Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Slutt, Juventus vant 2-1.

 

Er ikke så bekymret over resultatet, men disse dødballene begynner å ta livet av meg, når skal vi faktisk klare å få kontroll på disse? Vi hadde ballen mest, men Juventus var effektive. Spillerne sliter fortsatt med å sette ballen i mål, vi hadde mange gode sjanser til å gjøre det. Juventus spilte også ganske stygt, den taklingen på Ronaldo mot slutten av Grygera var forferdelig, spesielt irriterende siden det bare er treningskamp.

 

Gleder meg til neste treningskamp når vi får se spillere som har vært borte, og kan stille med Kaka, Albiol, Ramos, Casillas og Arbeloa som enda ikke har vært med pre-season.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatt i betraktning kjøpet av Alonso: Hvordan kommer en toppet Real Madrid-ellever til å se ut neste sesong?

 

Jeg sniffer litt på en 4-2-3-1-oppstilling i denne duren:

 

Benezema

Robben - Kaka - Ronaldo

Alonso - Lass

Arbeloa - Albiol - Pepe - S. Ramos

Casillas

 

Hva tenker dere? Jeg setter Arbeloa på venstreback siden Marcelo er vesentlig dårligere, og S. Ramos er meget habil på den andre siden. Stopperparet er jo også sterkt. Men er det realistisk at Robben får en startplass neste sesong? Eller forsvinner han? Og hva med Benezema? Er det mer realistisk at Raul eller Higuain får starte?

Lenke til kommentar

Tipper et slikt lag:

Casillas

Ramos – Pepe – Albiol – Marcelo/Arbeloa

Lassana – X. Alonso

Ronaldo – Kaka

Higuain/Raul – Benzema

 

Pellegrini er allerede kjent for å foretrekke 4-4-2, system. I teorien er Ronaldo og Kaka på kantene, men slik det da blir så kommer Ronaldo til å bytte kant igjennom kampene, mens Kaka setter seg rett bak spissene, slik som Figo – Zidane.

 

Raul kan fortsatt kjempe om plass fra start, men jeg ser helst at Higuain er fast. Men så har Higuain hatt en begredelig pre-season, så vi får se hvordan han passer inn i laget. Marcelo og Arbeloa kjemper nok om v. back plassen, men tror kanskje Marcelo blir foretrukket. Grunnen til det er at han er en mye mer ”spektakulær” spiller enn Arbeloa, som er tryggere defensivt. Som kjent liker Madrid sine offensive backer.

 

Ser helst en 4-2-3-1 som du satt opp, men tror vi kjører denne 4-4-2 meste av sesongen. Tror Robben blir, med mindre man skulle få muligheten å bytte han mot Ribery + penger, men tviler det skjer. Merkelig at våre to beste offensive spillere i fjor, Higuain og Robben, må kjempe mye for å få plass på laget i år.

 

Uansett, kjempefornøyd med kjøpet av Alonso, akkurat den spilleren vi trengte nå. Kondolerer til Liverpool fans.

Lenke til kommentar
Greit lag?

 

Sykt lag. Kvalmt at en klubb har så mye penger å bruke på andre spillere.

Det er min mening.

Var vel bare en liten kommentar. Jeg er helt enig meg deg. Det begynner å bli så sykt at "kjøpelag" ikke er sterkt nok uttrykk. Helt sykt at det brukes så vanvittig mye penger på spillere som Real har gjort i år.

Lenke til kommentar
Det er i hvert fall ikke stygge sjeiker og andre rike folk som har kjøpt seg inn i Madrid, og klubben har mer eller mindre tjent pengene på egenhånd og ved å ta opp lån.

 

Sjeker eller ikke Sjeker, Perez er jo god for mange milliarder aswell, så det blir samme greia.

Syns dyre overganger ødelegger fotballen, og gjør det veldig vanskelig for klubber som ikke har så mye penger å fare med.

Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenligne Perez sin rolle i Real Madrid, med f.eks Sjeikene i City, eller Abramovich i Chelsea, så hvordan det blir samme greia ser jeg ikke helt.

 

Dog ser jeg absolutt poenget ditt, og de summene Real Madrid har brukt på spillere i sommer, er helt latterlig synes jeg. Og jeg er virkelig glad for at mitt lag ikke er avhengige av å sprenge alle overgangsrekorder for å holde seg i toppsjiktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...