HdzL Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg ny PC nå. Derfor har jeg satt sammen dette oppsettet. Jeg lurer da på om dette er noe som kan funke bra, eller om det er noe som bør forandres. Denne PCen skal brukes som en underholdningsmaskin. Altså skal den takle spill bra, den skal kunne vise filmer/serier, og jeg har og tenkt å bruke den litt til photoshop av og til. Overklokking er noe jeg ikke har peiling på i det heletatt, så derfor kommer ikke det til og bli aktuelt. Håper på svar. Mvh. Endret 29. august 2006 av HdzL Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei og velkommen til forumet! Skjermen er knallgod. Jeg har en slik selv i hus. Av Seagate-disker ville jeg valgt 7200.10-serien som er en del bedre. Ellers er det en dyr og fin pc. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jo da, det skulle funke det oppsettet der . Litt overkill kanskje, men har du spenn så blir du ikke skuffet over ytelsen på den kassa der Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg ville muligens vurdért 21" CRT-skjerm av samme merke, så kan du spille ennå råere, hvis skjermen ikke blir for stor. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hei. Jeg har tenkt å kjøpe meg ny PC nå. Derfor har jeg satt sammen dette oppsettet. Jeg lurer da på om dette er noe som kan funke bra, eller om det er noe som bør forandres. Denne PCen skal brukes som en underholdningsmaskin. Altså skal den takle spill bra, den skal kunne vise filmer/serier, og jeg har og tenkt å bruke den litt til photoshop av og til. Overklokking er noe jeg ikke har peiling på i det heletatt, så derfor kommer ikke det til og bli aktuelt. Håper på svar. Mvh. 6761805[/snapback] Jeg ville droppet E6700 og gått for E6600. Ytelsesforskjellen kan ikke forsvare prisforskjellen. Til bruken du beskriver er SCSI fullstendig bortkastede penger. Velg Seagate 7200.10 disker. Bruker noe av pengene du sparer på tipsene over til en bedre skjerm. Lenke til kommentar
HdzL Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Takk for svar! Jeg har lagd et nytt oppsett nå, der jeg bytta til E6600 prosessor, bytta til en 10k rpm Cheetah harddisk, og oppgraderte til 21" skjerm. En ting jeg lurer litt på, er RAMen. Er den jeg har valgt bra? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ett oppsett til 30k burde vel klare 4GB minne. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har du behov for SCSI? Jeg ville droppet det og eventuelt kjøpt en raptor disk istedenfor. Jeg tror det kan være lurere å bruke litt mindre på skjermkort og når nye skjermkort kommer om ikke så veldig lenge kjøpe et bedre da. Hvis du ikke skal overklokke så får du ikke nytte av muligheten til å kjøre minnet på den hastigheten det kan kjøres før eventuelt du oppgraderer en gang. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Denne rammen her vil yte bedre hvis du ikke skal klokke: https://prisguiden.no/product.php?productId=22300 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Takk for svar! Jeg har lagd et nytt oppsett nå, der jeg bytta til E6600 prosessor, bytta til en 10k rpm Cheetah harddisk, og oppgraderte til 21" skjerm. 6763475[/snapback] Jeg forstår fremdeles ikke hva du vil med rådyr SCSI disk til ditt bruk. Lenke til kommentar
web76 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvis du ikke skal overklokke kan du jo like godt kjøpe Dell XPS700 og ha 3 års neste dag garanti med samme ytelsen og E6700 cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå