Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lang tekst på vei....

 

Da jeg var på El Clasico i 2010 kjøpte jeg en pakke med hotell og billetter sammen. Uansett kamp så blir dette dyrere enn om du går for å bestille alt selv. Til gjengjeld får du billettene på hotellet (fikk i alle fall jeg) og alt er egentlig ordnet for deg. Bruker du et seriøst firma så får du billettene også. Kan kanskje bli litt usikkerhet om hvor på stadion du får billetter.

 

Til turen jeg var på nå bestilte jeg på realmadrid.com, noe som klart er det billigste, men problemet er at de bare legger ut billetter ca 1 uke før (10 dager mener jeg det er). CL er nok litt dyrere, men ikke mye, i alle fall ikke gruppespill. Storoppgjør i sluttspillet koster nok litt mer for ok plasser.

 

Jeg synes det å bestille på realmadrid.com var ganske enkelt, men verken visa eller mastercardet mitt funket i bestillingen, så jeg måtte bruke moren min sitt kort. Men det funket perfekt. Det kan også være at grunnen til at det ikke funket oss meg var pga noe java-shit, for jeg har hatt problemer med det før. Bestillingen med kortet til moren min ble gjort på jobb pc-en hennes og det ville ikke blitt noen eventuelle jave-problemer der. En annen klar fordel med å bestille her er at du med 100% sikkerhet vet at du har fått billetter og hvor billettene er.

 

Jeg anbefaler deg nå å gå inn på denne linken: http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/1330010482408/noticia/NoticiaEspecialVentaEntradasAuto/Matches_at_the_Bernabeu.htm Dette er hovedsiden for kjøp av billetter. Hvis du går inn på Sociedad og Galatasaray-kampen ser du at de selger forskjellige billetter og at det ser litt forskjellig ut. Dette fordi de bare har startet salget av vanlige biletter til seriekampen, mens til CL er det bare VIP-billetter. (svindyre og ikke å anbefale med mindre du har vunnet i vikinglotto eller lignende).

 

Du ser også at det er to forskjellige rader med priser. En for medlemmer, og en for ikke medlemmer. Jeg er ikke sikker på om medlemmer bare er rene klubbmedlemmer (de som nærmest går i arv) eller om de også går innenfor de internasjonale medlemmene. Du ser også en oversikt over stadion og med mindre du er fargeblind som meg så ser du sikkert godt hvor på stadion de forskjellige billettene er for.

 

Under følger en lang oppskrift på kjøpe billetter. (før du går videre kan det være lurt å gå inn på ticketmaster.com og velge engelsk der, slik at du unngår spansk videre i billettsystemet, for slik jeg har sett det kan du ikke velge språk på billettsystemet på realmadrid.com)

 

Det jeg også vil anbefale deg er å gå inn på "buy tickets" og så på "buy tickets" igjen, (ticketmaster). Når du nå er inne bare velg 1 billett slik at du kommer deg videre. Da vil du få opp et bilde av stadion der du kan velge hvor du kan sitte (note, jeg tror at dette bildet er snudd 180 grader fra det bildet du kan se på forrige side!) Akkurat nå vil det ikke være så alt for mange billetter å velge mellom, men det kan være lurt å prøve å trykke litt rundt slik at du vet hvordan systemet er.

 

Når du trykker på en av de store seksjonene vil du få opp en litt nærmere bilde av den delen av stadion og nå er den delt inn i forskjellige zoner (etasjene så og si). Alle delene av stadion er bygget opp på samme måte med tanke på antall etasjer bortsett fra "east stand" (på siden der spillerne sitter) Den er litt anderledes. Du kan se på dette bildet her for å se hvordan: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Estadio_Santiago_Bernab%C3%A9u_03.jpg

 

Du vil også kunne se at den nederste delen av stadion er delt opp i tre deler. (baja, alta og tribuna) Dette er uansett hele den nederste etasjen. Jeg veit ikke hvorfor de har delt den opp når man kjøper, men greit å vite.

 

Når du har valgt mellom de forskjellige zonene/etasjene vil du få opp enda et nærmere bilde som er delt opp i sektorer. Tallene du ser representerer antall plasser det er igjen. Trykk på en av sektorene og du vil få opp et bilde der du ser selve setene på den sektoren. Selv om du ofte vil se at det er en trapp mellom to deler så er det fortsatt samme sektor og du kan kjøpe billetter til alle setene du ser. De hvite setene kan du velge mellom. Bestiller du billeter for flere enn vil maskinen prøve å gi deg best mulige billetter som passer for det, men du kan fritt endre så mye som du vil.

 

På samme bilde kan du se at det står "3D view of the pitch". Trykk på denne og du vil få opp et bilde denne sektoren og hvordan utsikt det er til banen. Du vil først få opp en bilde der du ser hvor du sitter (rødt blink( før du får se utsiktet fra plassen din. Verdt å nevne at man bare ser utsiktet fra et sted på sektoren (i alle fall slik jeg har fortstått det). Så når du bytter plasser vil utsiktet på 3D-kameraet være likt. 3D-kameraet kan nok også lyve litt, for de høyeste plassene på stadion er nok litt høyere enn kameraet mener. Men det gir en fin pekepinn på hvor på stadion du sitter og hva slags plasser du kan forvente deg.

 

Når du har valgt plasser er det bare å gå videre og etter en bekreftelse på hvilke plasser til hvilken pris du vil ha kommer du til betalingsinfo. Er er det ikke noe hokuspokus utenom 1 ting. Name er selvsagt fornavn. Men hvis du bare har to navn. "Ola Nordman" så skal Nordman være som Middle name Dette blir uansett forklart hvis du skulle gjøre en feil. En ting til som er verdt å merke seg er at du IKKE skal krysse av den første boksen, den andre skal du derimot krysse av.

 

Etter dette blir betalingen gjort og du skal få en bekreftelsesmail med nødvendig info.

 

 

Billettene kan hentes ved La Caixa- bankautomatene. De finner du spesielt for Real Madrid ved supporterbutikken på Santiago Bernabeu, men du finner de også hvor som helst i byen. Det eneste du trenger å gjøre er å sette inn kortet du kjøpte billettene med (altså, viktig at du har med det kortet) inn i ATMen, og så velger du å skrive ut. Veldig lett å gjøre og du kan bruke de fleste La Caixa-automatene. (Som regel er det to automater du kan velge mellom der den ene funker til vanlige bankting og den andre funker til billetter.

 

Ved CL-kamper så tror jeg (ikke 100% sikker) at man bare kan hente billettene ved La Caixa-automatene ved Santiago Bernabeu. Dette pga noe UEFA-greier. Men det er egentlig uansett å foretrekke å hente ved stadion siden du da både får se stadion, kan finne ut hvilken inngang (puerta) du skal bruke og at billettene faktisk ser finere ut. (Du får da Real Madrid-billetter og ikke ticketmaster-billetter. Begge funker selvsagt. Men RM-billettene ser finere ut :) )

 

Du kan også kjøpe billetter via andre sider. Men da blir det som regel 10 euro billigere for billetter du kunne kjøpt på rm.com. Minst. Jeg anbefaer rm.com.

 

Ellers litt kort info om Madrid og lignende som ikke helt går på billettkjøpet:

-Metroen er veldig fin og går rimelig ofte, må nok regne med noen bytter, men du kommer raskt inn i hvilke linjer du bør ta og hvor man bytter. Med et lite kart med deg skal det gå bra. Prisen på metroen er også rimelig. Ca 1,5 euro for å komme til Bernabeu fra nedre del av sentrum. Rundt 8 euro for turistbillett, altså reis så mye du vil.

-Skal du tar metroen hjem fra kamp så kjøp billett for hjemturen før du ankommer stadion. Tar en halv evighet hvis du må kjøpe billett etter kamp. (fant jeg selv ut...) Tross alt 80 000 som skal hjem.

-Plasssystemet på stadioner i Spania er veldig anderledes fra Norge. De starter på en side og går i oddetall, mens det går i partall et annet sted. Så når du kjøper billetter for 3 personer ved siden av hverandre vil du f.eks få nr17,nr19 og nr21.

-Hotel finner du lett på Hotels.com. Mye billige hotell i Madrid.

-Flyturer er kanskje det vanskligste. Ryanair (fra Rygge) er billig (betalte 300 hver vei) og flyr direkte, men de sluttet å fly nå i november og er usikker når de startet opp igjen. Ellers må du ut med (for meg) mye for å fly direkte, og det er heller ikke mange som flyr direkte fra Oslo til Madrid. I alle fall ikke som jeg så når jeg sjekka.

 

Dette ble langt, og ble nok litt skrivefeil her og der. Men hvis du lurer på noe mer bare spør, blir kanskje enklere hvis det er noe konkret.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kjempe god førsteomgang, mens det det ble slappere i andre. Var vel nærmest totalt-dominerende i første, samt hat-trick av Ronaldo + assist, Khedira scorte og Benzema scorte. Morata bommet på (åpent) mål. Bale hadde vel noen 2-3 STORE sjanser også. Veldig morsomt å se på. Begynner å se bedre ut og mer samspilte alle sammen.

 

Og selvfølgelig storspilte Modric. Var involvert i det meste. Man merker også at Xabi er tilbake med pasningene. :)

 

----

Noe som ikke har med kampen mot Real Sociedad å gjøre, men kom over kampen mot Dortmund på Bernabeu og det er lenge siden jeg har sett en så utrolig kamp. Må derfor dele et lite klipp med spennende sjanser fra kampen. Etter 4 minutter kunne første målet kommet, men sjansene ville ikke inn :hm: God innsats fra alle spillerne, og med slik spilling kan man nå langt.

 

Utrolig atmosfære. Hør på publikum etter Ramos scorte.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ikXxe4HEciI

 

Utrolig trist at sjansene ikke gikk inn. Rart av Ozil å ikke passe ballen til Ronaldo hvor det med stor sannsynlighet ville resultert i mål, men gøy var det!

Lenke til kommentar

 

Ikke fin nyhet nei.

Får håpe de portugisiske journalistene vet hva de prater om.

''Ifølge portugisiske journalister på stedet skal ikke Pepes og Ronaldos skader sette Sverige-kampen i fare. Mer usikkerhet er det rundt venstreback Coentrão.''

Lenke til kommentar

Litt usikker der. De kan vel be om det, og prøve å presse, men å nekte tror jeg neppe, selv om jeg ikke vet for sikkert.

Wales-manageren startet jo ikke med Bale da han var redd for at han dette gikk utover RM (om han ble nektet vet jeg ikke, men tror ikke det var tilfellet). De fleste managere vil ikke ødelegge forholdet til klubber, så hvis det er fare, tror jeg nok de bruker hodet og lar spilleren stå over.

Må tenke mer langsiktig.

Lenke til kommentar

Usikker på hvem det i så fall skulle vært. Et lån er mer aktuelt, men også der er det ikke mange spillere som kunne vært aktuelt.

 

Hadde ikke Modric og Bale-sagaene ødelagt forholdet mellom klubbene (som jeg tror) så hadde Dembele eller helst Sandro vært gode løsninger. Ikke spillere som hadde krevet 100% spilletid, og de kunne vært villige til 6 månders utlån for å prøve å vise seg fram.

Lenke til kommentar

Hva med De Rossi? Tviler på at han ville vært interessert i et usselt låneopphold, men det må vel en klubb som Real Madrid til for å lokke han vekk fra Roma. Roma gjør det godt de, men han må jo være giret på å vinne CL etterhvert. Fantastisk spiller i den posisjonen dere trenger. Om jeg ikke tar feil så kan han spille CL i år. Roma er vel ikke med i europa league engang? Ser for meg at han kan være den rette typen.

 

Tror spillere med masse kvalitet generelt sett skal være ganske desperat og i tillegg spille for en lusen klubb for å være villig til å gå på et låneopphold.

Lenke til kommentar

Ser to problemer med det.

 

1: Han er en såpass god spiller at man vil få et problem når Khedira er tilbake. Da må en bort, og det å kvitte seg med en man akkurat har hentet for flere titalls millioner euro er nok ikke aktuelt. Og Khedira bør bli.

 

(1 og 1/2: Pga nevnte grunn over, er eneste logiske løsning et lån, som... ->)

 

2: Verken Roma eller De Rossi vil godta et utlån. Kan jeg aldri tenke meg i alle fall.

 

Men som spillertype hadde han passet bra.

Lenke til kommentar

Usikker på hvem det i så fall skulle vært. Et lån er mer aktuelt, men også der er det ikke mange spillere som kunne vært aktuelt.

 

Hadde ikke Modric og Bale-sagaene ødelagt forholdet mellom klubbene (som jeg tror) så hadde Dembele eller helst Sandro vært gode løsninger. Ikke spillere som hadde krevet 100% spilletid, og de kunne vært villige til 6 månders utlån for å prøve å vise seg fram.

Dembele er først og fremst en offensiv midtbanespiller, en rich-man's Jenas som kan drible, ingen tar ballen fra ham (og han gir den heller ikke fra seg, ikke til sine medspillere en gang).

 

Sandro hadde vært ypperlig for dere, selv frykter jeg at man kan finne på å la ham gå hvis Capoue får mer spilletid. Skjer det så klikker jeg.

Lenke til kommentar

Har ikke sett noe særlig av Tottenham i år, men Dembele spilte vel relativt mye på sentral midt i fjor?

 

Er først og fremst pga fysikken jeg tror han kan funke på RM midtbanen, er tross alt viktig å ha gode ferdigheter ellers også så han ikke være en ren defensiv midtbane heller. Sandro hadde vært veldig fin, hadde blitt tatt godt imot av Marcelo og co også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...