-kga- Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Den nye pc`n min som jeg måtte betale dyre domer fof har seriøse problemer. den klikka plutselig i windows og jeg måtte restarte. når jeg gjorde det ville den ikke starte igjen. Vifter begyner og surre og diskane starter opp og slikt men skjermen er svart. jeg har testa skjermen på en annen pc, så det er ikke den. jeg har også tatt ut alle pci kort uten om skjermkort, men har prøvd ett annet skjermkort jeg vet funker, og det hjalp ikke. HJELP!!! Jeg har ikke fått testa med en annen ram brikke eller prosesor for det har jeg ikke tilgang til. jeg tviler på att noe av det kan ha gått istykker på grunn av varme cpu lå på 24grader i litt kjølig rom. Jeg fikk faktisk starta den litt. gikk in i biosen og sa att FSB var for høy. den var på 120 på ett Asus p4b533 hovedkort. burde tåle det. satt den ned litt. men hjalp ikke. fikk ikke starta opp i det hele tatt noe mer:( Jeg skjøner ikke hvordan noe kan ha gått i stykker heller siden jeg ikke gjorde noe spess, drev kun og skulle innstalere neverwinter nights. volten på rammen var satt fra X,7 til X,9 for å få pc`n til og bote på 120 FSB. enda det er DDR PC2700 jeg mista riktig nokk ram brikka på gulvet når jeg satt datan sammen, men det er vel en månte siden ca. P4 2,4 gikk på 2,88 512DDR PC 2700 2x 80GB G4 Ti4600 Audigy Asus P4B533 3x120mm vifter Vannkjølt CPU og GPU kan dere versåsnill og hjelpe meg. håper noen gidder og lese alt dette, lit dårlig skrivi og. Lenke til kommentar
varebil Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Hadde det samme problemet. Feilen lå i en ødelagt IDE kabel. Er ikke sikkert det er det samme hos deg da:) Lenke til kommentar
notarget Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Kan jo bare prøve å se.. prøv å ta ut batteriet, la det være ute i 10min og sett det inn igjen. Bare prøv hvis du ikke vet noe annet enda :smile: Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Hva mener du med å ta ut bateriet. jeg veit ikke om noe bateri på pc`n jeg. men siden ikke jeg hadde fukla noe inni der på en måned ca. hvoedan kan egentlig noe gå i stykker da. iriterer meg skakk i hjæl. får bare svart skjerm. møkk. er lissom ikke noe jeg kan gjøre med softwear og sont for jeg kommer ikke inn i biosen en gang Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 når de IDE kablane eller de gikk i stykker. kom du inn i biosen og sånt da, eller var det helt svart. oss meg er det helt svart. det kan vere ide kablane, jeg har pakka de gått sammen og teipa runt for og få de mer runde. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hvor mye volt er det du har gitt prosessoren din? (i BIOS) Lenke til kommentar
Gothiatek Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Batteriet han snakket om sitter på hovedkortet Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 hvorfor ta ut batteriet n*r du bare kan kortslutte det ? flytt jumperen under batteriet 1 hakk til h*yre og sett den tilbake igjen .. mindre stress enn * ta ut batteriet Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 jeg skal prøve det, se om jeg finner det. jeg har gitt prosessoren 1,8 vcore. men den har aldri ver over 40grader for det. håper det er noe med biosen. da blir det sikkert ikke så dyrt.(nye deler og sånt) jeg dreiv og klokka litt ca. 5-7 timer før det skjedde. kan kansje vere noe i biosen jeg gjorde galt. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 jrg har prøvd og ta utt ett batteri. vet ikke om det ver den riktige. litt stor. ca.4cm i diameter. hvet noen om hvordan man reseter biosen til Asus P4B533 hovedkort hva annet kan det vere hvis det ikke er det. har ikke fått sjekka om det er IDE kabelen enda. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Let deg fram til en jumper med clear-cmos , reset-cmos eller noe i den dur. Flytt jumperen (det er tre pinner, to muligheter for hvordan jumperen skal stå, flytt til den andre muligheten) Eller les i den fine boka som fulgte med.... Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 hva skrev jeg et par tr*der opp .. ja og kortslutting av batteriet vil si det samme som reset av bios .. . Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 18:21, skrev cyberspin:hva skrev jeg et par tr*der opp .. ja og kortslutting av batteriet vil si det samme som reset av bios .. . Kortslutte batteriet er det samme som å resette BIOS? Tror ikke det... Når du kortslutter ett batteri, lager du en direkte linje (ledning) uten resistans mellom pluss og minus. Når du resetter BIOS sletter du CMOS og default values kommer opp når du starter maskina igjen... Lenke til kommentar
mgullak Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 det batteriet alle snakker om er et kolkkebateri som holder liv i klokken på datamaskinen når den er skrud av, det har også den funksjonen at det holder liv i den delen av hovedkortertet som husker hvilken maskinvare du har installert og drivere osv. dette bateriet koster 40 kroner i nesten alle pc foretninger og bør være det første du sjekker. husk å ta med bateriet i butikken så du får riktig dimensjon og volt. ide kabelen kan det også være, denne er litt dyrere enn batteriet men ikke akkurat en lommebok knekker;) når denne er ødelagdt får du ikke kontakt med hardisk eller cd rom. siste alternativ kan være rambrikke, disse er det vanligvis livstids granti på, så det er ikke no stress. viss du har overklokken så ikke innrøm det!!! for en vær pris Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 ja jeg er fullt klar over hva er kortslutning er. men akkurat i denne sammenhengen med flytting av jumperen lager du en slags kortslutning som gj*r at biosen blir resetta. med andre ord samme hvilken m*te du fratar spenningen p* cmos brikken fra enten du fjerner batteriet eller kortslutter det. bare kretsen ikke lenger er sluttet Lenke til kommentar
Kane Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 for å resette biosen skal du: 1 ta ut batteriet 2 sette en sånn liten blå ting på jumperen rett under på høyeresiden av southbridge chippen og la den sitte der i ca 5 sek. 3 ta av tingen og sette innigjen batteriet da bør det funke Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 minner mg om defekt cpu Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 hvordan finner jeg ut om det er defekt cpu, når jeg ikke har mulighet til og tedte den på en annen pc eller teste en annen cpu. har ikke tikgang på sånt. har ikke finni ut hvordan jeg resettter biosen på mitt kort ennå. asus p4b533-e, er det noen som hvet eksakt hvordan man gjør det på dette hoved korte, gjerne så detaljert som mulig. hvordan vil det vere og sende pc`n på reprasjon. er det dyrt? det ville vel vert det letteste. men jeg vil gjerne prøve og få resetta biosen først. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Volt på 1.8...lukter død prosessor jeg, P4 tåler ikke så høy volt over langt tid! Over 1.7 er ekstremt farlig for den, uansett hva dere enn sier. Selv om den har lav temperatur har det ikke noe å si, selve kjernen innerst inne blir ødelagt av det! Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 kan det ikke vere rammen da. siden jeg satte den opp fra X,7 til X,8 volt husker ikke om det var riktige tall. men jeg satte den i hvertfall opp. har lest på forumet her att det kan oxo vere ramen når skjermen er helt svart men alt surrer og går i pc`n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå