Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Jo, er enig i at touchen til Kaka ikke har vært fantastisk, men dårlige pasninger? Er jo så utrolig lite bevegelse og dynamikk i spillerne våre at Kaka ikke akkurat har mange gode valg han kan ta.

helt enig samt at han viste glimt av gode gamle tider mot gijon nå i helgen.. har tro på at det går bra hvis vi har litt tålmodighet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Er ny på forumet, og er hardbarket Real fan :)

 

Liten oppsummering om årets utgave fra min (Personlige) side;

 

Vil egentlig starte med et ord. FLAUT

Bruke så mye penger på spillere? Ja de skal få litt mer tid, men nå har de snart spilt 20 kamper. Burde sett forbedringer. 0-0 mot sporting? Sånt noe skulle ikke vært lov.

Pellegrini sitt rotasjons system må han slutte med så snart alle spillerne er tilbake fra skader.

La nå Kaka, Ronaldo og Benzema starte hver kamp, alle vet hva de kan gjøre, men de får jo F*** ikke sjangs!

 

Liten liste over en del spillere.

Casillas; Vært veldig bra, men har en del brølere som jeg ikke skjønner helt..

Ramos; Vært kjembebra:)

Pepe og Albiol; de to beste i år spør du meg.

Alonso; Vært veldig skuffende, kanskje han burde få litt mer frihet?

Lass; vært helt ekstrem!

Guti; vært veldig bra, men fortsatt altfor ustabil.

Kaka; La gutten få spille som i Milan, gi han mer frihet! Så tar det ikke mange kampene før han kommer seg til Milan nivå.

Ronaldo; Vært veldig bra. men enda litt mer frihet så blir han enda bedre :) Ikke mye å klage på når det gjelder han.

Raul; Kongen av Madrid er tilbake! :)

Benzema; Denne er litt værre. kanskje løsningen er å få ballen enda litt mer til Ronaldo og Kaka, la han rett og slett få være enda litt mer på toppen. La han bare stå på offside linja hele tiden så kommer det nok litt mer ut av han og.

 

 

Jeg tror helt ærlig hele feilen ligger i spillsystemet og rotasjons bruken til Pellegrini.

Lenke til kommentar

Velkommen :)

 

Du snakker mye om frihet, men slik vi har sett spillet i år så har vel angriperne våre hatt masse med frihet, de vet bare ikke hva de skal bruke den til. Er til tider ufattelig irriterende å se spillerne jogge ute på banen med null dynamikk eller bevegelser, blir fort til at man slår støtningspasninger og sliter med å bryte ned godt organiserte lag. Hvis laget fikk mer rytme og ser mer framover ville det gitt oss mer rom, noe som Benzema og spesielt Kaka vil dra nytte fra. Hjelper ikke uansett hvilken posisjon man spiller Kaka i, så lenge han har såpass dårlige arbeidsvilkår.

 

Sesongens beste så langt har vært Ronaldo og Guti. Spesielt imponerende av visekapteinen, som allerede har 3 mål og 3 målgivende, selv med ganske få muligheter, burde startet i helgen til fordel for Granero. Jeg må også si at Ramos har vært veldig svak defensiv i år, samt at Xabi har vært veldig god, men igjen, med mer bevegelse ville vi fått mer nytte av de fantastiske langpasningene hans.

 

Sjekk denne, Alonso sine innspill i kampen mot Valladolid: http://www.youtube.com/watch?v=FsY1KW_pGlY

Lenke til kommentar
Velkommen :)

 

Du snakker mye om frihet, men slik vi har sett spillet i år så har vel angriperne våre hatt masse med frihet, de vet bare ikke hva de skal bruke den til. Er til tider ufattelig irriterende å se spillerne jogge ute på banen med null dynamikk eller bevegelser, blir fort til at man slår støtningspasninger og sliter med å bryte ned godt organiserte lag. Hvis laget fikk mer rytme og ser mer framover ville det gitt oss mer rom, noe som Benzema og spesielt Kaka vil dra nytte fra. Hjelper ikke uansett hvilken posisjon man spiller Kaka i, så lenge han har såpass dårlige arbeidsvilkår.

 

Sesongens beste så langt har vært Ronaldo og Guti. Spesielt imponerende av visekapteinen, som allerede har 3 mål og 3 målgivende, selv med ganske få muligheter, burde startet i helgen til fordel for Granero. Jeg må også si at Ramos har vært veldig svak defensiv i år, samt at Xabi har vært veldig god, men igjen, med mer bevegelse ville vi fått mer nytte av de fantastiske langpasningene hans.

 

Sjekk denne, Alonso sine innspill i kampen mot Valladolid: http://www.youtube.com/watch?v=FsY1KW_pGlY

 

 

Nå skal det sier at valladolid matchen er den eneste jeg ikke har sett i år! :p

Lenke til kommentar

Serien og CL avjgøres ikke i oktober, og der er man enda godt med. Cupen er en liten parantes, men jeg tror faktisk man går videre jeg ;)

 

Ellers var det tragisk å se laget i går. Dette var elleve mann (Vel, kanskje med unntak av Dudek som har null sjanse uansett) som burde kjempe og blø i 90 minutter for å vise seg verdige. Det gjorde ingen av dem. Forsvaret var en katastrofe, midtbanen gikk og slasket og angrepet... Tja, de få sjansene Raúl og Benzema kom til ble ikke godt utnyttet for og si det sånn.

 

Men bedre wake-up-call enn dette får man ikke. Nå håper jeg bare Pellegrini klarer å snu dette til noe positivt og banke litt vett inn i skallen på de æresløse spillerne. De trenger tydeligvis disiplin. Til helgen ser jeg gjerne at ingen av disse får bli med i troppen en gang, det fortjener de ikke.

 

Jeg syns for øvrig det kanskje er på tide å velge seg et nytt kapteinsemne. Raúl kan gjerne spille mye han, men han har hatt bindet i fem år nå uten å fremstå som en stor ledertype. En stor og profesjonell spiller, definitit, men ingen ledertype. Ledertyper skal gi jernet og prestere uansett motstand, nå er det vel kun Lass og C. Ronaldo som gjør det, men uansett. Casillas er nok et bedre valg, han spiller samtidig alle kampene, mens det blir mye rotasjon på topp i år.

Lenke til kommentar

Glemte bort hele kampen selv, og like greit er det. Tap i seg selv er ikke så ille, slik kan skje, men 4-0? Nei, det er ille. Men vi får håpe at Pellegrini ikke får sparken, mener han er rette mannen til jobben, men han trenger mer enn en sesong, for ikke å snakke om bare noen måneder. Første sesongen til Rijkaard startet jo elendig, men i de to neste vant han to seriegull og CL. Pellegrini trenger mer tid.

Lenke til kommentar
Bare jeg som tror dere vinner 5-0 eller noe hjemme mot det laget? :p

 

Tviler faktisk ikke på at vi klarer å score 5-6 mål i returkampen, men er mer usikker på om vi klarer å ikke slippe inn mål, vi har jo ikke noen bortemål heller, så ikke bli overrasket om vi leder 5-0, for så å slippe inn et billig mål etter 92 minutter og bli slått ut på bortemål, akkurat som i fjor.

Lenke til kommentar

Troppen mot Getafe:

 

SQUAD LIST:

Goalkeepers: Casillas, Dudek

Defenders: Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo, Albiol

Midfielders: Gago, Diarra, Kaka, Lass, Xabi, Van der Vaart, Granero

Forwards: Raul, Benzema, Van Nistelrooy, Higuain.

 

Med kun Raul sist ligakamp, har vi nå tilbake alle spissene våre. Ser helst at Higuain og Van Nistelrooy starter, eventuelt begge de to sammen med Benzema. Raul har spilt nok nå i det siste. Guti utelatt fra troppen.

 

Casillas

Ramos - Pepe - Albiol - Arbeloa

Lass - Xabi

Kaka - Marcelo

Van Nistelrooy - Higuain

 

Tviler på at laget blir slik, men Marcelo har vært veldig god offensivt i år, men har gjort det ganske elendig defensivt, tror han kan gjøre mer nytte for seg på kanten.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg å se benzema litt mer ute på siden. Syntes det er i de kampene han har spilt der at han har fungert. Håper også på at Raul (og Benzema) blir benka, slik at vi får se Higuain og Rvn på topp ( eventuelt med benz istedet for rvn)

noe slikt:

Casillas

Ramos-Pepe-Albiol-Marcelo

Lass-alonso-(gago)

kaká-(vdv/granero)

higuain-rvn-(benzema)

 

Det ble litt kaos, men dere får prøve å dra litt fornuft ut av det den som kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...