide kabelen kan det også være, denne er litt dyrere enn batteriet men ikke akkurat en lommebok knekker;) når denne er ødelagdt får du ikke kontakt med hardisk eller cd rom. siste alternativ kan være rambrikke, disse er det vanligvis livstids granti på, så det er ikke no stress. viss du har overklokken så ikke innrøm det!!! for en vær pris

Lenke til kommentar

ja jeg er fullt klar over hva er kortslutning er. men akkurat i denne sammenhengen med flytting av jumperen lager du en slags kortslutning som gj*r at biosen blir resetta. med andre ord samme hvilken m*te du fratar spenningen p* cmos brikken fra enten du fjerner batteriet eller kortslutter det. bare kretsen ikke lenger er sluttet

Lenke til kommentar

for å resette biosen skal du:

1 ta ut batteriet

2 sette en sånn liten blå ting på jumperen rett under på høyeresiden av southbridge chippen og la den sitte der i ca 5 sek.

3 ta av tingen og sette innigjen batteriet

da bør det funke

Lenke til kommentar

hvordan finner jeg ut om det er defekt cpu, når jeg ikke har mulighet til og tedte den på en annen pc eller teste en annen cpu. har ikke tikgang på sånt.

har ikke finni ut hvordan jeg resettter biosen på mitt kort ennå. asus p4b533-e, er det noen som hvet eksakt hvordan man gjør det på dette hoved korte, gjerne så detaljert som mulig.

hvordan vil det vere og sende pc`n på reprasjon. er det dyrt? det ville vel vert det letteste.

men jeg vil gjerne prøve og få resetta biosen først.

Lenke til kommentar

kan det ikke vere rammen da. siden jeg satte den opp fra X,7 til X,8 volt

husker ikke om det var riktige tall. men jeg satte den i hvertfall opp.

har lest på forumet her att det kan oxo vere ramen når skjermen er helt svart men alt surrer og går i pc`n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...