Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden

Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, jeg er faktisk ikke så deprimert som jeg trodde hvis vi tapte. Til tider spiller vi veldig bra, Kaka hadde noen flotte raid, men utrolig ueffektive laget er, noe vi har sett ganske lenge nå. Barca kan se seg heldige i at laget ikke scoret to-tre mål, i det minste ett. Flott redning av Casillas på slutten. Vi spiller vår fotball, er aggressive og vil vinne, og dette var tross alt Camp Nou.

Hala Madrid!

Lenke til kommentar
Tror vi kan fastslå at Pellegrini ikke er rett mann til å lede dette laget.

Hva med å gi han 2-3 år? Hadde jo vert skandaløst å sparke en manager som har brukt en uvirkelig mengde penger

Alle vet at drittsupporterne der borte krever resultater med engang, jeg synes Pellegrini har gjort en grei jobb. Leda jo serien foran denne kampen, men det skulle vel bare mangle med det pengebruke som Madrid har brukt. Gi han iallefall ett år er min mening.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg dette var bra jeg altså. Hvertfall 1 omgang, så syntes jeg vi kom til de største sjangsene og holdt bra unna. Hadde trodde på en større seier til Barca. Syntes også at vi styrer spillet til tider. Kaká, Ronaldo,Ramos, syntes jeg hadde en god dag på jobben. Tror dette her kan bli bra jeg folkens, litt tid til (sent januar/tidlig februar) da blir det andre boller.

Synd at Puyol absolutt skulle legge seg ned hver gang man skulle avslutte.

Lenke til kommentar

Min kommentar: :roll:

Selv om det ble tap, så var dette nokså forventet fra min side, så jeg er på ingen måte skuffet dette resultatet, ihvertfall ikke mtp at vi faktisk kun har oss selv å takke - Dette skulle vi avgjort i første omgang.

Første omgangen er nesten imponerende, vi fremstår fantastisk. Lass og tildels Arbeloa som bikjer, fungerte ypperlig. Defensivt var vi trygge, med unntak av noen Pepe-utrusninger. Offensivt er vi nokså preget av enkeltmansprestasjoner, vi angriper aldri som et lag, selv om dette heller ikke akkurat er tankegangen rundt dette laget, så blir det for magert i enkelte situasjoner. C. Ronaldo skuffer dog i de første 45 minuttene, for mange støtte pasninger og for lite prestasjoner fremover, virker som han er bittelitt preget av skadesituasjonen.

Andre omgang starter med et innhopp av Zlatan, faen tenkte vi alle, men vi viste det kom, noen minutter seinere står det 1-0 etter et gigantisk markeringssvikt, to spillere (Husker ikke nøyaktige hvilke det var i skrivende stund) enten glipper eller så er det kommunikasjonssvikt. Det hele var igrunn over. Heldigvis livner håpet frem når sabotøren Busquets blir utvist. Vi klarer aldri å utnytte dette overtaket, og på dette tidspunktet (Selv etter utvisningen) dominerer Barca til en viss grad. Et par sjanser får vi riktignok, men udyktigheten feiler oss igjen, vi klarer ikke sette de store og åpenbare sjansene.

Lenke til kommentar

Etter så kort tid, ja smart. Herregud mannen må jo få litt tid, gi han noen år, går det til helvette da, ok da kan man si takk og adjø. Men da stemmer jeg for at man samtidig putter noen i platforma blanca i sjefsstolen.

Pellegrini vet hva som kreves i Madrid. Han vet at det skal spilles angrep angrep angrep. Det er ikke nødvendigvis alle trenere som tar ut en bekk og setter inn en spiss på Camp Nou. Personlig syntes jeg dette viser hva han står for og hvordan man vil spille. Ramos prøve jo på no lignende på Bernabeú, men det var tydelig at han ikke hadde peiling på hva han holdt på med når han bytta og surra. Håper chileneren blir her i mange trofeerike år.

Lenke til kommentar

Pellegrini er absolutt riktig mann for jobben, lenge siden jeg har vært så positiv til en manager, har baller til å stå opp mot Guti og Raul, velger ofte det beste laget og holder seg alltid rolig. Håper han fortsetter en god stund til, laget trenger mer tid, men til tross for å miste Ronaldo i ti kamper var vi serieledere før El Clasico, og i tillegg viser vi styrke i denne kampen, i forskjell fra i fjor hvor vi spilte pinlig defensivt.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg, Pellegrini er fort det beste som har skjedd Real Madrid på leeenge. Greit at man taper i dag, men man er fullt på høyde med Barcelona, et Barcelona som vant trippelen i fjor. Laget er nytt, C. Ronaldo er ikke i form, man har rotert mye, treneren er nytt, systemet er nytt osvosv.

Jeg syns det blir gradvis bedre fra helg til helg jeg, og selv om man hadde et stort arbeidsuhell mot Alcoron ser dette bra ut. To poeng bak Barcelona etter å ha spilt bortekamper mot Barcelona, Sevilla, Villarreal og Atletico, det er bedre enn hva jeg hadde trodd før sesongen. Vi har enda Valencia og Deportivo igjen borte, Barcelona har møtt Valencia hjemme, men har enda igjen hjemmekamper mot Villarreal og Sevilla, samt bortekamp mot Deportivo i neste runde. De har ikke møtt Espanyol enda heller, og disse derbyene lever et helt eget liv. Når du i tillegg legger til at de skal møte Villareral, Atletico, Real Madrid og Sevilla borte på våren igjen, midt opp i CL og Copa del Rey, ja, da kan vi si at to poeng er helt ok...

Vi har også vært heldige å møtt lag som Villareal og Atletico borte når de er i møkkdårlig form, det har endt i to seire. Til våren er de garantert med igjen, og da tar de i mot Barcelona på hjemmebane. Barca møter som sagt også Deportivo på Riazor neste helg, de er i storform, og Riazor er vanskelig nok i seg selv. Tror vi leder igjen neste helg allerede.

Madrid vil bare bli bedre og bedre, men både spillere og trener trenger ro og tid, dersom man ligger innenfor tja, fem poeng halvveis, med kampprogrammet man har igjen ser det slettes ikke umulig ut. Du trekker frem at han står opp i mot Guti og Raul også, det er bare herlig å se.

Lenke til kommentar

Laget i kveld: Casillas; Ramos, Pepe, Albiol, Arbeloa; Xabi Alonso, Granero, Marcelo, Van der Vaart; Higuaín y Cristiano Ronaldo

Synd at Benzema ikke starter, jeg mener vi burde ha to spisser forran, men Ronaldo spiller vel ganske høyt. Fint å se Van der Vaart fra start, han gjør ofte mye bra når han får sjansen. Kaka og Lass er ikke med i kveld pga skade og rødt kort.

Lenke til kommentar

Ronaldo er pretttty sick.

Ronaldo fikk ikke målet sitt, og dermed var han sur selvom Benzema scorte. Sier litt om han.

Sykt at Almeria hadde en ganske svær sjanse å putte 1-3 før utligningen til Higuain.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...