Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har lov til å felle noen tårer i disse dager ;)

Tror jeg har nevnt før at jeg tror at grunnen til disse interne kranglene som har oppstått i RM tidligere er pga. Florentino Perez. Nevnte da at det ser ut til at det er han som bestemmer hvem som hentes og hvem som selges. Salget av Di Maria og kjøpet av James tror jeg beviser det. Økonomisk greit, men det som tells aller mest for fansen er det sportslige. Og der var dette helt på trynet.

Vet virkelig ikke hvordan Ancelotti holder ut. Hvis det er han som er ansvarlig for disse overgangene så vet jeg virkelig ikke hva han tenkte på.

Kanskje derfor Mourinho forlot slik som han forlot? Å starte med å benke Casillas som hadde gjort sakene sine bra året før. For å vise Perez at han var sjefen?

Blir uansett veldig overrasket om han er president i Real så veldig mye lenger.

Endret av RollsReus™
Lenke til kommentar

Eneste muligheten for at Perez ikke fortsetter å bli president er at det blir stilt mistillitsforslag mot han. (husker ikke helt hvordan det fungerer, men er et rimelig høyt antall % av medlemmene som må stå bak). Han har 2 og 1/2 år igjen av perioden sin og med tanke på reglene han selv endret i 2012 så er det egentlig ingen motkandidater.

For de som ikke vet det, han (med godkjennelse fra medlemmene, men de er jo ufattelig dumme) endret blant annet kravene for en presidentkandidat til at personen måtte være med socio i 20 år, og at man nå må stå personlig bal det økonomiske kravet, ikke at du kan ha en gruppe som støtter deg. Er vel prat om rundt 70 milllioner euro en da må stille med. Galskap.

Lenke til kommentar

Høres jo nærmest ut som om han vil være en diktator.

Bare uker etter at James hadde signert kontrakten på presantasjonen der Colombias abasadør i Madrid var tilstede så signerte ACS (spanias største byggefirma der Perez er administrerende direktør og styreleder) en kontrakt verdt 692 millioner euro med/i Colombia...

Legg til at av sommerens andre kjøp denne sesongen var Hernandez fra Mexico og Navas fra Costa Rica (og den tilgjengelige Kroos på billigsalg) så er det ikke vanskelig å lage en liten teori om Perez...

Lenke til kommentar

Mye god og underholdene fotball idag da, vi får leve litt på det.

Blir spennede å se hvordan kommer til å gjøre det i ligaen, kanskje det blir en sesong til som ifjord, gode i CL men ikke så gode i Ligaen. To CL Triumfer to år på rad, hadde slett ikke vært dum det heller :)

Men absoultt ikke noe drømme start på sesongen. Hadde håpa vi kunne regjere La Liga fra dag 1.

Lenke til kommentar

Skal ikke si noe om som kan jinxe oss fremover, men jeg er i allefall ikke like negativ til sesongen lenger.

Vanvittig med mål de siste kampene, 8-2 kampen var jo bare full av deilige mål. Slikt liker vi :D

Btw, har knust mobilen min og pusser opp hus, så er litt lite aktiv her om dagen.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Korleis det er å få tak i billettar på Bernabeu? Har ein kompis som bur i Madrid nemlig og lurte på om det vil vere mulig å få kjøpt billettar til Liverpoolkampen i billettluka når salget opnar for 'vanlige' folk? Eller vil det mest sannsynlig vere utsolgt før salget opnar for vanlige folk? Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar

Korleis det er å få tak i billettar på Bernabeu? Har ein kompis som bur i Madrid nemlig og lurte på om det vil vere mulig å få kjøpt billettar til Liverpoolkampen i billettluka når salget opnar for 'vanlige' folk? Eller vil det mest sannsynlig vere utsolgt før salget opnar for vanlige folk? Setter pris på svar :)

Limer inn hva jeg skrev til en dude her i tråden og en i en annen tråd om El Clasico. Er litt generellt om billettkjøp på Bernabeu.

Vanskelig å si om det holder å være i billettluka. Jeg tror at salget på nettet startet samtidig som i luka for vanlige folk (ikke-medlemmer) og da kan billettene forsvinne fort om de ikke allerede er borte.

Men, det er alltid noen som gir fra seg billettene sine underveis og om da blir tilgjengelige. Så hvis han kompisen din er i Madrid så ville jeg i alle fall prøvd å tuslet innom en gang om dagen. Både når salget åpner første gang, og underveis for å sjekke om noe blir ledig.

Limer inn info om salget til Liverpool-kampen: "Real Madrid - Liverpool: Thursday 1st October: sales start for season ticket holders. Tuesday 7th October: exclusive sale for Club Members. Saturday 11th October: Madridistas. Monday 13th October: general public."

Det er det i bold som blir aktuelt for dere, tror jeg. Ikke 100% sikker.

En siste ting er at prisene til Liverpool-kampen kommer til å variere veldig. Slik jeg har skjønt det starter prisene nå på ca 50-60 euro, og det er da for de verste setene helt øverst i ring 4, mens de beste billettene fort kommer opp i 200 euro. Så pass på og ikke bare si ja uten å se på prisen hvis du har budsjett.

Ligger i spoilertags:

Kan lime inn hva jeg svarte i Real MAdrid-tråden til en annen bruker som lurte på det samme:

"Tja. Da jeg dro i 2010 bestilte jeg via et byrå, og det tror jeg endte på 5 000 for både billett og hotell, relativt dyrt mao. Men jeg fikk gode billetter på nivå 1.

To kompiser dro til Camp Nou og kjøpte på svartebørs der. Husker ikke prisen, men var ganske mye billigere enn det jeg betalte, men fikk billetter helt øverst på Camp Nou i svingen.

Den siste muligheten er på den offisielle siden, men der spørs det om det er nok billetter igjen for vanlige folk etter at medlemmer har kjøpt. Der blir de også bare lagt ut 14 dager før kampen, og som sagt, veldig få billetter tilgjengelig og de som er tilgjengelig går fort unna.

Du får "alltid" billetter på svartebørs, så jeg ville nok prøvd det hvis det med svartebørs er noe du er komfortabel med. Ellers hvis du virkelig vil/må se kampen er det å kjøpe vi et selskap det enkleste (men også dyreste). Tror de jeg kjøpte fra var kalt spanske fotballturer, hvis du er interessert i mer info kan jeg sikkert finne mailen som jeg bestilte fra.

Og kanskje det viktigste hvis du ikke er kjent med å kjøpe billetter fra realmadrid.com. De billettene man kan kjøpe langt frem i tid som koster veldig mye er VIP-billetter. Ikke vits å kjøpe imo. ALT for dyre. Så når/hvis du skal kjøpe billetter via rm.com så vær klar over hva som er vip og hva som er normale billetter."

+

"Hvis pakkeløsningene er for dyre, så ville anbefalt at dere uansett drar over og satser på svartebørs (kan bli vanskelig å få billetter sammen for alle), og hvis dere ikke får billetter (eller uansett) så drar dere på Getafe - Atletico Madrid som spilles samme serierunde. Getafe-kamper er aldri utsolgt så der er det null problemer å få billetter."

Som skrevet over. Getafe-Atletico er samme serierunde så dere kan få med dere den uansett. Kommer jo litt ann på hvor lenge dere blir da.

Ellers, vet ikke hvor mange ganger du har dratt over og hvor erfaren du/dere er med spanske kamper, men et par ting kan jeg i alle fall nevne:

-Kamptidspunktene endres seg ofte. Og sent. Så når du/dere bestiller fly/hotell så bør dere uansett bestille over fredag-mandag. Minst. har jo blitt spilt på mandag noen ganger.

-T-banen hjem fra kamp funker greit, men med i 80 000 mennesker som skal inn sammen så er det veldig lurt å kjøpe billetter til turen hjem før dere drar på kamp. Ellers tar det veldig lang tid å komme hjem. For mange kjøper ikke før de er på vei hjem. Og det er som regel vakter som står og sjekker at alle har billetter før man går ned til perrongen.

- Nummereringen på stadion er anderledes enn i Norge. Setene ved siden av hverandre er ikke 1-2-3-4-5, men 1-3-5-7-9 eller 2-4-6-8 osv. Og radene starter på 0, ikke 1.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...