Gå til innhold

Minne til Ixus 750 - hva slags, hvor stor osv...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En brikke med stor hastighet er unødvendig til Ixus 750. Hvis du kjøper en standard-hastighet brikke fra feks Sandisk eller Lexar så holder det lenge. :) Jeg ville personlig ikke kjøpt Twinmos, Corsair eller andre billige minnebrikker. Det fordi jeg har erfaring med at de feiler oftere enn andre. Kjøper du 1 GB får du plass til omlag 250-300 bilder i høyeste oppløsning og kvalitet. Det avhenger også av bildene du tar, hvor mye informasjon som ligger i hvert bilde. Tar du bare bilder av en hvit vegg tar bildene omtrent ikke noe plass.

Om du trenger mye plass ville jeg heller kjøpt to brikker på 1gb enn en brikke på 2 gb. Hvis kortet feiler mister du bare halvparten av bildene. Skal du på ferie, bytt minnekort hver dag slik at du får med deg hele turen om noe skulle skje.

Når du har tømt kortet over til pc eller fremkalt, og vil slette bildene, kan det være en ide å formatere kortet. Gå inn på menyen og velg format eller formatere istedet for slette alle bilder funksjonen. Formaterer du rensker du kortet helt og det er klart til å bygge opp mapper og filstruktur på nytt. Min personlige erfaring er at det også hindrer kortet i å feile.

Lenke til kommentar
Kingston er good shit er det ikke?
Hadde senest i dag en (vellykket) redningsaksjon for et feilet 2GB Kingston Elite SD kort der jeg jobber, men min erfaring er at de ikke er så verst. Med vellykket mener jeg at bildene ble reddet. Om selve kortet fungerer tilfredsstillende fra nå av, er vanskelig å si før det er brukt litt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...