Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Hvis City skal kjøpe Falcao, må de helt klart selge en spiss. De har allerede flust av klasse spisser. Jovetic eller Negredo inn hadde absolutt ikke vært dumt det heller. Falcao er vel også skadet, så vidt jeg vet.

Falcao er nettopp tilbake fra en korsbåndsskade. Har kommet inn i noen kamper, men virker ikke å være 100% enda.

Hadde vært veldig fint med Falcao i klubben. Benzema har aldri vært god nok for Real Madrid, og jeg skjønner ikke hvordan folk kan mene noe annet. Utrolig at han har fått så mye tillit og spilletid.

Jeg tror alle Madrid-fans utenom de helt ekstreme Benzema-fanatikerne ønsker inn en ny spiss. Men med tanke på hvordan vi spiller og med fokuset på CR og Bale så skjønner jeg skeptisken ved å få inn en målsnik som Falcao. Hovedfokuset til både Bale og CR er å score selv, det ville det blitt hos Falcao også. Og uten (Benzema,) Alonso, Di Maria og Özil fra de siste sesongene kan det bli litt mange som venter på å få den avgjørende pasningen istendfor å slå den.

Men Jovetic, Dzeko eller Negredo tror jeg ville vært et bra valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktes om Javier Hernandez fra Man Utd nå. Hva syns dere om det?

Skulle helst sett en av de City-spissene, men er ikke like negativ som det virker som de fleste er til Hernandez.

God målscorer og har jo en tendens til å score mål når han kommer fra benken. Men viktig at Ancelotti tør å bruke han når Benzema er ute av form, eller så er det liten vits å hente han. Overgangssummen virket litt høy også.

Lenke til kommentar

Han er ikke helt den spissen jeg hadde i tankene da jeg hørte at RM er på utkikk etter en. God spiller og alt det der, men han er ikke på det nivået som trengs for å utfordre Benzema, som Sending! sier. Benzema hadde virkelig hatt godt av en utfordrer som puster han i nakken.

Endret av EirikOliver
Lenke til kommentar

Joa, det er jeg enig i. Og derfor jeg skriver at det er avhengig av at Ancelotti faktisk tør bruke han når Benzema spiller dårlig. Gjør han det så vil Benzema føle seg truet og må prestere. Hvis Ancelotti kommer til å bruke Hernandez på samme måte som han brukte Morata er det å kaste bort penger.

Lenke til kommentar

Joa, det er jeg enig i. Og derfor jeg skriver at det er avhengig av at Ancelotti faktisk tør bruke han når Benzema spiller dårlig. Gjør han det så vil Benzema føle seg truet og må prestere. Hvis Ancelotti kommer til å bruke Hernandez på samme måte som han brukte Morata er det å kaste bort penger.

Ja, det er sant. Alt i alt er jeg positiv til Hernandez. Bare så ikke det komme :p

Lenke til kommentar

Ja om Ancelotti tør å bruke han når Benzema ikke presterer, så blir saken en helt annen. Men jeg er redd for at det ikke skjer med Hernandez. Men det spørs jo litt på hva han presterer å trening og de kampene han får spille også da såklart. Mange spillere som har godt av ett klubb skifte og presterer på max nivå igjen så fort de kommer til en ny klubb, så det er jo isåfall det vi må håpe på.

Men jeg har fortsatt troa på at Falcao kommer. Om City snapper han opp, så må de vel kvitte seg med en av sine. Så da håper jeg en av de kommer til Madrid.

Skjer ikke noe av dette, er vel Hernandez bedre enn å ikke kjøpe noe iallefall. Vi bør absolutt handle en ny spiss nå.

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på ganske lenge, men aldri helt fått svaret på. Hva skjedde med Mourinho I Real Madrid?

Det var ekstremt mye drama i kulissene der, og Perez fikk vel nok til slutt.

Mourinho er en spesiell type, som kan være vanskelig å ha som manager. Det var vel mye av det samme i Chelsea forrige gang ettersom jeg forstått.

Teipball kan nok forklare dette mer utdypende enn meg :)

Ett eksempel er jo konflikten han hadde med Casillas.

Må legge til at jeg liker Mourinho veldig godt, men det var nok det eneste rette at han dro fra Madrid.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

DET er en lang historie det Espp :)

I korte trekk så ble det interne problemer underveis på høsten 2012 da laget begynte å spille dårlig og tapte flere poeng samtidig som Barcelona var i enorm form poengmessig. Mourinho gikk til og med ut og så at ligaen var tapt før jul.

Tidlig i desember møtte han opp 40 min før kampstart og ba tilskuerne bue på han der og da, istendfor under kampene. (som hadde skjedd i ukene før). Point of no return var nok i det han vraket Casillas i desember 2012, for da fikk han deler av spillergruppa mot seg, samtidig som han fikk enda større deler av fansen i mot seg.

Utover på våren var det veldig spent stemning og selv tidligere lojale støttespillere som Pepe gikk ut mot han.

I etterkant har flere av spillerne, deriblant CR og Ramos sagt i intervjuer at det er roligere stemning med Ancelotti, og at Ancelotti er flink til å motivere uten å konstant legge press på og kreve maks av spillerne. Så slik jeg tolker det så ble det rett og slett for mye for spillerne over tid med Mourinho sin krevende stil. Madrid-spillerne har jo generellt også veldig store egoer, så de er nok vant med at når de har vunnet ting så skal det hylles og det skal ikke jobbes så hardt lengre. Det funker ikke med Mourinho.

Tror også at flere av de store stjernene i Madrid gikk lei av fiendementaliteten til Mourinho. Han skal jo alltid ha en fiende som han bruker å motivere spillerne med. Dette funket greit de to første årene med Guardiola/Barcelona og dommerstanden/forbundet, rett og slett fordi Barcelona hadde vært så overlegne at spillerne var gale etter å vinne. Men når de først hadde vunnet og Guardiola forsvant tror jeg spillerne ønsket at fokuset skulle være mer på dem, og ikke på alle andre.

I tillegg så var forholdet mellom Casillas og Mourinho dårlig nesten gjennom hele perioden fordi Casillas prøvde å fikse forholdet mellom RM og Barca-spillerne på landslaget, noe som ikke funket i Mourinho sin "de er våre fiender"-taktikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...