Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin kamp, mister litt futt etterhvert, men Madrid fortsetter og ha kontroll. Syntes alle spillerene gjør det bra i dag, Marcelo gjorde det sterkt på back-plass og Guti bryter mange ganger og som vanlig fine passninger,meget gode i dag. Litt tull i forsvaret noen ganger, men det funket bra. Flott og viktig med 3 poeng, og en god kamp.

Herlig å se på slutten der, kampen er så rolig og Madrid har så kontroll at Guti tror det er stopp i spillet når han rusler i angrep.

Lenke til kommentar

Syntes det er greit der inne, mye smart som blir skrevet og mye dumt. Her dukker det bare opp noen idioter innimellom og lirer av seg no dritt

Skjønner ikke helt dette med at så mange blir dritsure fordi de har lest rykter i the sun, marca osv. Tar jo helt av noen ganger. Virker som de ikke klarer å skille mellom fakta og ting de leser. Pussige folk.

Lenke til kommentar

Hvor får jeg kjøpte hjemme drakten til Real Madrid med lange armer på internett? :)

 

Lurer jeg også på. De hadde den ikke i den offisielle klubshoppen på Bernabeu heller. Bare korterma. Klarte til og med å kjøpe feil størrelse, så hvis noen er interesert i å kjøpe en Higuain drakt i XL så si ifra.

 

Ellers en grei kamp i dag, veldig viktig seier og Valencia er et godt lag. Syntes det var mye slurv og egospill i siste del av banen i dag og det kunne og burde blitt flere mål idag. Føler det er en liten kamp mellom Ronaldo og Higuain om å være best som mulig kan ødelegge litt i fremtiden.

Lenke til kommentar

Ble litt inspirert av denne Realmadrid.no-artikklen;

 

Kamp 34, Zaragoza - Real Madrid

 

Bortebane er aldri ønskelig, men denne kampen burde gi oss 3-poeng. Med Zaragoza's 4-2-3-1-formasjon, 2 defensive midtbanespillere i den berømte ankerrollen, må vi endre spillet vårt litte grann; Vi må spille mye mer bredt. Paredes etterlater seg forhåpentligvis mye rom fra sin venstreback-posisjon også i denne kampen, selv med C.Ronaldo som motspiller. Her er det også viktig at Ramos ikke gambler like mye som tidligere. Det kan fort bli overtals situasjoner på denne siden med en over-offensiv Ramos og lite defensivt arbeid fra Portugiseren. Vi burde også holde øyet oppe for Arizmendi.

 

Håper vi har en Marcelo On-Fire i denne kampen, det tror jeg kan bli viktig mtp å stresse defensive Edmilson og tildels Gabi. Dessuten håper jeg C.Ronaldo har skrudd litt på langskuddene sine, Roberto er ingen storartet reaksjons keeper.

 

 

Kamp 35, Real Madrid - Osasuna:

 

Hjemmekamp, kun 3-poeng er godt nok. En middelhavsfarer som Osasuna burde ikke gi de største prøvelsene, selv om vi tildels har slitt de siste årene. Et hardtarbeidende 4-4-2-lag som kjemper ut motstanderlaget, med Iraneren Nekounam i spissen på akkurat dette. Først og fremst må vi holde øye opp for en mann; Walter Pandiani. Møkkaspiller som har avgjort det mot oss tidligere. Har skåret jevnt og trutt også i år, alltid en trussel. Arbeloa skulle være frimerket når Messi entret Santiago Bernabeu og El Clasico, ser ingen grunn til at han ikke skal bli det her heller.

 

Kamp 36, Mallorca - Real Madrid:

 

Vi så hvor mye Barcelona sleit mot øy-laget. Dette tror jeg blir den vanskeligste kampen. Lang reisevei, drittbane og et fremadstormende Mallorca-lag, er ingen god kombinasjon. Forhåpentligvis har ikke vår tidligere Madrista, Borja Valero, dagen. Den kreative midtbanespilleren virker å ha formen inne dog. Ilikhet med Aduriz er han den vi skal følge med på. Nok et 4-4-2-basert lag, allikevel veldig annerledes enn våre tidligere motstandere.

 

Igjen blir backene våre viktige, muligens enda viktigere enn tidligere. Mallorca har vingtyper i form av Varela og Castro som vil utfordre. Forventer en fokusert Ramos.

 

Kamp 37, Real Madrid - Athletic:

 

Også et lag vi tidligere har slitt mot. Baskerne gjennkjennes også gjennom å kjempe ut motstanderlaget. Athletic er dog et mye mer uforutsigbart lag, flere strenger å spille på, men er det en mann vi skal se opp for så er det Llorente. Spanjolen har skåret 13 seriemål og er med det en av Toppskårerne i La Liga.

Nok et 4-4-2-lag, 2 sterke og høye midtstoppere gir en mulighet om bakromsspill. Kan si jeg allerede ser Pipita legge den helt nede ved stolperota bak Iraizoz. Håper Gago har dagen, han blir garantert en nøkkespiller for oss. Gjennombrudds pasningene må sitte skikkelig. Forhåpentligvis starter dem ikke med Yeste, en mann som lett kan skyte Athletic foran.

 

Kamp 38, Malaga - Real Madrid:

 

Først og fremst vil det være litt småkjipt å feire seriegullet på bortebane. Håper de allerede før denne runden er klare for nedrykk og Liga Adelante, da får de lite å kjemp for.

Malaga er et stygtspillende lag, topper kort-statistikken med hele 9 røde kort og massive 105 gule kort. Dette kan bli en stygg kamp. Med sin 4-2-3-1-formasjon vil det bli en depressiv kamp.

 

Regner med at Valdo får tillit fra start av, et tidligere (Stort) uromoment for Madrid forsvaret (I Osasuna-drakta). Denne kampen håper jeg vi overhode ikke starter med Garay, løpsdueller eller tempoproblemer er det siste vi trenger. Håper Ronaldo virkelig har dagen, Mtiliga er en vaklende backtype.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som statestikken viser så scorer han flere mål enn alle andre spisser i de store ligaene. Etter min mening så er det mål en spiss måles etter og ingen ting annet. Jeg bryr meg ikke om Rooney jobber bra defansivt eller slår 50 meter crossere fra midtbanen. Den som scorer mest er den beste spissen etter min mening.

 

Men er enig at han bør bli bedre i de store oppgjørende, men tror det kommer med tiden. Han er tross alt bare 22 år og dette er så og si første sesongen han er fast på laget. Han har jo scort mot Valencia begge oppgjørende og var god mot Sevilla på Bernabeu, så tror han kan slå fullt ut neste år i de aller største oppgjørende.

Lenke til kommentar

Forsvarsspillet til de middelmådige klubbene i La Liga er litt tragikomisk å se på, noen ganger så lurer jeg på om de faktisk har et system i det hele tatt...

 

Han har bevist nada mot gode motstandere i CL og mot Barca har han om ikke vært usynlig, gjemt seg. Hard kritikk, men han har et stort steg å ta. Allikevel er han min favoritt spiller hos oss...

Lenke til kommentar

Det kommer selvsagt aldri til å skje, det blir nok det samme utfallet i denne som i de andre; Enten en svær bot eller henleggelse av saken...

 

Uansett så kan jeg ikke si jeg ønsker meg Ribery så altfor mye. Er heller forbanna på et, i disse tilfellet, inkompetent Real Madrid styre. Først Robinho, og i sommer Robben. Utrolig skuffende. Vi solgte to stjerne spillere på salg, selv Robinho.

Lenke til kommentar

Fint innlegg Giallorossi. Tror denne serien kan blir avgjort helt til slutten, hvis Madrid klarer å vinne resten så tror jeg det blir feiring på Cibeles i år. Har tro på at Sevilla kan klare å hvertfall holde Barca til uavgjort.

 

Syntes salget av Robben var rart, men også litt ok. Atlså selvom han var frisk osv så var han jo helt borte bla i kampen mot liverpool og han var veldig mye skadet. Der er Ribery bedre (mtp skader), men aller helst ser jeg at vi henter David Silva hvis det skal hentes noen på kanten. pr i dag syntes jeg det går greit slik det er også, hadde gjort seg om en ungutt fra castilla kunne klart å få en plass også.

 

Når det gjelder Marca så er det vel litt både og. De har ganske gode kontakter innad i klubben tror jeg og noen ganger så treffer de spikern. Men det meste burde man ta men en halv bøtte salt.

 

Syntes forresten det er imponerende hvordan Van der Vaart har klart å spille seg inn på laget. Var jo helt borte i sommer og personlig hadde jeg aldri trodd at han kom til å bli en av madrids beste spillere denne sesongen. En liten applaus til han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...