Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Kort og karantene har de allerede fått så den er i boks :)

Jeg synes ikke det bør komme noen konsekvenser, selfølgelig er jeg inhabil siden jeg faktisk holder med Madrid, men drøyinga gikk ikke ut over noen. Hadde vært mye verre hvis Ramos og Alonso gikk inn å takle noen stygt, noe som de faktisk mest sannsynelig ikke hadde blitt avslørt på. Ajax lå under 4-0 og hadde ikke sjans til å ta det igjen uansett, og fotballverden har bare fått noe morsomt å diskutere. Sånn det var nå så var bare Madrid, Mourinho, Ramos og Alonso smarte etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke fra min side i alle fall, har ikke tid pga tentamen(er). Om noen lager så er det bare å ta ting fra det jeg skriver under til Madrid delen.

Var på El Clasico i fjor på Bernabeu når det endte med 0-2 tap sammen med en kompis, får satse på at det brunger mer lykke av å sitte hjemme i år. Han kompisen min er på Camp Nou i år, så blir det tap vet vi hvem vi skal skylde på.

Lagoppstillingen blir den vanlige med:

---------Casillas----------

Ramos-Pepe-Carvalho-Marcelo

-----Khedira-Alonso--------

Di Maria----Özil----Ronaldo-

-----------Higuain---------

Khedira og Higuain er usikre, men begge trente på lørdag. Så er ventet at de vil spille, ellers går Lass og Benzema inn. Mourinho vurderer også å sette inn Lass for Özil ifølge spanske medier, og dermed dekke mer opp sentralt mot Xavi og Iniesta. Noe jeg personelig ikke liker, Higuain kan lett bli litt alene hvis Özil ikke blir med.

Litt spesielt når Guti og Raul ikke er med, husker når jeg var på Bernabeu og Guti kom inn litt ut i kampen. Var en fyr 3 rader lengre ned som gikk helt bananas. Han tok av seg Guti drakta og sto der i bar overkropp og begynte å synge som en gal. Tydeligvis en massiv Gutifan, og hver gang noen prøvde å si at Guti gjorde det dårlig klikket han.

Jeg skjønner at det er mye fokus på Ronaldo vs Messi. Men det er så mange andre dueller i kampen. Casillas vs Valdes, Pepe og Carvalho vs Pique og Puyol, Ramos vs Alves, Marcelo vs Abidal/Maxwell, Khedira vs Busquets, Alonso vs Xavi, Özil vs Iniesta, Di Maria vs Pedro, Higuain vs Villa. Og for å ikke snakke om Mourinho vs Guardiola. I tilegg de faktiske duellene der Ronaldo møter Alves og Pique. Messi mot Marcelo, Higuain mot Pique og Puyol, Villa mot Pepe og Carvalho.

Tror at mange kommer til å bli litt skuffet over kampen hvis det ikke blir artisteri gjennom hele kampen, men sannheten er at kampen er så utrolig viktig for begge lag, at det å ikke tape er viktigere enn å vinne. Hadde Madrid vunnet de to kampene i fjor hadde vi blitt suverene seriemestre. Jeg forventer meg ikke lek og morro fra Madrid sin side i denne kampen, men blir det Inter vs Barcelona takter så mister Mourinho mye av respekten min. Vet godt at det som skjedde i den kampen skjedde pga Busquets fikk Motta utvist og dermed hadde ikke Inter noe valg, men vil ikke at Madrid skal være på den måten uansett antall spillere på banen. Nå har vi også erfaring med å spille med både 1 og 2 mann mindre i CL, en viktig erfaring vi fikk der, garantert noe Mourinho tenkte på der.

Synd at jeg har tentamen på både mandag og tirsdag. For denne kampen skal jeg ikke gå glipp av, så beklager til Økonomi og Ledelse læreren og Markedsføring og Ledelse 2 læreren, for jeg SKAL se El Clasico.

Hala Madrid.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Unibet og Bet365 viser La Liga gratis hvis du har bruker.

Higuain er forresten starter ikke dagens kamp pga skade. Enten går Benzema inn eller så går Lass inn på midtbanen og man setter Ronaldo inn i midtspissrollen. Skjer det siste blir det tap, garantert, Ronaldo er ræva som midtspiss i 4-3-3

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan man kan holde med Real Madrid. Det er enkelt spillere som jeg liker, Alonso, Özil og Casillas. Men Resten syter og klager, spiller fotball for penger og ikke av kjærligheten. Sant nok, de er gode. Men det er holdningen de har. Ronaldo (!)

Ta dette som en whine, troll eller you name it. Men jeg vil bare si min menin kort og greit. Så får jeg sove i natt også. Har lagt utvisnings-episoden bak meg, men syntes de burde fått utestengelse 2-3 kamper men siden det ikke var fysikk som avgjorde det røde, så skal jeg la det gå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, tar det som misunnelse og idioti. Lett å mislike spillere som Marcelo, Diarra, Pedro Leon, Di Maria, Canales osv, som ikke gjør annet å smile på banen. Hvilken klubb er det du holder med da? Siden spillere i den klubben bare spiller av kjærlighet, aldri syter og klager, spiller ikke for penger i det hele tatt og har en holdning som bare lyser englebarn av.

Ronaldo gikk faktisk til den klubben som har vært favorittklubben hans siden han var liten, men det viste du kanskje ikke?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Ler meg skakk ihjel av deg Erav, da du baserer dine meninger på det som VG.no (eller skal vi si se&hør) presenterer for deg.

Ronaldo har alltid vært viden kjent for sin enorme treningsiver og profesjonalitet både som individualist og lagspiller. Tror du seriøst at Alex Ferguson holdt ut med en bleie av en playboy i 6 år (den samme SAF som ikke er nådig hvis du får stjernenykker) ? Snakker Ferguson negativt om Ronaldo PDD? Nei, både Ronaldo og SAF har gjensidig respekt for sitt forhenværende samarbeid. Ronaldo er en ekte entertainer på banen, og et eksempel utenfor. Visste du feks at under hans tid i Manchester svarte han personlig på ALLE brev han fikk? Nå i Madrid er di litt mer strikse, ettersom det er deres policy.

At han faller lett til tider skal jeg ikke skyve under en stol, men hva med alle di gangene han faktisk blir sparket ned. Dette skjer HVER kamp, og det kommer til å skje idag!

Og hvorfor går det ikke an å like Real Madrid, en klubb som i fotballverdenen kun er sidestilt med Manchester United og Barcelona når det kommer til markedsverdi, har en historie som alle andre klubber drømmer om. Personlig er det noe med den hvite drakten som alltid har fascinert meg, ikke nødvendigvis hvem som har den på.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå hørtes du ut som tidenes glory hunter.

Folk liker ikke Real Madrid fordi de er et kjøpelag og alltid har vært det, get your facts right. Du kan ikke hate Chelsea og City (jada, de er verre), for å så like Real Madrid. Da er du en hykler Corey.

Vanlig at enkelte kids og tenåringer holder med Real Madrid, rett å slett fordi de alltid hamstrer opp med europas stjernespillere.

Ikke noe mer sjel i Real Madrid enn det er i City. Like råttent

Hater Barca fordi de er så jævlig gode, men i forhold til Real er de en hedersklubb. Derfor håper jeg hjemmelaget vinner i dag, men at Messi mister resten av sesongen med skade.

Lenke til kommentar

Hater Barca fordi de er så jævlig gode, men i forhold til Real er de en hedersklubb. Derfor håper jeg hjemmelaget vinner i dag, men at Messi mister resten av sesongen med skade.

Nei, du hater Barca fordi du ser på United som et imperium som er overlegen innen fotballen og så kommer Barca og ødelegger denne illusjonen.

Lenke til kommentar

Du kommer her og sier at du ikke forstår at folk kan like Real Madrid, jeg gir deg noen grunner i tillegg til min egen (den hvite drakten). Jeg falt for laget på samme måte som jeg falt for United, der det var den røde drakten med Cantona i spissen, ikke hvor mange pokaler som sto i skapet!

Hvis du sammenlikner sjelen til Real med City så er det du som har problemer. Real har historie, City har ingen!

Edit: Haha, trodde Goldwing/game var Erav. My bad!

Mine personlig grunner for å like Real er nevnt overfor. Nuff said!

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Get your facts right ja, artig. Man kan selvfølgelig fint Hate Chelsea og elske Madrid. Det er en stor forskjell på det å ha en sjeik/russer som gir klubben penger, enn det at man har penger sjæl. Folk hater pappagutter i Oslo-vest fordi de får biler, penger alt hva de peker på at far. Folk hater andre rike pesoner fordi de er misunnelige og vil ha penger sjæl. Vedder en halv tier på at du kommer med "Real Madrid tjener ikke pengene sine selv, de får alt fra staten og franco og blablabla". Da kan jeg bare si med en gang at det er helt riktig. Real Madrid lever på Francos arverester og siden Perez er det skjulte barnet til Franco får han ekstra mye. Real Madrid er også roten til all ondskap og har bla. laget sykdommer som SARS, AIDS, svineinfluensa og brystkreft for å tjene penger.

Real Madrid har sjel og er en fin klubb. Men dere hatere verken vil eller evner å se på det men velger heller å hate. Greit nok det, men det er rimelig patetisk.

Lenke til kommentar

Hyperio: Hence, "fordi de er så jævlig gode". Så hvorfor skriver du "Nei" da, sliter du med å lese? Ønsker selvsagt ikke at noen skal være bedre enn klubben min og de som er det misliker jeg av den årsak. Når Barca itillegg har spillere som Busquets og andre personligheter gjør de det enkelt for meg. .

Corey: Jeg trodde du var en voksen mann, ta deg sammen. Det øverste avsnittet ditt gir absolutt ingen mening.

Om Chelsea vinner CL x2 og 10x PL tittler som følge av injeksjoner, er de da ikke et sjelløst kjøpelag om 20 år læll. Forskjellen på City og RM er at sistnevnte har kommet mye lengre og er 50år forut i tid. Så historien til Real Madrid har kommet som følge av franco og dype lommebøker, det er like skittent i min bok. Once a cheat, always a cheat.

City/CFC er verre fordi de midlene utelukkende kommer fra en russer/araber, igjen noe jeg også skriver, men særlig mye renere mel i posen har ikke Real Madrid, som burde (og har vært) være konkurs på basis av sin forretningsmodell.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...