Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Kom akkurat hjem, og så akkurat resultatet, HERLIG :D Hadde faktisk ikke forventet seier, så dette var flott, synd det med Pepe, håper det går bedre med han, utrolig viktig spiller. Higuain fortsetter i sin fantastiske form.

Forøvrig, så har vi spilt borte mot Sevilla, Atletico, Villarreal, Barcelona, og Valencia, og står med tre seiere og to tap, ikke dårlig det :)

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Garay muligheten til å vise oss hvorfor han ble kjøpt for et par sesonger tilbake. Nå som samspillet har bedret seg og laget har begynt å ta form ligger alt tilrette for at han skal blomstre som stopper. Håper inderlig Pepe ikke er lenge borte, da han vil være superviktig i CL. Fint at Higuain gjorde en bra bortekamp.

Lenke til kommentar

Trenger ihvertfall en som er rask, hvis vi skal møte Drogba, Rooney, ++ osv. Albiol og Garay matcher ikke hurtigheten til Pepe, Ramos kan vi flytte i midten han har ganske lik spillestil som Pepe, men da mister vi en god høyrebeck.

Hvis vi kjøper noen i januar så håper jeg det er en god spiller og ikke flopper.. Metzelder holder ikke mål.

Lenke til kommentar

Da forventer jeg noen nye Maicon-rykter.

Metzelder holder ikke? Tror du har misforstått noe vesentlig her. Metzelder er kun spiller basert på at han er en vanvittig god Squad-spiller, personlig så er han respektert og trofast, ferdighetsmessig er han en lederskikkelse, plasseringsdyktig og har det fysiske inntakt. Et salg av han vil være idioti.

De bakre rekker er egentlig i en relativt grei befatning (Selv med Pepe ute). Vi har heldigvis anvendelige spillere som, omtrent, kan spille brukbart på enhver plass i den bakre 4'ern.

Dog kan jeg forstå hvorfor Madrid-styret ønsker en til der. Vi har overhode ingen stor 1'er der bak (Muligens kan Ramos anses som veldig nærme), ingen Hierro.

Uansett så må vi få ryddet bort de vi ikke har brukt for:

* Ruud van Nistelrooy.

* Mahamadou Diarra

* Fernando Gago.

* Jerzy Dudek (Casillas er svært sjeldent skadet, derfor burde vi heller prioritere en Castilla-keeper).

Itilegg hadde jeg ikke klaget om Guti (Vet dette er som å banne i kjerka) og VdV hadde forlatt oss.

Jeg har alltid sett noe i Drenthe, og han beviser det når han får tillit (Varierende tho...) - Muligens må han bare bli prioritert som et alt. på Venstreflanken?

Om det skulle tikke inn noen gode bud på Benzema er jeg også tenkende. Vi har et, altfor, stort luskusproblem helt fremst. Med alle sine primadonna-nykker, så vil det med tiden utarte seg til et problem (Det er ihvertfall jeg overbevist om).

Lenke til kommentar

Nå er det jo alltid greit å ha en nogenlunde stor spillergruppe, f.eks. Van der Vaart har jo vært meget god og er en flott backup for Kaka, samt M. Diarra er den eneste spilleren som på noen måte kan erstatte Lassana. Salg av Benzema blir det aldri snakk om, han er blitt bedre og bedre utover sesongen, han er knapt 22 år gammel og sammen med Higuain kan han bli en flott spiss. Vi trenger ikke selge mange spillere, og vi trenger heller ikke kjøpe inn noen nye, utennom i forsvar.

Maicon kommer nok ikke, men hva med Filipe? Spille Arbeloa på høyre og Ramos som stopper, kan fungere, men Ramos har vært god i de siste kampene, så ser heller at Garay får sjansen.

Edit: Dudek sin kontrakt ender i Januar, så han går nok gratis, greit nok.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar

Hvis VdV fortsetter å spille som har gjort i de siste kampene er det ingen grunn til å selge han. Guti tåler å sitte på benken ellers så er jeg enig med resten av lista di. Gago har ikke blitt hva man trudde, RvN synger på siste verset, samme angående Duded, og M. Diarra er nesten overflødig.

Benzema og Higuain har funnet kjemien og jeg er veldig sikker på at de komer til å storspille sammen i fremtiden.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Forsåvidt grei ønsketenkning, men jeg tviler sterkt på at VdV og Mam Diarra aksepterer å være konsekvente Second Chioice.

Ønsker overhode ikke at Benzema selges jeg heller, men vi har mange alternativer der oppe, mange som er avhengig av å være et midtpunkt.

njaa el rey og v/ nistelrooy begynner jo å nærme seg en meget moden alder for å si det mildt.. nistelrooy har vært for mye skadet til at vi kan regne noe med han og el rey spiller veeeldig dårlig for tiden desverre.. da har vi bare benzern og pipita igjen som reine spisser.. evt sette opp ronaldo der, men da kan vi miste litt trøkk i midtbanen da både marcelo og drenthe kan spille veldig bra for å så være anonym neste kamp..

Lenke til kommentar
Ønsker overhode ikke at Benzema selges jeg heller, men vi har mange alternativer der oppe, mange som er avhengig av å være et midtpunkt.

Tror igrunn ikke det er så mange der oppe som er avhengig av å være midtpunkt. Rvn blir solgt etterhvert, Raúl har jo sagt for ikke mange dagene siden at han trives med sin posisjon i klubben og at han skjønner at han er på benekn. Benzema og Híguain har vi da igjen som et godt spisspar. Håper at vi henter tilbake Negredo til sommeren, som sammen med Pipita og Benz kan danne fremtidens spisser.

Angående skaden til Pepe og hva man skal gjøre der så håper jeg man bruker Garay. Syntes han har gjort det bra de gangene han ha spilt. Vil helst ikke sette Ramos inn på stopperplass når han begynner å finne formen ute på høyrekanten. Det kan selvfølgelig gjøres et par kamper, men helst ikke som en "permanent" løsning.

Det som jeg frykter mest i Pepes fravær må være det at han var lederen i forsvaret, og i tillegg så var han rask som fanden. Noe som gjorde at vi kunne presse høyt og ta med forsvaret opp fordi Pepe kunne kjappe seg tilbake. Så jo det mot valencia, tok david villa på farten og det hjalp veldig.

Håper derfor at det blir kjøpt inn en stopper med fart og styrke som kan fungere som en backup for Garay, eventuelt spille istedet for han. (helst det førstnevnte)

Blir uansett spennende å se hvordan Pellegrini/Valdano/Perez løse dette. Personlig tror jeg det går bra uansett, selvom det er et stort tap.

Lenke til kommentar
Tror igrunn ikke det er så mange der oppe som er avhengig av å være midtpunkt. Rvn blir solgt etterhvert, Raúl har jo sagt for ikke mange dagene siden at han trives med sin posisjon i klubben og at han skjønner at han er på benekn. Benzema og Híguain har vi da igjen som et godt spisspar. Håper at vi henter tilbake Negredo til sommeren, som sammen med Pipita og Benz kan danne fremtidens spisser.

Av de kampene jeg har sett, har våre angrep kun vært basert på enkeltmansprestasjoner, kollektivtsett har vi vært dårlige (Med unntak av Barca-kampen). Ronaldo/Kaka trenger å være et midtpunkt, det er udiskutabelt ihvertfall, sistnevnte kan til og med la det gå utover det kollektive (Kaka hadde en fæl tendens til å gjøre det i Milan).

Negredo hadde nok vært perfekt som en backup spiss, en joker.

Lenke til kommentar
Da forventer jeg noen nye Maicon-rykter.

Metzelder holder ikke? Tror du har misforstått noe vesentlig her. Metzelder er kun spiller basert på at han er en vanvittig god Squad-spiller, personlig så er han respektert og trofast, ferdighetsmessig er han en lederskikkelse, plasseringsdyktig og har det fysiske inntakt. Et salg av han vil være idioti.

De bakre rekker er egentlig i en relativt grei befatning (Selv med Pepe ute). Vi har heldigvis anvendelige spillere som, omtrent, kan spille brukbart på enhver plass i den bakre 4'ern.

Dog kan jeg forstå hvorfor Madrid-styret ønsker en til der. Vi har overhode ingen stor 1'er der bak (Muligens kan Ramos anses som veldig nærme), ingen Hierro.

Syns også vi har veldig bra deknng der. Mange gode og universelle spillere, en godt kombinert førstefirer, og mange gode squadspillere som tåler og sitte på benken og steppe inn når det trengs. På venstrebacken kan man veksle mellom defensie Arbeloa og offensive Marcelo, og selv om Garay og Albiol ikke har farten til Pepe er de veldig smarte og gode til å posisjonere seg. Pepe er outstanding, men vi kan ikke kjøpe inn en spiller hver gang noen blir langtidsskadet.

Når det gjelder spillere ut er det vel greit å la Ruud gå nå. Vi har ikke voldsomt mange spisser, men mange offensive og målfarlige spillere. Det går helt greit å spille med én spiss, og da er tre rene spisser nok. C. Ronaldo kan fint bekle denne plassen også.

På midtbanen må noen lukes ut. Guti har havnet på kant med Pellegrini, og det er vel greit å hive han ut nå. Salgado er borte, og får man ut Guti begynner denne klikken mange har snakket om å løses opp. Van der Vaart har levert når han har fått sjansen, og er vel den eneste klare back-upen til Kaká. Når det gjelder Gago og Mahmadou må en av dem dra, selv om også de to er de eneste klare alternativene til Alonso og Lass. Jeg har en såpass stor forkjærlighet for Gago at jeg sier Mahmadou. Drenthe syns jeg i skal beholde, venstrekanten er ikke så voldsomt godt besatt, og én dag vil han blomtre.

Dudek er jeg ganske likegyldig til, reservekeeperen i Madrid er ikke spesielt viktig. Benzema tar jeg ikke stilling til etter noen måneder. Han har vært variabel, men god i det siste. Han har mange barnesykdommer og dårlige holdninger, men syns Pellegrini ser ut til å ha autoriteten i orden. Tror han får skikk på Benzema, og at han vil bli en svært viktig spiller for oss.

Lyon er et vanskelig midt-på-treet-lag, og man må være mye mer skjerpet enn de siste årene. Laget ser dog bedre ut å lenge, og man har en trener jeg har stor tro på. Alt annet en avansement vil være en skuffelse, man skal ikke ryke ut mot Lyon allerede før det har startet når finalen spilles på Bernabéu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...