Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Van der Vaart har mye å gjøre utpå der, Raúl derimot, den må noen forklare til meg.

 

Nei gutter, dette gikk ikke som jeg hadde håpa på, syntes det var dumt å ta ut Marcelo, han lekte seg til tider utpå der. Ville heller hatt marcelo på backen da og arbeloa ut, men det får være sånn.

 

Fortsatt mange kamper igjen og dette kan forsatt gå veien.

 

Må bare legge til at jeg inser hvor mye jeg elsker alt dette, stemningen, trykket, taklingene, spillet, nervene, skuffelsen til publikum. Verdens beste kamp.

 

Btw, et min stillhet var for polens president som døde i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg var på kampen, og må si at Bernabeu er en fantastisk stadion. Kampen ellers var kjip, ser mørkt ut for seriegull nå. AS ga blant annet Higuain og Van der Vaart stryk, mens alle andre fikk 1 stjerne, Casillas 2. Var det forresten riktig å annulere Raul sitt mål, så det ikke godt der vi satt?

Lenke til kommentar

Ser at Jorge Valdano har gitt Pellegrini full støtte, igjen. Fortjent og klokt. Sparking midt i en sesong og spesielt i denne turbulente tiden, hadde ikke vært klok. Tror dessverre ikke Pellegrini har så mye å si etter sesongslutt, med mindre Barca-maskineriet stopper plutselig eller han viser nye positive takter.

Lenke til kommentar

Tror det var riktig ja, Teipball. Raúl dyttet Benzema så det ut som, og jeg tror ballen traff hånden til franskmannen. Må være herlig å være på Bernabéu og se på en El Clásico.

 

Fint å lese at Valdano og styret har full tro på Pellegrini, selvom det kanskje ikke er så sant som det høres ut. Men håper virkelig det! Har virkelig lyst til å se Pellegrini i flere sesonger fremover, liker fyren og det er på tide å ha en trener lengre enn 1 år nå.

Lenke til kommentar

(...) Liker fyren og det er på tide å ha en trener lengre enn 1 år nå.

Akkurat her tror jeg det er flere som brenner seg. Man må ha vist noe helt spesielt for å kunne bli trener i denne klubben, og man må utvikle seg enda mer når man først er her. Det er ingen tvil om at Pellegrini har gjort store undre for en middelmådighet som Villarreal (Kanskje litt hardt sagt...), men jeg har ikke sett han utvikle seg videre hittil i Madrid-stolen. Som jeg også har ment om Ranieri: "Han er ingen vinner", dette føler jeg også gjelder Pellegrini. Han er ikke den 1'ern vi trenger.

 

Vi har en mulighet til å lure vekk Mou fra Inter-stolen i sommer. Selv om det ikke er populært her inne eller hos undertegnede, så føler jeg vi burde utnytte denne muligheten. Han er en vinner, han har karisma og han kan gi noe nytt og er ikke så ensidig som Madrid noen ganger kan oppfattes som.

 

Så kommer vel spørsmålet om vår egentlige fotball filosofi, vil vi bli sett i samme lys med Mourinho som blir ansett som en relativt defensiv trener? Regner med ingen vil det. Men hvilken filosofi er det vi egentlig har stått for i hele år? Skal vi gjemme oss bak "Vi-spiller-egentlig-offensive-fotball-men-får-det-ikke-til-akkurat-nå"-argumentet, eller skal vi gå ut å gjøre noe med det?

 

Jeg var svært positiv til Pellegrini når han ankom Bernabeu, og også langt utpå vintern. Men han har etterhvert vist å være svært forutsigbar.

Lenke til kommentar

I vente på Inter-Juve, hvilke spillere ønsker dere inn dørene på S. Bernabeu i sommer?

 

Selv håper jeg Florentino & Co prioriterer hovedsaklig Spanske spillere. David Silva har alltid vært en drøm, og med litt trening tror jeg han kan bli en ypperlig ving spiller for oss, i en 3-1 Angrepsrekke:

Pipita

 

D. Silva - Kaka - Ronaldo

 

Itilegg håper jeg vi velger å bruke Ramos som midtstopper og ikke som høyreback. En ny Høyreback må da inn, Maicon er et (Svært) godt alternativ, men har ingen tro på at han kommer. Rafinha ønsker seg også bort fra Tyskland og Schalke, og har blitt koblet til middelmådigheter som Genoa. Mao så burde dette være en billig signering, sett utifra de enorme midlene vi har å tilgjengelig.

 

Har flere ganger tidligere sagt at jeg også ønsker en ny midtstopper inn, en lederskikkelse. Det er selvsagt ikke et unntak denne gangen heller, men hvem det skal bli har jeg ingen formening eller ønske om enda. Synes rett og slett det ikke er noen som utpeker seg helt spesielt på denne plassen, hvis man også skal være litt realistiske.

 

Også har vi vårt egentlig problem; Venstrebacken. Der har vi egentlig ingen alternativer. En vikarierende Arbeloa eller en av midtstopperne våre tar jeg ikke med i den betraktningen. Vi har blitt linket til Vargas helt siden i fjor sommer. Og jeg må si at jeg er positiv, selv om han har noen (Store) bakdeler. I skrivende stund er han ingen venstreback lenger, men en særs offensiv venstrekant for Firenze-laget. Det har han forsåvidt vært det siste året eller to. Men hvor vanskelig blir det å få han tilbake i en back/vingback posisjon? Det tror jeg ikke blir rare problemet. Han er fysisk vedlig sterk, arbeidsvillige som få og viser Grinta når det trengs, itilegg til at han har et fantastisk stabilt venstrebein (Verdens beste venstrebeinte innlegg?), gode taklinger og er god en-mot-en. Dog har han noen svakheter; Han løper seg ofte bort, etterlater seg mye rom og gambler (For) ofte i sitt markeringsspill, deussten har han et ubrukelig høyrebein (Valencia 2).

 

Selv om han har og blir linket til Madrid som Venstrekant, håper jeg Pellegrini innser Vargas sine bakdeler i denne posisjonen.

 

Neste års lag håper jeg da blir:

Pipita

 

David Silva - Kaka - C. Ronaldo

 

Xabi Alonso - Lass Diarra

 

Vargas - Pepe/Albiol - S. Ramos - Maicon/Rafinha

 

Iker Casillas

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Liker Ramos som back, og jeg tror at Pepe og Albiol er et godt nok stopperpar. De var gode før skaden til Pepe, men vi bør få bedre backup i forsvar. Enten på backen slik at Ramos kan gå inn i midten eller en stopper. Garay er farlig treig, og jeg ønsker en stoppertype som er jevnt god på alt.

 

Maicon har vi vel vært ute etter siden i sommer også, og er en type jeg liker. Vet ikke hvordan han er som en eventuel venstre back, men hadde vært et kanon kjøp hvis vi kunne brukt han der.

 

Ellers ønsker jeg en offansiv midtbane type, ala David Silva, og eventuelt en mer typisk kant ala Diego Capel. En kant som liker å utfordre og som vi kan sette inn nåt vi sliter med å sette fart.

 

Higuain

 

David Silva - Kaka - C. Ronaldo

 

Xabi Alonso - Lass Diarra

 

Maicon - Pepe - Albiol - S. Ramos

 

Iker Casillas

Lenke til kommentar

Liker Marcelo offansivt, men defansivt er han ikke typen å ha mot de gode lagene. Men vet ikke om han er komfortabel med å sitte på benken for så å spille ved skader og ved innhopp. Han er jo en type som kan sette fart i laget når han kommer inn.

 

Forresten, skjer med avataren, tapt veddemål eller noe? :p

Lenke til kommentar

Slenger meg på Teipball her; Han er ikke god nok defensivt. Har ingen tro på at han kan bli mer enn en over gjennomsnitlig god Squad-spiller hos oss, forhåpentligvis nøyer han seg med det. Ikke at jeg har noen tro på det. Ilikhet med innlegget over, er både Marcelo og Drenthe perfekte spillere som kan komme inn å endre kampbilde.

 

Ironisk nok zipper jeg ned en Estrella-pils atm, og den smaker som alltid godt, men jeg prøver å ikke like den.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Marcelo har vært veldig frisk på kanten og har vel fortsatt flest assister? Drenthe kan vel like godt selges eller leies ut slik som situasjonen er i dag. Noen som tror at man henter tilbake Negredo i sommer, og hvor lenge gjelder tilbakekjøpsklausulen på Parejo?

 

Har tapt et veddemål med meg selv, som Latias minte meg på :p

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Espanyol holdt Barca til 0-0 i dag, dvs at med Seier over Valencia så er vi bare 1 poeng bak, men fortsatt avhengig av et Barca-tap (evt mange uavgjort) + at Madrid ikke taper noen kamper. Kan blir fryktelig spennende dette, Barca skal til Sevilla også, en vanskelig bortekamp hvord det kan ryke 3 poeng.

 

Det er noe med Espanyol og det å redde Madrid i seriesammenheng (Tamudo :love:) , får håpe det gjentar seg i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...