Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, Higuain burde hatt to maal, ble blaast offside, men det var klart ikke offside, en forsvarer lengre nede paa banen opphevet den, men det brydde selvfolgelig ikke linjedommeren seg noe om.

Ser for meg at Biblao stenger seg opp i andre omgang, de er sikkert fornoyd med uavgjort paa Bernabeu.

Lenke til kommentar

Greit resultat, spillet var bedre i dag enn de to siste kampene, og formasjonen satt bedre. Men enda har vi disse køddfeilene bakover, skjerpings.

Heinze og Raúl må ut av startoppstillingen.

Dommertrioen var forferdelige i dag. Straffen, avblåsningene. Pipita kunne fort hatt fire mål om ikke den idioten av en linjedommer ikke lekte blindebukk. Samtidig syns jeg Pepe burde vært utvist, og Bilbao burde fullført med elleve mann.

Lenke til kommentar

Må si jeg er veldig fornøyd med store deler av 1 omgangen. Mye bra spill, bra tempo og det virket som at det kom til å bli ren overkjøring av Madrid, men neida. Kommer mange gode overgangsmuligheter også men det blir ingenting, spissene løper bare rett frem med forsvarerne, og det funker jo ikke. Ellers så er jeg fornøyd, syntes Hugain hadde en god kamp også virker det som at Guti har funnet fram, formen. Men jeg klarer bare ikke å nevne dommerne i denne kampen heller. Føler at hver gang jeg setter meg ned for å se på (spessielt) en Real Madrid kamp, så er det jeg husker best fra kampen, dommern. De havner i fokus hver eneste kamp, feilaktig offside, veldig tvilsom straffe, tvilsomt rødt kort.....

Men men, alt i alt fornøyd med 3 poeng.

EDIT: Uff ble et rotete det der, men der får melke ut meningen(e).

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Jo, dette burde vært en veldig god kamp, irriterer meg noe sykt at dommeren klarte å ødelege såpass. Dommerfeil skjer altid, selv gode dommere gjør dårlige valg fra tid til annen, men her var det konsekvent dårlig dømming.

En annen ting om Higuain; håper vi slutter å spille med Raul, Van Nistelrooy og Higuain samtidig, han blir nærmest usynlig i slik formasjon. To spisser, helst Higuain og Van Nistelrooy, og Robben som kant, ikke Raul og Van Nistelrooy som spisser og Higuain som kant, det virker ikke. Til tider nydelig spill, men bare til tider.

Edit: En ting til jeg må si: Irriterer meg over at Schuster tar ut Ramos bare pga uttalesene hans. All respekt til Salgado, han gjorde en god jobb i dag, men Ramos vil altid være det klare førstevalget og 3-poeng er for viktige til å la slippe bort bare pga litt friksjon.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar

Hva har Ramos sagt?

Så kampen i dag og jeg må si det defensive Real leverer er hårreisene, spesiellt mot slutten. Når du leder 3-2, skal det ikke forekomme at mostaderen kommer 3 mot 2 opptil flere ganger. At den på helt slutten der var offside feks var jo rein bingo. Real skulle satt spikeren i kista mye før, men fyttigrisen så nære Bilbao var noen ganger de også.

At Pepe ikke får rødt kort var jo helt fantastisk. Først sparker han ballen på Yeste før han kaster seg teatralsk da han blir dytta bort. Ironsik nok får Bilbao rødt like etterpå, selv om det forsåvidt var klart nok.

Lenke til kommentar

Han skulle hatt gult for filmingen og bli utvist. Å treffe en basker som tryner med klareringen får være en annen sak. Men kortene retter ikke opp for resten. Et tvilsomt straffespark, et feilaktig anullert og én med god tid alene med keeper. Skjønner ikke hva linjedommerne drikker for tida. Skandaleavblåsninger mot Atlético sist, forferdelige avgjørelser i Man Utds og Liverpools kamper i midtuka og nå denne... Prøver de å få oppmerksomhet? Er de lei av å spille annenfiolin når hoveddommerne kommer i fokus?

Ellers enig, det defensive er ræva for tiden. Forsvaret i dag var amputert, men tull og juniorfeil har det vært hele sesongen uansett hvem som spiller. Det må skjerpes inn, og Heinze må vekk-vekk-vekk.

Samtidig mistenker jeg at Casillas slurver med kommunikasjonen. Han har ikke vært seg selv på streken og i feltet, og det forundrer meg ikke om han sløver her også. Kommunikasjonen Forsvar-Cas var fantstisk bra i fjor.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Er vist dette intervjuet Schuster er sur for.

Skjønner ikke hva som skjer med Casillas, han var fantastisk i fjor og likeså i EM, men i det siste har han vært ganske svak, forsvaret sådan. Tror vi så langt har spilt kun en kamp uten å slippe inn mål. Det er egentlig ganske merkelig, vi var jo konge på forsvar i fjor, å det er akkurat de samme spillerne...

Lenke til kommentar

Det skjer bare av og til uten forklaring. Samme skjedde for oss mot Liverpool borte og i går mot Everton borte. Og kanskje første kampen og. Samme spillerne men det er bare noe som ikke stemmer. For min del, håper jeg at det blir fikset med mer og mer spilletid.

Men til kampen; spennende men kan tenke meg at den var litt for spennende for dere :p

Lenke til kommentar

Stemmer... jeg sa for en måned siden at noe må skje med forsvaret vårt, for det virket bare ikke, trodde det skulle komme med tid, men det har bare ikke skjedd. Offensivt har vi forbedret oss, forspillet til Higuain's første mål var nydelig.

Nei, liker ikke så spennende kamper, spesielt siden uavgjort ville vært ran. Joda, Bilbao hadde noen fine sjanser, men vi hadde også tre i stanga og flere dommerfeil mot oss.

Lenke til kommentar

Vi må få forsterka forsvaret i januar. Hvorfor i svarte skulle vi kjøpe Heinze? Syntes ikke han spilte noe godt i Manchester heller, men nå er han enda verre. Ville mye heller spilt med Torres som venstre back igjen. Han er en spiller som kan bikke begge veier. Kan bli ganske god eller holde seg på nivået han er på nå? Noen som vet hvorfor Metzelder ikke har fått prøvd seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...