Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutt første omgang, 3-1 til Real Madrid.

 

Mye bra spill i kveld, de to første målene kommer fra veldig godt angrepsspill. Vi holder ballen godt i laget og styrer kampen. Litt uheldig med baklengsmål som kom fra et fantastisk frispark. Raul med to mål, Marcelo med en perle rett på slutten.

Lenke til kommentar

Elendig struktur og for lite hissig angrepsspill. Sånn som Kaka og Benzema spilte i dag fortjener de ikke benkplass, får jo ikke til en dritt. Grei kontrol i 1 omg. selv om vi har lite sjanser så rakner det i andre. De eneste som sto frem positivt i mine øyne i dag var Lass og Drenthe. Raul jobbet mye, men får ikke til noe samspill med Raul. Marcelo prøvde også mye og fikk til noe. Casillas var unormalt svak i dag, skjønner ikke hvorfor han skulle på bærtur når han har spilt strålende hittil i sesongen frem til i kveld.

I kveld savnet jeg en skikkelig offensiv ving ala Robben. Det dummeste vi gjorde i sommer var å selge han. Tror det var en kamp Higuain kunne bidratt i også, hadde det ikke vært for at han var småskadet.

Og hvorfor i svarte brukte i Pellegrini det siste byttet? Van Der Vaart burde fått sjansen i stedet for Kaka utover i andre omgangen.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Var en gøy andre omgang må jeg si, Pato var sinnsyk god banens beste, og Pirlo herlig skudd, Seedorf spilte bra, Begge keepere var elendige, Raul alltid målfarlig, Kaka skjønte jeg ikke hva drev med, Lass utrolig god, Ramos stabil og Marcelo var bra, Ronaldinho var usynlig store deler av kampen men jeg smiler hvergang han har ballen,.Godt å se at han ikke har mistet all sin magi,.Benzema og Raul sammen funker ikke..

Lenke til kommentar

Husker i fjor da vi stilte med to keepere og to Castilla spillere på benken borte mot Barcelona, minner veldig mye om da. Xabi sin skade er vistnok ikke så ille, skal være klar allerede. Higuain og Pepe er forhåpentligvis tilbake snart de også. Higuain var jo nærmest aldri skadet i fjor.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar
Husker i fjor da vi stilte med to keepere og to Castilla spillere på benken borte mot Barcelona, minner veldig mye om da. Xabi sin skade er vistnok ikke så ille, skal være klar allerede. Higuain og Pepe er forhåpentligvis tilbake snart de også. Higuain var jo nærmest aldri skadet i fjor.

 

Litt artig at en Castilla-spiller ikke var langt unna å bli helten den gangen (Palanca :p) De gangene Castilla-spillere har fått sjansen mot Barcelona har det jo gått bra, men jeg håper vi slipper det i år.

 

Higuain er tilbake nå, Lass også. Resten er ute i hvert fall en uke til, men det er vel litt variert. Tror ingen er ute virkelig lenge, men det hjelper jo lite når man til en hver kamp har minst fem spillere utilgjengelige. Med så mange nye spillere trenger man å få satt laget!

 

Når det gjelder Kaka og Benzema trenger de tid som alle andre. Det er sjelden noen presterer fra første stund som C. Ronaldo. Zidane var vel heller ikke på topp de første månedene i Madrid. Negredo var jeg derimot for å beholde hele tiden, og hadde heller sett han enn Benzema, men at Benzema nok er en bedre spiller er det liten tvil om...

 

Kaka vs Robben er ganske hipp som happ kvalitetsmessig, men Robben spiller jo halvparten av kampene... Tror allikevel han hadde fått mye spilletid i dette laget selv med Kaka inn, og at det hadde vært plass til begge.

Lenke til kommentar

Nå må vi huske at hvis vi skulle ha Kaka, Ronaldo, Benzema Xabi osv... så måtte det finansieres med å selge andre spillere. Med de kjøpene måtte Sneijder, Negredo og Robben ut. Negredo kommer nok uansett tilbake neste sesong, når Van Nistelrooy sin kontrakt slutter.

 

Ronaldo er en mye mer individuell spiller, mens Kaka og Benzema er mer avhengige av at spillet fungerer, derfor de sliter, har ikke noe med deres ferdigheter. Blir bevegelsene og spillemønsteret forbedret blir Kaka og Benzema fort mye bedre. Tror ikke vi får se godt spill før en stund etter jul, er viktig at Pellegrini, Kaka og Benzema får tid til å prøve og feile.

 

Zidane var jo også sett på som en skuffelse i begynnelsen, men nå er han en legende for madridistas. Har fortsatt stor tro på Kaka, som for øvrig er yngre enn det Zidane var da han kom. Men Madrid supportere har en tendens til å være utrolig utålmodige og kortsiktige.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar

Ja, samspillet tar tid, men enkeltprestasjonene til Benzema og Kaka har ikke vært spesielt fantastiske. De fleste kampene jeg har sett har Kaka rotet bort ballen for mye med dårlige passninger og ved at ikke setter fart oppover, noe som egentlig er en av hans gode egenskaper. Benzema kan glimte til noen ganger, men jeg syntes han skyter altfor lite. Noen ganger ser det ikke ut som om han klarer å skyte fra mindre enn 11-12 m.

Håper Pellegrini har fått trent inn et ordentlig spillesystem innen starten av Januar, ellers så kommer vi til å slite med å skaffe noen troffeer uten Ronaldo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...