Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg soler meg i glansen av hvor elendig dere gjør det for tiden. Med seier over Recreativo er vi faktisk fem poeng foran dere, og siden Valencia utrolig nok maktet å tape 2-3 på hjemmebane for Gijón, ironisk nok David Villas gamleklubb, seiler vi mer og mer opp som favoritter sammen med Villarreal. Men alle lag opplever en downperiode, og det overrasker meg stort om ikke Real er tilbake på vinnersporet snart. Men om dere ikke er det før helvetesmåneden kan ting fort bli avgjort.

Lenke til kommentar
Håpløst. Tror vi kan gi opp drømmen om seriegull nå.

No way. Er ikke halveis en gang og vi ligger 2 (kanskje 5) bak 1 plassen. Spillet er elendig men det kan snu. Får se hva calderon og co får gjort i overgangsvinduet. Tipper det blir en god kamp om gullet.

Spørs om vi henger med når vi kommer til overgangsvinduet. Spillerne er ute av form, Schuster gir blaffen i hva som skjer og vi har for mange skader fra helg til helg til at vi får satt et ordentlig lag. Vi har vel enda ikke spilt med den samme forsvarsfireren to kamper på rad. Når man midt oppi skadehelvetet har idioter (velger å kalle dem det) som Ramos og Heinze som pådrar seg latterlige røde kort blir det ikke lett.

Ruud og Robben er savnet, men jeg vil faktisk si at det er Diarra og de la Reds fravær som svekker oss mest. Disse to spillerne var i knallform før de pådro seg skadene, og balanserte midtbanen og plukket baller. De bidro også mye mer offensivt enn det f.eks van der Vaart har gjort. Sneijder har ikke vært en suksess han heller, men det tror jeg kommer.

Barcelona spiller bra, spillerne gir alt, og er dødelig effektive. Samtidig har de hatt marginene med seg, og unngått de verste skadene. De har også en bedre stall som er mer rustet for skader, og en trener som ikke tenker på morgendagens kaffeselskap i 2x45 minutter.

Schuster skal få mer tid, men han må faen meg ta seg i skinnet nå. I gårsdagens kamp løftet han ikke en finger.

Ting snur fort, men de snur ikke hvis man ikke justerer og endrer det som ikke funker.

... Når det er sagt har jeg en følelse som sa jeg skulle sette H på Recre med handicap, så jeg tror ikke Barcelona vinner i kveld :)

Endret av Higuain
Lenke til kommentar
Flere navn har blitt nevnt i det siste, og en må nok forvente stadige spekulasjoner fremover. En stund virket det som Andrey Arshavin (27) kunne være aktuell for en låneavtale med opsjon for kjøp, men det virker ikke like sannsynlig lengre. I stedet har eldre ringrever som Hernán Crespo (33) og Andrey Shevchenko (32) blitt nevnt. Videre skal også Vagner Love (24) være aktuell for en overgang i januar.

Vær så snill, skaff unge og lovende spillere, ikke gamle spillere som er på slutten av karrieren.

Pressekonferanse i kveld med Mijatovic, lurer på hva han har å si.

Lenke til kommentar

Lov å håpe... :)

Pedja sa på pressekonferansen at Schuster har tillit og at man vil prøve å få inn et par spillere i januar, da helst på lån. Syns det var godt nytt jeg, selv om jeg ikke liker at han ikke klarer å innrømme at mye av grunnen til problemene ligger i at han selv har gjort en elendig jobb på overgansmarkedet.

Å hente Crespo eller Sheva på lån er ikke så dumt synes jeg. De har rutine i dette gamet, og det er i mine øyne bedre å låne Crespo frem til sommeren og så prøve å få til å hente en kjempespiss i juli enn å gå for b-løsninger i januar. Tenker da type Gómez, Vagner Love osvosv. Syns ikke noe om å hente en grei spiss for 20 millioner satt opp mot det å vente å hente en klassespiss.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Yeah, en bedre løsning å hente en god rutinert spiss som kan ta ansvar i motgangsperioden enn en b-løsning.

Det blir som å titte på skrekkfilmer av høy klasse i videohyllen, ta frem The Shining (Ronaldo), vurdere om man skal kjøpe den i flere måneder, og mens man satser alle pengene på at The Shining skal kjøpes selger man The Exorsist (Robinho) og får ikke tak i The Shining. Senere får man ikke tak i Hitchcock (en virkelig god erstatter for Robinho) og slår til med The Grudge (en middelmådig erstatter/spiss). Da er det bedre å kjøpe den gamle Dracula fra 1931 (Crespo/Shevchenko).

Lenke til kommentar
Det blir som å titte på skrekkfilmer av høy klasse i videohyllen, ta frem The Shining (Ronaldo), vurdere om man skal kjøpe den i flere måneder, og mens man satser alle pengene på at The Shining skal kjøpes selger man The Exorsist (Robinho) og får ikke tak i The Shining. Senere får man ikke tak i Hitchcock (en virkelig god erstatter for Robinho) og slår til med The Grudge (en middelmådig erstatter/spiss). Da er det bedre å kjøpe den gamle Dracula fra 1931 (Crespo/Shevchenko).

Okey.... :roll:

Lenke til kommentar

Det hadde vært utrolig trist, syns han var blant spillerne som bidro mest før kollapsen, og det er utvilsomt mye potensiale i spilleren. Han er vel den midtbanespilleren i stallen som er mest komplett, og jeg syns han balanserer midtbanen veldig bra... Bedre enn det noen av de andre gjør alene.

Jeg velger å ikke krisemaksimere, men Pedja nevnte vel situasjonen hans sammen med Ruud når det gjaldt erstattere, og det er jo litt rart at leger som sikkert er blant verdens beste i sitt fag ikke har funnet grunnen enda. Jeg krysser i hvert fall fingrene!

Lenke til kommentar

Nei, det er klart. Helsa kommer først, og dersom han får påvist hjertefeil må en jo si at det kunne gått adskillig verre på et eller annet tidspunkt sammenlignet med denne hendelsen. Karrieren kan være over, men dersom han hadde spilt med hjertefeil i årene fremover er det ikke bare den som fort kunne vært over... Om det viser seg at han har en alvorlig hjerteil er det jo bare å prise seg lykkelig over at man oppdaget det, og det i en sammenheng hvor han ikke ble alvorlig syk eller det som verre er.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil, men Vucinic er nok en gang linket til RM ;)

"Mirko Vucinic er igjen i Real Madrids søkelys etter at det ble kjent at Van Nistelrooy kan være ute resten av sesongen. Real Madrid er ifølge Marca villige til å bla opp 20 millioner euro for spissen, men det spørs om det er nok for Roma som ga 12 millioner euro for den siste halve delen av Vucinic.

FIFA agent Ernesto Bronzetti hadde sine meninger om en eventuell overgang: “Det er ikke sant. Det er kun fantasi. Det har ikke vært snakk om Vucinic engang. Men det jeg kan si er at Real Madrid vurderer å hente Crespo i januar.”

Lenke til kommentar

Tror ikke Vucinic blir hentet, og selv om han er en glimrende spiller kan jeg ikke si han står øverst på lista mi heller.

Leser ellers på madridista.dk at vårt nye stortalent Alipio debuterte for Real Madrid C i dag i kampen mot USAs U20-landslag. Ingen dårlig debut mot tre-fire år eldre spillere, for han noterte seg på scoringslisten to ganger. Jeg hadde ikke hørt om denne gutten før han ble hentet, men etter beskrivelsene å dømme er han et stort talent. Jeg håper virkelig han får god matching og blir vår egen lille juvel. Det er lenge siden vi har fått frem noen virkelige klassespillere med showkvaliteter, og jeg krysser fingrene for at han blir det.

Bra start hvert fall :)

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...