Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Håper det. Rekkefulgen burde være Marcelo, Torres, 20 spillere, Heinze, Codina.

Fyren duger ikke som venstreback. Som stopper er han faktisk helt ok som back-up/rotassjonsspiller, men back? Fyren har jo ikke offensive kvaliteter og sliter med å mestre backposisjoneringen.

Håpløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper det. Rekkefulgen burde være Marcelo, Torres, 20 spillere, Heinze, Codina.

Fyren duger ikke som venstreback. Som stopper er han faktisk helt ok som back-up/rotassjonsspiller, men back? Fyren har jo ikke offensive kvaliteter og sliter med å mestre backposisjoneringen.

Håpløst.

Veldig enig, den beste kampen hans i år var når han spilte stopper sammen med Cannavaro, og da slapp vi ikke inn et eneste mål. Tror det var mot BATE, men likevel.

Lenke til kommentar

Jeg også, men i dag fungerte ingenting. Alle kamper skal vinnes på Bernabéu, men med innstillingen, skuddforsøkene og klovnen Heinze går det ikke.

Jaja, det har ikke vært en katastrofal sesongstart, men med tanke på motstanden hadde jeg hatt håp om enda bedre fangst. Atlético borte i neste kamp, da får vi testet oss, men jeg syns ikke det er heldig å møte et lag som har gått på trynet mot en tittelutfordrer helga før.

Samtidig tror jeg denne kampen lærte spillerne at ingenting kommer gratis, så fokuset vil forhåpentligvis være på topp. Statistikken på VC er vel ganske god, men vi har ikke råd til å tape neste helg.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Jaja, jeg har roet meg nå og ser positivt på fremtiden.

Til El Derbi kan det faktisk se ut som man stiller skadefritt. Wes, Gago og Guti er tilbake, og endelig har man litt valgfrihet på midten igjen. Det Schuster dog vil få problemer med må være å velge ut treeren. Guti var knallgod før skaden og virket heltent på å forsvare plassen sin, Diarra har kanskje vært Real Madrids beste spiller i år, bunnsolid defensivt og også bra fremover. Van der Vaart har variert mellom det elendige og det fantastiske, men er tross alt en av poengkongene i La Liga. De la Red har vært et friskt pust oppi midtbaneskadene, og har tatt Real Madrid-trøya med storm. Gago viste i fjor og i OL hva han kan, og styrer spillet på en annen måte enn resten. Sneijder... Stor debutsesong og et fantastisk EM.

Dette blir utrolig vanskelig. Jeg trodde egentlig Guti og Diarra kanskje ville falle litt utenom, men begge har spilt utrolig bra når de har fått sjansen. Samtidig har jeg vanskelig for å komme med et ønske om å benke de la Red.

Her blir det nok mye rotasjon, og takk gud for en bredde bestående av mange fantastiske spillere. Man kan jo nesten skifte ut rekka fra kamp til kamp uten å tape kvalitet :p

Lenke til kommentar
Tenkte på de 2 siste kampene. Da har han ikke utmerket seg noe særlig. Vil heller se Sneijder og Diarra sammen nå

Aha, da er jeg litt mer med. Selv om Vaart ikke har vært like dominerende som han var i sine første kamper, så børr han få sjansen til å feile som alle andre han også. :)

Det Diarra og Sneiji gjorde etter jul var rimelig stabilt og bra (opphentinga :p). :)

Lenke til kommentar

Jess, men luksusproblem er bra. Bredden er upåklagelig, og man har mulighet til å sette inn ulike spillere til ulike behov. Konkurransen er hard, og jeg synes det har slått positivt ut. Midtbanen er vel kanskje det som har fungert aller best i år, og spesielt Guti og Diarra har vel vist at de er villige til å kjempe hardt for en plass på laget. De la Red er vel kanskje den som stiller bakerst i køen nå, men Schuster ser ut til å ha sansen for han, og det med rette.

Før sesongen hadde jeg foretrukket Diarra kun i typiske slitekamper, men nå bidrar han også offensivt. Han er det klareste valget nå i mine øyne. Så burde han kanskje få enten Gago, de la Red eller Sneijder ved siden av seg. Disse to kan styre spillet og er med både nedover og oppover. Den siste plassen syns jeg Guti og van der Vaart kan kjempe om, offensive playmakere som legger til den siste touchen og ligger litt under spissene.

Men det er helt klart mange måter å komponere den på. Nesten for mange ;)

Lenke til kommentar

Han er nok nærmest pga. posisjon, men det er vel ingen som ligner på Diarra i stallen. Diarra er en stor og sterk bauta med en voldsom duellstyrke, Gago er en defensiv playmaker. Taklingssterk, men ingen duellspiller. Fellestrekket blir vel da at de begge er defensive midtbanespillere, og arbeidskapasiteten kanskje. Den er voldsom hos begge. Syns Gago har mer til felles med de la Red enn Diarra egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...