Wheezy Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei. Har en PC med Ati Radeon x1300 PCIe grafikkort. Lurte på om noen kunne forklare for meg hvordan man bruker hypermemory funksjonen i kortet, og får det til å yte mer? Kortet står for øyeblikket på 64mb. (Sjekket med AtiTool og 3DMark). Ble fortalt av selgeren at det bare var å gå inn i BIOS og endre manuelt der, fra 64mb, og helt opp til 512mb om man vil. Men det finnes ingen innstillinger til dette i BIOS, heller ikke i ATI Catalyst Control Center som følger med driveren. Takker på forhånd for all hjelp --- Resten av PC Specs: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ Asus A8NE-FM Hovedkort. 2048 Ram. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 sjekk support.ati.com , driverheaven.net og techpowerup.com Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Eller hvorfor ikke spørre selgeren? Lenke til kommentar
Wheezy Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Funny thing, var på elkjøp i går (hvor pc'n er kjøpt), men fyren som satt ved "PC-klinikken" endte opp med å ikke kunne hjelpe, da han ikke fant disse innstillingene selv. Ble tilbudt å levere tilbake pc'n om jeg ville det, heh.. Har også sjekket det meste av online ressurser, inkludert de tre du oppgir, no luck. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 kortet henter nok mer minne NÅR det trenger det. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Funny thing, var på elkjøp i går (hvor pc'n er kjøpt), men fyren som satt ved "PC-klinikken" endte opp med å ikke kunne hjelpe, da han ikke fant disse innstillingene selv. Ble tilbudt å levere tilbake pc'n om jeg ville det, heh..Har også sjekket det meste av online ressurser, inkludert de tre du oppgir, no luck. 6762511[/snapback] Nå vet jeg ikke hvor mye du har betalt, men ville faktisk tatt det tilbudet og kjøpt en PC som har skjermkort med dedikert minne. Med mindre du har fått ett utrolig bra tilbud på elkjøp, så tipper jeg du kan finne en bedre maskin på netshop, komplett, psdata eller liknende til samme pris. X1300 er ikke akkurat noen racer, så i utgangspunktet er det antageligvis nok med 64MB minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå