Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

OG herregud så deilig! Pedro Leon!

Kommer fortsatt til å irritere meg over den jævla offsiden, skjønner ikke hvordan han ikke så den, inzaghi løp et halv-mil langt bueløp 5 meter offside, i tillegg burde han etter min mening vært utvist da han etter ca 30 sek på banen løper bort og slår/albuer/dytter Alonso, men jaja. HERLIG med rettferdighet! (høres jeg litt dramatisk ut her men) Er igrunn veldig fornøyd med kampen, sett bort i fra målene, men ikke så ille de heller. Er på en måte glad for at målene er dritt begge to, og at vi ikke blir trilla rundt med. Første målet Pepe kløner litt, Zlatan sklir og innlegget går nærmere mål enn jeg tror det ville gått ellers. 19 av 20 ganger ville Casillas fått riktig der og tatt ballen, men det faila litt og shit happens. Gressmatta på San Siro og Iker sammarbeider flott og får et mål. Andre målet er linjedommer sitt, gratulerer.

Når det gjelder våre mål så syntes jeg begge er flotte. Gratulerer til Higuaín med mål nr 700 i europa for Real Madrid, en person jeg virkelig håpet skulle få det målet. Leon sitt mål var også fint, Benzema med assist. Gjort det bra de siste innhoppene Benzema, det liker jeg.

Syntes hele laget gjør en veldig god samlet kamp i dag. Øzil er litt fraværende ellers syntes jeg resten gjør noe ut av seg, på en positiv måte. Ser at Mou har fått til noe med dette laget. Spillerne jobber virkelig for laget, tar det ekstra løpet hjem, kaster seg inn i duellen. Mer lagmoral enn tidligere. Herlig også å se Di María, gutten jobber som en gal russer, imponerer meg. Xabi og Khedira fungerer også veldig bra sammen, to solide spillere med fantastiske kvaliteter. Hele forsvarsrekke prester bra, Marcelo brillierer med driblekunster, Carvalho og Pepe er stort sett bunnsolide og flinke til å bryte, Ramos gjør en meget fin jobb på backen, bryter mye og god offenstiv.

Ronaldo er ikke supermann i dag men gjør det også bra, Di Maria jobber som sagt som en gal og er veldig god i dag spør du meg. Leon kommer også innpå og vel, han skorer. Herlig.

Higuain er god, har et par skudd, et mål, er uheldig og sklir som så mange andre ved et par anledninger, men god kamp. Endelig et mål mot no stort i europa! Benzema kommer inn og gjør det flott, assist og ja.

Spolt tilbake og sett på målet nå et par ganger, herlige scener når man kan se alle hvittrøyene løpe mot hjørnet. Deilig! Må også si at jeg elsker Mourinho. Herlig type, løper neddover etter det andre målet, river av Albiol oppvarminsdrakta og sender han innpå.

Digger også at han tar ut en stopper og setter innpå en angrepsspiller, for andre kamp på rad. Appåtil i en kamp som ikke betyr allverdens for Madrid. Stillner nok kritikerne som sier at Mourinho bare spiller defensiv fotball osv, herlig.

Ikke minst, videre fra gruppespillet! To kamper igjen, borte mot Ajax og hjemme mot Auxerre. Ryker man ut i 8-delsfinalen i år og da skal jeg pokkern meg spise en sau, dette laget tror jeg kan gjøre det bra.

Ga sikkert ikke så mye mening detta jeg skrev, litt gledesskriving.

Hala Madrid, Vamos por la decima!

Endret av Pañolada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra innlegg Pañolada. Veldig enig i det du sier. Özil var dårlig i dag og det hadde ikke gjort meg om Canales får 30 min + i neste kamp for Özil. Ikke fordi jeg ikke har troa på Özil, men tror han trenger litt hvile og blir fint å teste noen andre i den rollen også.

Ellers noe jeg ikke nevnte i stad. Det Casillas gjør på på scoringene er veldig dårlig. Jukser, tjuvstarter eller hva du vil kalle det på første scoringa, blir selvsagt litt lurt at Zlatan sleiver(idiot han kommentatoren som mente Zlatan gjorde det med vilje), men burde likevel gjort det mye bedre. Pepe skal selvsagt ta litt av skylda. Den andre er selvsagt offside, men veldig dumt å hoppe fordi han tror Inzaghi skal lobbe. Pippo er en av verdens mest rutinerte og beste avsluttere, selvsagt ruller han den bare under Casillas.

Og til slutt, Marcelo er seriøst verdens beste back for tiden. Tror han tok 3 tunneler npr motstanderen hadde ballen. Han løper opp, tar ballen og slår tunnel. Har en liten crush på Bale som har vart noen måneder og som spesielt har tatt seg opp de siste dagene. Og skulle elsket å hatt de to sammen i Madrid. Ikke at vi har plass til han, da han hadde tatt plassen til Ronaldo. Men hvis vi hadde spilt noe som det her så kanskje:

-------Casillas------------

Ramos-Pepe-Carvalho-Marcelo

-------Alonso-Khedira------

Di Maria---------------Bale

---------------Ronaldo-----

---------Higuain-----------

Helt urealistisk siden vi da hadde hatt spillere som Canales, Granero, Kaka, Özil, Gago, Leon, Lass og Benzema på benken. Men fantaserer litt her etter en flott slutt på en god CL kamp.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Dobbelpost, men pga saken får det gå.

En gråtende Ruben de la Red la i dag opp. Utrolig trist for de la Red, en spiller som jeg gjerne skulle sett på midtbanen vår og i stallen. Trist å se på pressekonferansen, men håper at de la Red får en flott karriere som trener.

Lenke til kommentar

Veldig trist, selvom det har ligget i kortene en stund nå. En spiller jeg hadde sansen for og, som dere skriver, var han en spiller på vei oppover. Var jo med i EM-troppen, fikk ett mål og, i tillegg var han nærmest fast på laget på den tiden. Men, bedre at han legger opp og blir trener enn at han dør på banen. En ekte madridista denne gutten, håper han for stor suksess i en trener-rolle.

Lenke til kommentar

Da var El Derbi Madrileño ferdig, noe som endte med en trygg 2-0 seier til storebror. Var en solid kamp, hvor man kjørte på i starten fikk to mål, før man lot patetico komme seg litt inn i kampen, men jeg følte at Real Madrid hele tiden hadde (i hvertfall en viss) kontroll. Syntes alle ledd gjør en god kamp i dag, kunne fort kommet et par mål til, spesielt Ramos burde puttet på headingen sin etter Ronaldos herlige rygg-pasning. Man absolutt en godkjent kamp spør du meg og 3 viktige poeng som igjen sender de kongelige fra Madrid til topps.

Lenke til kommentar

Bra kamp og spesielt fint å se at Casillas sin dårlige innsats var et engangstilfelle, i dag var han god.

Synes litt synd på Higuain, da han sliter litt som "ensom" spiss i 4-3-3, men har troa på at han klarer å tilpasse seg systemet. Men synes han burde få fulle kamper, og ikke bli byttet ut etter 70 min som han har fått de siste kampene. Han er en person som trenger tilitt, noe jeg føler han får litt mindre av nå.

Og selv om jeg vet at enkelte liker Khedira, så synes jeg han gjør en litt vel usynelig jobb. Mot Milan synes jeg han var kjempegod, men i dag ikke like god. Han kom til skudd en gang, men utenom det synes jeg ikke han var med mye oppover. Håper at Gago får sjansen til å vise seg fram når han er tilbake, for jeg tror han har et større potensiale.

Lenke til kommentar

Syntes også at Higuaín burde få spille hele kamper, men samtidig, Benzema har gjort det bra de gangene han har hoppet innpå og jeg syntes han burde få spilletid for det. Om Higuaín får 70 min men ikke klarer å utrette stort syntes jeg det er greit, viktig med konkuranse, om han føler seg truet, kanskje han klarer å prestere enda bedre.

Khedira var helt grei-god i dag. Ikke en finslepen tekninger denne gutten, men en tung kraftig tysk arbeidsmaskin. Men enig med deg, kunne også tenke meg å se Gago, istedet for å bytte inn Diarra kunne man heller satt innpå Gago. Vet hvertfall at Gago er bedre/kan bli bedre enn Diarra.

Skulle også gjerne likt å få se litt av Canales, begynner å bli en stund siden nå.

Lenke til kommentar

Gago er skadet så han var ikke med i troppen. Så greit at han ikke kom inn i går :p Canales var ikke engang i troppen og jeg synes det det ser mørkere og mørkere ut for han.

Jeg synes det hadde vært fint om vi hadde testet Higuain og Benzema sammen på slutten av kampene, i en 4-4-2, eller en skjev 4-3-3.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Jaja, drittkamp, men seier.

Ozil og Di Maria var helt forferdelige, og Ronaldo og Higuain på det gjevne. Mulig flere er kritiske til Higuain, men han kommer til 3 store sjanser, en i stanga, en som keeper redder og et feilaktig annulert mål. I tilegg scorer han på ekte måltyvvis mot slutten.

Lenke til kommentar

Athletic Bilbao i kveld. Et lag som kan by på problemer når kampen blir spilt i Baskerland, men burde ikke ha noen problemer med å høvle over dem på hjemmebane i kveld. Fikk jo to røde kort forrige runde og et par stykker ute med skade.

Raul har forøvrig scoret to mål hittil i dag, og står vel med 5 mål til sammen for Schalke :)

Der lagde han hat-trick :love: Det er tydelig at han har mistet en del av tempoet, men har sannelig mye magi igjen i kroppen. Lekker chip.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Bra av Raul, den siste var det klasse over.

En kamp på det gjevne i går, ingen som utmerker seg sånn spesielt, men vi scorer likevel 5 mål.

Casillas med noen flotte redninger og målet skulle også blitt annulert. Ronaldo klarer å få med seg 3 mål uten å gjøre så alt for mye, men det første skal sies var en meget flott kontring. Kunne endt opp med 4 hadde det ikke vært for at Ramos skulle ta straffen. Av det jeg fikk med meg så var det Ronaldo som ga straffen til Ramos siden han hadde vært nære med å score før i kampen. Herlig av Ronaldo som viser at laget er viktigere enn at han blir toppscorer.

CL kamp mot Ajax i midtuka før El Clasico. Håper egentlig vi stiller med best mulig mannskap mot Ajax selv om jeg tviler. Casillas er bankers. Tipper Albiol og Arbeloa får spille i forsvar. Lass får sikkert en av midtbaneplassene, mulig også Granero. Pedro Leon og Benzema tipper jeg også starter.

Lenke til kommentar

Meget god kamp av Madrid mot Ajaz i dag, som endte 0-4.(Benzema, Arbeloa (!!), Ronaldo x2) Syntes samtlige gjør det veldig bra, og man funkere veldig bra som et lag. Og ikke minst, Arbeloa skinner som den verdenstjernen han er.

Benzema får også et mål etter nydelig spill av Xabi og Øzil, meget god avsluttning. Godt for selvtilliten.

Komisk situasjon på slutten der Xabi og Ramos får sitt andre gule for drøying. En av de mest komiske situasjonene jeg har sett på en stund.

Alt nøye planlagt for at de skal være kortfrie inn mot utslagsrundene. Herlig å se Dudek gå bort til Casillas for å fortelle han at Ramos skal få ta et utspark så han kan få rødt kort.

Alonso:

http://www.youtube.com/watch?v=qMV4OkvWbSE

Ramos:

http://www.youtube.com/watch?v=UQIrje0dgns

Svenskene skjønte hvertfall at dette var med vilje, mens idotene i bla VG tror Mourinho ble sinna på Ramos og Alonso for unødvenige kort. Utrolig at de får lønn for å skrive sånt.

Men men, vi er videre som gruppevinnere. Personlig håper jeg på Arsenal i neste runde.

Endret av Pañolada
Lenke til kommentar

Var en bra kamp i går, og det viser at vi har en stor og god bredde i stallen. Tenk når vi får tilbake Kaka og Gago, da har vi virkelig et sterkt lag.

Men hadde ikke vært meg imot å fått inn en spiss i januar, om det er en rutinert gammelkar som scorer eller en unggutt bryr meg egentlig ikke. Så lenge han er fornøyd med å sitte på benken og tribunen og gjør en god innsats når han får spille er jeg fornøyd. Kan godt hende at spillere som Morata er bedre å satse på, men har ikke sett noe av han, så vanskelig å vurdere.

Utvistningene er geniale, når Xabi pådro seg det røde skjønte jeg ikke hva han gjorde. Synes det var rart at ingen på benken reagerte og begynte å tenke at noe var planlagt. Ramos som drar strømpene opp og ned er fantastiske bilder, "skaden" på Casillas kom akkurat til riktig tid. Er tross alt vanskelig å ta 5-meter når man fikk vondt i fingeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...